Ваш город - Сиэтл?

Для получения календаря в соответствии с Вашей временной зоной - пожалуйста, укажите город.

Не найден город с таким названием. Пожалуйста, укажите другой (например, ближайший региональный центр).

Празднование

9 июня - переходящая

Описание праздника

Праздник Вознесения Господня празднуется на 40-й день после Пасхи и имеет 1 день предпразднства и 8 дней попразднства.

 

Беседа на Вознесение Господа нашего Иисуса Христа

 

святого Григория Паламы, архиепископа Фессалоникийского

Ви­ди­те ли вы об­щее нам тор­же­ство, ко­то­рое Гос­подь Иисус Хри­стос да­ро­вал ве­ру­ю­щим в Него Сво­им воз­не­се­ни­ем на небо? Это тор­же­ство яви­лось чрез пе­чаль. Ви­ди­те ли вы жизнь или, луч­ше, бес­смер­тие? Оно воз­бли­ста­ло для нас чрез смерть. Ви­ди­те ли вы небес­ную вы­со­ту, на ко­то­рую вос­шел Хри­стос, и вы­со­кую сла­ву, ко­то­рою Он был про­слав­лен? Он по­лу­чил ее чрез уни­чи­же­ние и бес­сла­вие. И апо­стол ска­зал о Хри­сте, что Он сми­рил Се­бе, по­слуш­лив быв да­же до смер­ти, смер­ти же крест­ныя. Тем­же и Бог Его пре­воз­не­се, и да­ро­ва Ему имя, еже па­че вся­ка­го имене: да о име­ни Иису­со­ве вся­ко ко­ле­но по­кло­нит­ся небес­ных и зем­ных и пре­ис­под­них, и всяк язык ис­по­весть, яко Гос­подь Иисус Хри­стос в сла­ву Бо­га От­ца (Флп.2:8-11). Итак, ес­ли Бог пре­воз­нес Хри­ста Сво­е­го по­то­му, что Он сми­рил Се­бя, что Он пре­тер­пел бес­сла­вие, что Он был ис­ку­ша­ем, что ра­ди нас Он подъ­ял крест, то как Он про­сла­вит нас, ес­ли мы не воз­лю­бим сми­ре­ния, ес­ли мы не бу­дем ока­зы­вать люб­ви к бра­ти­ям, ес­ли мы не бу­дем стя­жать се­бе ду­ши на­ши тер­пе­ни­ем в ис­ку­ше­ни­ях, ес­ли мы не по­сле­ду­ем за на­шим Во­ждем, вво­дя­щим в веч­ную жизнь чрез тес­ные вра­та и путь? Мы к это­му при­зва­ны: на сие бо, го­во­рит вер­хов­ный апо­стол Петр, и зва­ни бысте: зане и Хри­стос по­стра­да по нас, нам оставль об­раз, да по­сле­ду­ем сто­пам Его (1Пет.2:21).

По­че­му же Хри­стос Бо­жий про­шел чрез столь ве­ли­кие стра­да­ния? По­че­му Бог ра­ди это­го пре­воз­нес Его и при­зы­ва­ет нас в со­юз стра­да­ний Сы­на Сво­е­го? Сам Бог – один и тот же, все­гда и во­ве­ки оста­ю­щий­ся без пе­ре­ме­ны, Сам всё пре­ме­ня­ю­щий на луч­шее, как вос­хо­щет, Сам по­пус­ка­ю­щий из­ме­нять­ся на худ­шее все­му то­му, что же­ла­ет се­го. Итак, со­зда­ние ви­ди­мое и неви­ди­мое, об­ла­да­ю­щее сво­бо­дою, мо­жет из­ме­нять­ся на луч­шее или худ­шее,– или, при­мы­кая к во­ле Бо­же­ствен­ной, по­лу­ча­ет от нее по­треб­ное для то­го, чтобы со­вер­шать вос­хож­де­ние к луч­ше­му, или, про­ти­вясь Бо­же­ствен­ной во­ле, спра­вед­ли­во остав­ля­ет­ся Бо­гом и впа­да­ет в худ­шее со­сто­я­ние. Быв со­зда­ны Бо­гом, две ра­зум­ных при­ро­ды, – при­ро­да ду­хов­ных ан­ге­лов и лю­дей, при­част­ных пло­ти, – не со­хра­ни­ли по­ви­но­ве­ния Со­зда­те­лю и Гос­по­ду при­ро­ды, но ста­рей­ший из всех ду­хов­ных ан­ге­лов, пер­во­здан­ный пер­вым от­пал от Бо­га. Те из ду­хов­ных ан­ге­лов, кои оста­лись вы­ше се­го па­де­ния, суть свет и ис­пол­не­ны све­та и все­гда бли­ста­ют свет­лей­шим све­том, ли­ку­ют в пер­вом све­те и, как на­чаль­ни­ки све­та, по­сы­ла­ют све­то­нос­ную бла­го­дать тем, ко­то­рые осве­ща­ют­ся низ­шим све­том. А непре­стан­но во­ю­ю­щий са­та­на, оста­вив по­ви­но­ве­ние Бо­гу, ушед­ши от све­та, был осуж­ден на веч­ный мрак и со­де­лал­ся со­су­дом мра­ка, изоб­ре­та­те­лем и слу­жи­те­лем его, сна­ча­ла для се­бя, по­том для со­юз­ных ан­ге­лов пре­ступ­ле­ния, а за­тем (о несча­стие!) и для нас, ко­то­рые, не до­ве­ря­ясь Бо­гу, по­ве­ри­ли ему (диа­во­лу). Но все ан­ге­лы по­зо­ра суть са­мый мрак, суть на­ча­ло и пол­но­та неве­рия, горь­кий ко­рень и ис­точ­ник вся­ко­го гре­ха, слу­жат ви­нов­ни­ка­ми гре­ха для нас и по­то­му недо­стой­ны ни­ка­ко­го про­ще­ния. А нам по­да­ет­ся от Бо­га по ми­ло­сер­дию на­ка­за­ние; хо­тя мы осуж­де­ны на смерть, но не долж­ны под­чи­нять­ся ей (раз­ве толь­ко по­сле то­го, как не бу­дет да­но вре­ме­ни для по­ка­я­ния). Этим муд­ро ука­зы­ва­ет­ся, что на­ше спа­се­ние не без­на­деж­но и что у нас нет ни­ка­кой при­чи­ны для от­ча­я­ния, ибо вся на­ша жизнь есть вре­мя по­ка­я­ния, так как Бог не хо­щет смер­ти греш­ни­ка,.. но еже об­ра­ти­ти­ся... и жи­ву бы­ти ему (Иез.18:23). В са­мом де­ле, по­че­му не тот­час за па­де­ни­ем по­сле­до­ва­ла смерть (че­ло­ве­ка)? Или ка­ким об­ра­зом мы, греш­ни­ки, за­слу­жи­ли бы жизнь, ес­ли бы не бы­ло на­деж­ды на об­ра­ще­ние (по­ка­я­ние)? На­про­тив, сын Ада­ма, Авель, тот­час по­лу­чил сви­де­тель­ство от Бо­га, что он явил­ся при­ят­ным и угод­ным Ему (Быт.4:4); чрез непро­дол­жи­тель­ное вре­мя по­сле па­де­ния Енох на­чал с ве­рою при­зы­вать (имя) Гос­по­да (Быт.4:26), а Енох не толь­ко уго­дил, но да­же пе­ре­се­лен был Бо­гом (Быт.5:24) и, та­ким об­ра­зом, явил­ся оче­вид­ным до­ка­за­тель­ством ми­ло­сер­дия Бо­жия к греш­ни­кам. Сно­ва воз­рос грех, и сно­ва про­изо­шло от­па­де­ние на­ше­го ро­да от Бо­га: пра­вед­но мы бы­ли пре­да­ны все­об­ще­му по­то­пу, и сно­ва – не один гнев, не од­но осуж­де­ние без ми­ло­сер­дия. Но, как бы вто­рой ко­рень на­ше­го ро­да, Бог чу­дес­но со­хра­нил Ноя, на­шед­ши его пра­вед­ным в ро­де Сво­ем, как бы от­ре­зая его от ми­ра, по­гру­жен­но­го в стра­сти, но не уни­что­жая до ос­но­ва­ния род че­ло­ве­че­ский. По­сле него стал вер­ным и угод­ным в очах Бо­жи­их (по­лу­чив от Него Са­мо­го сви­де­тель­ство) Ав­ра­ам, за­тем Иса­ак, Иа­ков и про­ис­шед­шие от него пат­ри­ар­хи, ко­то­рым бы­ло да­но обе­то­ва­ние, что со свя­тых небес при­дет Сам ве­ли­кий Пас­тырь, дабы воз­вра­тить жизнь по­гиб­ше­му ста­ду. Ныне же явил­ся Хри­стос, Са­мо веч­ное Сло­во Бо­жие, Ко­то­рое со­зда­ло нас, дабы об­но­вить и вос­ста­но­вить по­ра­жен­ных. Во­ис­тин­ну, Он муд­ро и ми­ло­сти­во со­вер­шил на­ше об­нов­ле­ние в об­ра­зе че­ло­ве­ка, укре­пив нас со­еди­не­ни­ем с на­ми для об­ра­ще­ния к Нему, от­крыв нам да­же путь на небо чрез об­ра­ще­ние к Нему, чрез Свое уче­ние, дан­ное нам. Но так как про­тив­ное из­ле­чи­ва­ет­ся про­тив­ным, так как мы умер­ли по зло­му на­ме­ре­нию лу­ка­во­го, то мы сно­ва ожи­ли по доб­ро­му на­ме­ре­нию Бла­го­го; и так как за­мыс­лив­ший о смер­ти от­крыл удо­воль­ствия, по­хо­ти, ко­то­ры­ми род наш нис­про­вер­га­ет­ся в без­дну, то За­мыс­лив­ший об ис­тин­ной жиз­ни от­крыл нам уз­кий и тес­ный путь, ве­ду­щий к жиз­ни.

Вни­ди­те уз­ки­ми вра­ты, го­во­рит Гос­подь, яко про­стран­ная вра­та и ши­ро­кий путь вво­дяй в па­гу­бу... уз­кая вра­та, и тес­ный путь вво­дяй в жи­вот (Мф.7:13, 14). В дру­гом ме­сте, от­вра­щая от се­го пу­ти по­ги­бель­но­го, Он го­во­рит: го­ре вам бо­га­тым... Го­ре вам на­сы­щен­нии ныне... Го­ре егда доб­ре ре­кут вам вси че­ло­ве­цы. (Лк.6:24-26); еще: не скры­вай­те се­бе со­кро­вищ на зем­ли (Мф.6:19). Внем­ли­те же се­бе, да не ко­гда отяг­ча­ют серд­ца ва­ша объ­яде­ни­ем и пи­ян­ством и пе­чаль­ми жи­тей­ски­ми (Лк.21:34). Ка­ко вы мо­же­те ве­ро­ва­ти, сла­ву друг от дру­га при­ем­лю­ще, и сла­вы, яже от еди­на­го Бо­га, не ище­те? (Ин.5:44). Эти­ми сло­ва­ми Гос­подь от­вра­ща­ет от пу­ти, ко­то­рый ве­дет к смер­ти; а путь жиз­ни в ином ме­сте Он ука­зы­ва­ет, го­во­ря так: бла­же­ни ни­щии ду­хом... бла­же­ни ми­ло­сти­вии... бла­же­ни из­гна­ни прав­ды ра­ди (Мф.5:3, 7, 10). Про­даждь име­ние твое и даждь ни­щим: и име­ти има­ши со­кро­ви­ще на небе­си (Мф.19:21). И всяк, иже оста­вит дом, или бра­тию... или ча­да, или се­ла, или что-ли­бо дру­гое зем­ное, имене Мо­е­го ра­ди и Еван­ге­лия, сто­ри­цею при­и­мет и жи­вот веч­ный на­сле­дит (Мф.19:29). Гос­подь про­воз­гла­ша­ет да­же гнев на­прас­ный рав­ным че­ло­ве­ко­убий­ству и, осуж­дая на то же са­мое на­ка­за­ние то­го, кто во гне­ве с же­сто­ко­стию на­па­да­ет на ближ­не­го, Он ска­зал, что та­ко­вой до­сто­ин ге­ен­ны ог­нен­ной (Мф.5:22). Кро­тость же Гос­подь не толь­ко на­звал бла­жен­ною (Мф.5:5), но и ода­рил ве­ли­чай­ши­ми на­гра­да­ми. Невоз­дер­жа­ние Он так осуж­дал, что од­но воз­зре­ние на жен­щи­ну с во­жде­ле­ни­ем на­звал пре­лю­бо­де­я­ни­ем (Мф.5:28). А на­зы­вая воз­лю­бив­ше­го чи­сто­ту (серд­ца) бла­жен­ным, Он при­бав­ля­ет, что та­кой узрит Бо­га (Мф.5:8). Он на­столь­ко был да­лек от то­го, чтобы по­ри­цать клят­во­пре­ступ­ле­ние, что да­же го­во­рит: всё сверх «да, да» и «нет, нет» – от лу­ка­во­го: бу­ди же сло­во ва­ше: ей, ей:, ни, ни: ли­ш­ше же сею от непри­яз­ни есть (Мф.5:37). Но для че­го это удво­е­ние? – для то­го, чтобы со­гла­сие то­го, о чем мы го­во­рим, или «да» или «нет», утвер­жда­лось на де­ле, ибо в та­ком слу­чае, дей­стви­тель­но, «да» – бу­дет «да» (утвер­жде­ние утвер­жде­ни­ем) и «нет» – «нет»; ина­че же «да» бу­дет «нет» и «нет» бу­дет «да», это оче­вид­но, бу­дет от лу­ка­ва­го, ибо он ко­гда го­во­рит... ложь, то го­во­рит свое и во ис­тине не сто­ит (Ин.8:44). Так, все на­ши сло­ва и дей­ствия, всю на­шу жизнь Гос­подь об­лек в ис­ти­ну, в спра­вед­ли­вость, кро­тость, це­ло­муд­рие. Что же по от­но­ше­нию к тем, ко­то­рые, раз­гне­вав­шись про­тив нас, при­тес­ня­ют нас, или сло­ва­ми или де­ла­ми, и на­па­да­ют на нас, как в от­но­ше­нии к ним мы долж­ны ве­сти се­бя? По­беж­дай, го­во­рит Он, бла­гим злое (Рим.12:21); не воз­да­вай злом за зло (1 Пет.3:9) или за бес­че­стие бес­че­сти­ем; но лю­би­те вра­ги ва­ша, бла­го­сло­ви­те кле­ну­щия вы, доб­ро тво­ри­те нена­ви­дя­щим вас, и мо­ли­те­ся за тво­ря­щих вам на­пасть и из­го­ня­ю­щия вы (Мф.5:44). Ка­кая же цель этой угне­тен­ной жиз­ни? Яко да бу­де­те, го­во­рит Он, сы­но­ве От­ца ва­ше­го, Иже есть на небе­сех (Мф.5:45), – на­след­ни­цы... Бо­гу, сна­след­ни­цы же Хри­сту (Рим.8:17), жи­вя и цар­ствуя с Бо­гом в веч­ные ве­ки. Ви­ди­те ли, ка­кая тес­ная и тер­ни­стая сте­зя – за­чем она тре­бу­ет­ся от нас?! Ви­ди­те ли, к ка­кой сла­ве и ра­до­сти, к ка­ко­му при­об­ре­те­нию она ве­дет тех, кои стре­мят­ся хо­дить по ней?! Ес­ли кто обе­ща­ет те­бе вре­мен­ную жизнь с тем, чтобы ты по­ви­но­вал­ся ему, уже­ли ты не ока­жешь по­ви­но­ве­ния (за ис­клю­че­ни­ем, ко­неч­но, то­го слу­чая, ко­гда он по­тре­бу­ет че­го-ли­бо свы­ше сил)? Ес­ли, сверх то­го, он по­обе­ща­ет те­бе увра­че­ва­ние, сла­ву, удо­воль­ствия в до­пол­не­ние к вре­мен­ной жиз­ни, то че­го ты не сне­сешь за это? А ес­ли он при­со­еди­нит цар­ство и цар­ство без вой­ны, без обид, с жиз­нью про­дол­жи­тель­ною, без­бо­лез­нен­ною, то уже­ли ты не об­ра­тишь вни­ма­ния на это и не по­чтешь лег­ким то вре­мя, ко­то­рое при­ве­дет те­бя к это­му цар­ству, пи­та­ясь на­деж­дой и ра­ду­ясь обе­щан­но­му цар­ству, как бы на­сто­я­ще­му (ес­ли мы ду­ма­ем, что то цар­ство – ис­тин­ное)? Что же, мы же­ла­ем вре­мен­ной жиз­ни, а веч­ную ста­вим ни во что? Цар­ства (прав­да, ве­ли­ко­го, но) име­ю­ще­го ко­нец, сла­вы и ра­до­сти (прав­да, ве­ли­кой, од­на­ко) пре­хо­дя­щей, бо­гатств, со­еди­нен­ных с сею жиз­нью, мы силь­но же­ла­ем и тру­дим­ся ра­ди них, а благ, го­раз­до пре­вос­ход­ней­ших, нетлен­ных, бес­ко­неч­ных мы не ищем и да­же не упо­треб­ля­ем ма­ло­го уси­лия, дабы до­стиг­нуть их. На­прас­но мы пред­по­ла­га­ли бы цар­ство без вой­ны, ко­то­рое на­хо­дит­ся на зем­ле, или жизнь без тру­да, ко­то­рой не об­ря­щешь ни­где, кро­ме неба. Но ес­ли кто же­ла­ет это­го (цар­ства) – пусть устрем­ля­ет­ся на небо и, бу­дет ли ле­гок или тер­нист путь, ве­ду­щий к нему, пусть про­ла­га­ет по нему сте­зю, ра­ду­ясь на­деж­дой, пе­ре­но­ся труд.

Вы зна­е­те, ра­ди че­го лю­ди обык­но­вен­но от­да­ют са­мих се­бя на тру­ды и на смерть. Не за ма­лую ли на­гра­ду во­и­ны пред­став­ля­ют се­бя опас­но­стям и да­же по­ра­же­нию? Не для ма­лей­ше­го ли уве­ли­че­ния бо­гатств ку­пец пре­не­бре­га­ет бу­ря­ми, вет­ра­ми и же­сто­ки­ми людь­ми, ко­то­рые де­ла­ют и мо­ре и зем­лю опас­ны­ми? Не из-за ма­ло­го ли кус­ка хле­ба ча­сто мно­гие из силь­ных бы­ва­ют слу­га­ми гос­под? Уже­ли же мы не бу­дем слу­жить че­ло­ве­ко­лю­би­во­му Бо­гу? Уже­ли мы не уда­лим­ся от оби­лия бо­гатств, чтобы до­стиг­нуть небес­ных бо­гатств? Уже­ли мы не пе­ре­не­сем по­но­ше­ния и по­зо­ра со сто­ро­ны лю­дей, чтобы до­стиг­нуть бо­же­ствен­ной сла­вы, ме­няя смерт­ное на бес­смерт­ное? Уже­ли мы не бу­дем ал­кать и жаж­дать немно­го, чтобы есть хлеб жиз­ни, схо­дя­щий с неба, и пить во­ды ис­тин­но жи­вые, ко­то­рые кто бы ни на­шел до­стой­ным есть и пить, тот уже не бу­дет ал­кать и не воз­жаж­дет во ве­ки? Уже­ли мы не очи­стим ду­шев­ные очи, воз­дер­жи­ва­ясь от вся­кой ду­шев­ной и те­лес­ной нечи­сто­ты, чтобы узреть свет бо­лее, свет­лый, чем солн­це, или луч­ше, чтобы быть ча­да­ми выс­ше­го све­та? Да не бу­дет, мо­лю вас, бра­тие, чтобы мы пред­по­чи­та­ли све­ту мрак, бо­же­ствен­ной и веч­ной ра­до­сти – удо­воль­ствие смер­ти и слу­же­ние ге­енне, бо­га­тя­щей люб­ви – рос­кошь тле­ния, ве­ще­ство ог­ня, ко­то­рым во ве­ки бу­дут же­го­мы те, ко­то­рые до­мо­га­лись зла, как по­ка­зал нам Гос­подь в прит­че о бо­га­че и Ла­за­ре (Лк.16:19-31). Но бу­дем жить, как жил Он Сам, как Сам на­учил нас, упо­до­бив­шись нам и по­нес­ши крест, – бу­дем сле­до­вать Ему, рас­пи­ная плоть со страстьми и по­хотьми, чтобы спро­сла­вить­ся с Ним и по вос­кре­се­нии быть взя­ты­ми к Нему, как Он ныне был взят к От­цу. Став по­сре­ди уче­ни­ков Сво­их, Он (Спа­си­тель) дал им за­по­ведь о про­по­ве­ди и обе­то­ва­ния Ду­ха, при­со­во­куп­ляя, что Он пре­бу­дет с ни­ми до скон­ча­ния ве­ка (Мф.28:20); ска­зав это и под­няв ру­ки Свои, Он бла­го­сло­вил их и на ви­ду их под­нял­ся, ука­зы­вая, что кто бу­дет по­ви­но­вать­ся Ему, тот по вос­кре­се­нии воз­не­сет­ся к Бо­гу От­цу. Итак, Гос­подь ушел от них, апо­сто­лов, те­лом, ибо по Бо­же­ству Он при­сущ был им, и, как ска­зал им, воз­ве­ли­чен­ный сел одес­ную От­ца с на­шим об­ра­зом. По­се­му, как Он вос­крес и воз­нес­ся, так и мы вос­крес­нем все: воз­не­се­ния же не все до­стиг­нем, но толь­ко те, у ко­то­рых еже жи­ти, Хри­стос, и еже умре­ти (ра­ди Него) при­об­ре­те­ние (Флп.1:21). Те, ко­то­рые преж­де смер­ти рас­пя­ли грех чрез рас­ка­я­ние и Еван­гель­ское об­ра­ще­ние, – те од­ни толь­ко по­сле вос­кре­се­ния вос­хи­ще­ны бу­дут на об­ла­ках в сре­те­ние Гос­подне на воз­ду­се. Апо­сто­лы по­сле то­го, как Гос­подь воз­нес­ся, со­зер­ца­ли Его оча­ми ду­шев­ны­ми и вме­сте по­кло­ни­лись. И мы, вос­хо­дя на выс­шую сту­пень на­шей ду­ши, очи­стим се­бя от по­роч­ных и зем­ных по­мыш­ле­ний. Ибо так мы по­лу­чим и при­ше­ствие Уте­ши­те­ля и по­кло­ним­ся в ду­хе и ис­тине От­цу и Сы­ну и Свя­то­му Ду­ху ныне и прис­но и во ве­ки ве­ков. Аминь.

Молитвы

Тропарь Вознесению Господню

глас 4

Вознеслся еси во славе, Христе Боже наш, / радость сотворивый учеником / обетованием Святаго Духа, / извещенным им бывшим благословением, / яко Ты еси Сын Божий, Избавитель мира.

Кондак Вознесению Господню

глас 6

Еже о нас исполнив смотрение,/ и яже на земли соединив небесным,/ вознеслся еси во славе, Христе Боже наш,/ никакоже отлучаяся,/ но пребывая неотступный,/ и вопия любящим Тя:\ Аз есмь с вами и никтоже на вы.

показать все

Величание Вознесению Господню

Величаем Тя, / Живодавче Христе, / и почитаем Еже на небеса, / с Пречистою Твоею плотию, / Божественное Вознесение.

Молитва Вознесению Господню

Господи Иисусе Христе, Боже наш, сошедый с Небесных высот спасения нашего ради и напитавый нас духовною радостию во святыя и пресветлыя дни Воскресения Твоего, и паки по совершении земнаго служения Твоего вознесыйся от нас на небо со славою и возседый одесную Бога и Отца! В сей “ясный и всесветлый день Божественнаго на небеса восхождения” Твоего “земля празднует и ликует, радуется и небо Вознесением днесь Творца твари”, человецы славословят непрестанно, зряще заблуждшее и падшее естество свое на рамо Твое, Спасе, вземлемо и на небеса вознесенное, Ангели же веселятся, глаголюще: Кто Сей, пришедый во славе, силен во брани. Сей воистину Царь Славы?! Сподоби и нам немощным, земная еще мудрствующим и плотоугодия, творити непрестающим, восход Твой на небо страшный помышляющи и празднующе, плотская и житейская отложити попечения и со Апостолы Твоими на небо ныне взирати всем сердцем своим и всеми помышленьми своими, поминающе, яко тамо на небеси горе жительство наше есть, здесь же на земли мы точию странники и пришельцы есмы, отшедшия из дома Отча в страну далечу греха. Сего ради усердно просим Тя, преславным Вознесением Твоим, Господи, оживи нашу совесть, еяже нужнейши ничтоже есть в мире, возведи нас из плена сего греховнаго плоти и мира и сотвори нас горняя мудрствовати, а не земная, яко да не ктому себе угождати будем и жити, но Тебе Господу и Богу Нашему служити будем и поработаем, дондеже отрешившеся от уз плоти и прошедши невозбранно воздушныя мытарства, достигнем небесных обителей Твоих, идеже, ставше одесную Величествия Твоего, со Архангелы и Ангелы и всеми святыми прославляти будем Всесвятое Имя Твое со Безначальным Твоим Отцем и Пресвятым и Единосущным и Животворящим Твоим Духом, ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Каноны и Акафисты

Канон Вознесению Господню

глас 5

Песнь 1

Ирмос: Спасителю Богу в мори люди немокрыми ногами наставльшему, и фараона со всевоинством потопльшему, Тому Единому поим, яко прославися.
Припев: Слава, Господи, святому Вознесению Твоему.
Воспоим вси людие, на рамех Херувимских вознесшуся со славою Христу и спосадившему нас одесную Отца, песнь победную: яко прославися.
Слава, Господи, святому Вознесению Твоему.
Ходатая Богу и человеком Христа, лицы Ангельстии видевше с плотию в вышних, удивляхуся, согласно же воспеваху песнь победну: яко прославися.
Слава: Явльшемуся Богу на горе Синайстей и закон давшему Боговидцу Моисею, от горы Елеонстей вознесшемуся плотию, Тому вси воспоим: яко прославися.
И ныне: Пречистая Мати Божия, воплощеннаго от Тебе, и от недр Родителя не отступльшего Бога непрестанно моли, от всякаго обстояния спасти, яже созда.

Песнь 3

Ирмос: Силою Креста Твоего Христе, утверди мое помышление, во еже пети и славити спасительное Твое Вознесение.
Слава, Господи, святому Вознесению Твоему.
Возшел еси Жизнодавче Христе ко Отцу, и вознесл еси род наш Человеколюбче, неизреченным благоутробием Твоим.
Слава, Господи, святому Вознесению Твоему.
Чини Ангельстии, Спасе, человеческое естество видевше совосходящее Тебе, непрестанно удивляеми воспеваху Тя.
Слава, Господи, святому Вознесению Твоему.
Ужасахуся Ангельстии лицы, Христе, зряще Тя с телесем вознесшася, и воспеваху святое Твое Вознесение.
Слава: Естество человеческое, Христе, тлением падшее возставил еси, и восходом Твоим вознесл еси, и с Собою нас прославил еси.
И ныне: Моли непрестанно, Чистая, произшедшаго от ложесн Твоих, избавитися прелести диаволи, поющим Тя, Матерь Божию.

Седален, глас 8-й
Вслед на облаки небесныя, оставив мир сущим на земли, возшел и сел еси одесную Отца, яко Единосущен Сему Сый и Духу. Аще бо и во плоти явился еси, но непреложен пребыл еси: темже чаеши совершения конец, судити грядый на землю миру всему. Правосуде Господи, пощади души наша, прегрешений оставление даруя, яко Бог Милостив, рабом Твоим.

Песнь 4

Ирмос: Услышах слух силы Креста, яко рай отверзеся им, и возопих: слава силе Твоей, Господи.
Слава, Господи, святому Вознесению Твоему.
Вознеслся еси во славе, Ангелов Царю, Утешителя нам от Отца послав. Темже вопием: слава, Христе, Вознесению Твоему.
Слава, Господи, святому Вознесению Твоему.
Яко взыде Спас ко Отцу с плотию, удивишася Ему Ангельская воинства, и возопиша: слава, Христе, Вознесению Твоему.
Слава: Ангельския силы горнейшим вопияху: врата возмите Христу нашему Царю, Егоже воспеваем вкупе со Отцем и Духом.
И ныне: Дева роди, и матерняя не позна: но Мати убо есть, Девою же пребысть, Юже воспевающе, радуйся Богородице, взываем.

Песнь 5

Ирмос: Утренююще вопием Ти, Господи, спаси ны: Ты бо еси Бог наш, разве бо Тебе иного не знаем.
Слава, Господи, святому Вознесению Твоему.
Исполнив веселия всяческая, Милостиве, к горним силам с плотию пришел еси.
Слава, Господи, святому Вознесению Твоему.
Ангельския силы вземлема Тебе видевше, врата, взываху Царю нашему, возмите.
Слава: Апостоли видевше возвышаема Спаса, с трепетом взываху Царю нашему: слава Тебе.
И ныне: Деву по рождестве поем Тя, Богородице, Ты бо Бога Слова плотию мирови родила еси.

Песнь 6

Ирмос: Обыде мя бездна, гроб мне кит бысть, аз же возопих к Тебе Человеколюбцу, и спасе мя десница Твоя, Господи.
Слава, Господи, святому Вознесению Твоему.
Взыграшася апостоли, зряще на высоту днесь Зиждителя вземлема, упованием Духа, и страхом зовяху: слава восходу Твоему.
Слава, Господи, святому Вознесению Твоему.
Предсташа Ангели, вопиюще Христе учеником Твоим: имже образом видесте Христа восходяща с плотию, паки приидет Праведный всех Судия.
Слава: Яко видеша Тя Спасе наш небесныя силы, на высоту вземлема с телом, взываху, глаголюще: велико Владыко, человеколюбие Твое.
И ныне: Купину Тя неопалимую, и гору, и лествицу одушевленную, и дверь небесную достойно славим, Марие славная, православных похвало.
Господи, помилуй. (Трижды.) Слава и ныне.
Кондак, глас 6-й
Еже о нас исполнив смотрение, и яже на земли соединив небесным, вознеслся еси во славе, Христе Боже наш, никакоже отлучаяся, но пребывая неотступный, и вопия любящим Тя: Аз есмь с вами, и никтоже на вы.
Икос
Яже земли на земли оставившии, яже пепельныя персти уступающии, приидите воспрянем, и на высоту возведем очи и мысли, вперим виды, вкупе и чувства, на небесная врата, смертнии, непщуим быти в масличней горе, и взирати на Избавляющаго на облацех носима. Отонуду же бо Господь на небеса востече, и тамо даролюбезны дары раздая апостолом Своим, утешив я яко Отец, и утвердих я, наставив яко сынов, и рече к ним: не разлучаюся вас, Аз есмь с вами, и никтоже на вы.

Песнь 7

Ирмос: В пещи огненней песнословцы спасый отроки, благословен Бог отец наших.
Слава, Господи, святому Вознесению Твоему.
На облацех света вознесыйся, и спасый мир, благословен Бог отец наших.
Слава, Господи, святому Вознесению Твоему.
На рамо Спасе, заблуждшее взем естество, вознесся, Богу и Отцу привел еси.
Слава, Господи, святому Вознесению Твоему.
Возшедый во плоти к безплотному Отцу, благословен Бог отец наших.
Слава: Умерщвленное наше грехом естество взем, Твоему свойственному Отцу, Спасе, привел еси.
И ныне: От Девы рождся, Юже Богородицу соделал еси, благословен Бог отец наших.

Песнь 8

Ирмос: Из Отца прежде век рожденнаго Сына, и Бога, и в последняя лета воплощеннаго от Девы Матере, священницы пойте, людие превозносите во вся веки.
Слава, Господи, святому Вознесению Твоему.
Во двою существу возлетевшаго Жизнодавца Христа на небеса со славою, и Отцу соседящаго, священницы пойте, людие превозносите во вся веки (Дважды).
Слава, Господи, святому Вознесению Твоему.
От работы идольския тварь избавившаго, и представившаго ту свободную Твоему Отцу, Тебе, Спасе, поем, и Тебе превозносим во вся веки.
Слава: Своим схождением низложившаго супостата, и Своим возшествием вознесшаго человеки, священницы пойте, людие превозносите во вся веки.
И ныне: Херувимов превысшая явилася еси, Богородице Чистая, во чреве Твоем сими Носимаго носившая: Егоже со безплотными, человецы славословим во вся веки.

Песнь 9

Ирмос: Тя паче ума и словесе Матерь Божию, в лето Безлетнаго неизреченно рождшую, вернии единомудренно величаем.
Слава, Господи, святому Вознесению Твоему.
Тебе, Избавителя мира Христа Бога, апостоли видяще Божественно возвышаема, со страхом играюще величаху.
Слава, Господи, святому Вознесению Твоему.
Твою обожившуюся плоть зряще, Христе, на высоте Ангели друг ко другу глаголаху: воистинну Сей есть Бог наш.
Слава, Господи, святому Вознесению Твоему.
Тебе безплотных чинове, Христе Боже, на облацех вземлема видяще, взываху: славы Царю, врата возмите.
Слава: Тебе сошедшаго даже до последних земли, и человека спасшаго, и восхождением Твоим возвысившего, Сего величаем.
И ныне: Радуйся, Богородице Мати Христа Бога: Егоже родила еси, днесь от земли возносима со апостолы зрящи, возвеличала еси.

Акафист Вознесению Господню

Кондак 1

     Возбранный Воеводо, Творче неба и земли! Победителю смерти похвальное приносим пение, яко по пресветлом Твоем из мертвых Воскресении на небеса со славою вознеслся еси и с пречистою плотию Твоею одесную Бога и Отца возсел еси, да и наше падшее естество совознесеши с Собою, и от грехов и от вечныя смерти свободиши на веки. Мы же Божественное Твое Вознесение празднующе со ученики Твоими от души Тебе вопием:

Иисусе, вознесыйся от нас на небо, не остави нас сирых.

Икос 1

     Архангелов и Ангелов лики сопредсташа Тебе, Царю всех, на Елеонстей горе, со страхом видевше Тя на высоту небесную вземлема с плотию, и прославляху величие человеколюбия Твоего, поюще Тебе тако:

Иисусе, Царю Славы, взыди на небеса в воскликновении во гласе трубне.

Иисусе, Господи Сил, взыди на херувимы и возлети на крилу ветреню.

Иисусе, Превечный Боже, даждь гласу Своему глас силы, да трепетна будет ныне вся земля.

Иисусе, Превышний Свете, яви Силу Твою на облацех, и огнь от Лица Твоего да воспламенится.

Иисусе, Искупителю твари, уготови на небесех Престол Твой и Царствию Твоему да не будет конца.

Иисусе, Творче небу и земли, седи одесную Отца Твоего, да будет Бог всяческая во всех.

Иисусе, вознесыйся от нас на небо, не остави нас сирых.

Кондак 2

     Видевше Апостоли Тя из мертвых возставша, Владыко Господи, егда во днех четыредесятих являл еси Себе им, глаголюще о тайнах Царствия Божия, и восприявше от Тебе заповедь от Иерусалима не отлучатися, но чаяти обетования Отча, дондеже облекутся силою свыше, сошедшеся, пребываху единодушно вкупе на молитве поюще Тебе едиными усты и единым сердцем: Аллилуиа.

Икос 2

     Разум Божественного смотрения открывая, Всеблагий Иисусе, извел еси ученики Твоя вон до Вифании, и возвед их на гору Елеонскую, начат к великому Твоего Вознесения на небо таинству готовити, глаголюще: Приближися, о друзи Мои, восхождения время, шедше убо научите вся языки слову, еже слышасте от гласа Моего, крестяще их во имя Отца и Сына и Святаго Духа. Тии же, еще земная мудрствующе, вопрошаху, не в сие ли лето устроиши Царствие Израилево. Обаче Ты рекл еси им: «несть ваше разумети времена и лета, яже Отец положи во Своей власти», да выну готови будут ко сретению Своего Жениха Небеснаго, вопиюще:

Иисусе, Пастырю Добрый, не разлучайся никогдаже от нас, но пребуди с нами неотступно.

Иисусе, Учителю Благий, Святаго Утешителя Духа ниспосли нам, да пребудет с нами неизменно.

Иисусе, Просветителю наш, просвети души наши Твоим к Небесному Отцу Вознесением.

Иисусе, Спасителю наш, спаси нас от малодушия и бури Твоим заступлением.

Иисусе, Наставниче наш, словом уст Твоих настави нас на Твое служение.

Иисусе, Помощниче наш, Духом Твоим Святым воспомяни нам Твое Откровение.

Иисусе, вознесыйся от нас на небо, не остави нас сирых.

Кондак 3

     Силою свыше Апостолы облещи хотяй, Иисусе, егда на горе Елеонстей обетовал еси им Духа Святаго сошествие. Ты повелел еси им, да свидетелие Твои будут во Иерусалиме и во всей Иудеи, и даже до последних земли, глаголюще: Приидите и внидите враты Моими, уготовите путь Мой и путь творите людем Моим и камения от пути размещите, вознесите знамение на языки, да вси вернии воспоют с вами: Аллилуиа.

Икос 3

     Имея бездну милосердия, Сладчайший Иисусе, ученики Твоя и жены Тебе последствовавшия и наипаче Рождшую Тя Матерь Твою радости безчисленныя исполнил еси во Твое Вознесение, егда уже отступив от них, распростерл еси руце Твои и благословил еси, глаголюще: «Се Аз с вами есмь во вся дни до скончания века», тии же, страхом исполнени, прославляху Твое милостивное снисхождение, глаголюще:

Иисусе, милости Подателю, помиловати род человеческий на Елеон пришедый.

Иисусе, скорбных Увеселителю, сущия с Тобою други Твоя утешити восхотевый.

Иисусе, Надеждо безнадеждных, Твоим благословением при отшествии на небо нас от уныния сохранивый.

Иисусе, Прибежище безприютных, Твоим Вознесением восход к Отцу Небесному и нам даровавый.

Иисусе, Утешителю Благий, Утешителя Иного от Отца послати нам обещавый.

Иисусе, Пастырю овцам Великий, Твоему верному стаду разсеятися не благоволивый.

Иисусе, вознесыйся от нас на небо, не остави нас сирых.

Кондак 4

     Бурю внутрь недоумения и печали многия имуще, Апостоли рыданием слез исполнишася, егда увидеша Тя, Христе, на облацех возносима и плачуще глаголаху: Владыко, како ныне оставляеши рабы Твоя, их же за милосердие Твое возлюбил еси, камо идеши, руками содержай концы? Мы же оставивше вся, Тебе Богу последовахом, радующеся, во веки с Тобою надежду имуще быти. Не остави нас сирых, якоже обещался еси, не разлучися от нас, Пастырю наш Добрый, но посли нам Пресвятаго Духа Твоего, наставляюща, просвещающа и освящающа души наша, да благодарственно воспоем Тебе: Аллилуиа.

Икос 4

     Слыша рыдания ученик Твоих, Владыко Господи, о разлучении скорбящих, Ты совершеннейшее благословение преподал еси другом Твоим, глаголюше: не плачите возлюбленнии, и сетование все отрините, полезно вам есть, да Аз иду ко Отцу Моему, аще бо не иду, Утешитель не приидет. Вас ради с небесе снидох и вас ради паки восхожду на небо уготовати место вам, не оставлю бо овец Моих, яже собрах, не забуду, ихже возлюбих. Тии же Божественными словесы сими утешени бывше, со умилением возопиша Тебе:

Иисусе Всеблагий, печаль и слезы наши на радость преложивый, не лиши нас и вечныя радости во Царствии Твоем.

Иисусе Всещедрый, радостию исполнивый нас во Твоем Вознесении, сохрани дух наш в присном радовании и во странствии земном.

Иисусе, якоже кокош собравый птенцы своя, не попусти нам по стогнам мира сего разлучитися.

Иисусе, союзом любве нас на Вечери связавый, не даждь нам по действу сатанину, яко пшенице разсеятися.

Иисусе, мир Твой нам в наследие оставивый, соблюди нас в единомыслии и любви Твоей.

Иисусе, обители мнози в раи устроивый, уготови место нам в Небесной Обители Твоей.

Иисусе, вознесыйся от нас на небо, не остави нас сирых.

Кондак 5

     Боготечный облак пресветел зело подъят Тя, Жизнодавче Господи, учеником зрящим, егда отступив от них, благословил еси, и тако со славою многою, яко на крылех херувимских носимый, предивный восход Твой ко Отцу Твоему совершил еси на небо, еже прежде непроходимо бысть от духов злобы поднебесных и от князей власти воздушныя, ныне же внутрь Тебе прият, да от всей твари видимыя и невидимыя услышиши Ангельскую песнь: Аллилуиа.

Икос 5

     Видевше преславное Твое с плотию на небеса Восхождение, Царю твари, чини Ангельския, долу сущия, ужасешеся, глаголаху силам горнейшим: Возмите врата вечная, яко грядет Царь Славы, отверзитеся небеса и вы небеса небес, восприимите Господа сил и поклонитеся Ему, вопиюще:

Иисусе, Славы Отчия сияние, просвети нас светом Лица Твоего.

Иисусе, горних умов облистание, облистай нас в невечернем дни Царствия Твоего.

Иисусе, пришедый яве во огни и буре зельней, умное Твое небо свыше призови.

Иисусе, Велий и Хвальный зело в горе Твоей Святей, правду Твою в небесех возвести.

Иисусе, возвеличивый до небес милость Твою, яви славу Твою по всей земли.

Иисусе, возшедый на небо небеси на востоке, во век Слово Твое да пребудет на небеси.

Иисусе, вознесыйся от нас на небо, не остави нас сирых.

Кондак 6

     Проповедницы Божественныя Славы, начальнейшие чины Ангельския, сущия на высоте небесней Господствия, Престоли, мнотоочитии Херувими и шестокрылатии Серафими, отверзоша вкупе вся высоты небесныя, сретающе Тя, Владыко Всяческих, и видяще Тя Вознесшагося во плоти, друг ко другу со удивлением вопияху: Кто Сей, пришедый из Эдома, Державный и Сильный во брани? Кто Сей, пришедый от Васора, еже есть от плоти? Почто червлены ризы Его, яко от омочения кровию, венец терновен носяй? Сей есть воистину Царь Славы, Агнец Божий за спасение мира закланный и воскресый, во плоти ныне грядый сести одесную Отца, Емуже выну воспевати будем: Аллилуиа.

Икос 6

     Возсиял еси Божественною славою, Иисусе, егда естество человеческое, в негоже облекся еси, милостивно вознесл еси, Отцу спосадил еси, и обожил еси е. Темже небеснии безплотнии чинове, чудеси удивляющеся, ужасахуся, ужасом и трепетом содержимии, Твое человеколюбие величаху. С нимиже и мы земнии Твое нас ради снисхождение и еже от нас на небеса Вознесение славословяще, молимся, глаголюще:

Иисусе, струя Сый жизни, Твоим на небо Вознесением нам странникам земли путь жизни вечныя в Вышний Иерусалим указавый.

Иисусе, бездна Сый милости, Твоим одесную Отца сидением плотское наше восприятие обоживый.

Иисусе, вземый на рамо заблудшее естество наше, возми на Себе и моя тяжкия прегрешения.

Иисусе, возшедый Плотию ко Безплотному Отцу, возведи горе моя долу поникшия помышления.

Иисусе, от земли одесную Бога и Отца на горняя возшедый, даруй ми десную часть спасаемых овец получити.

Иисусе, от Сиона благолепие красоты Твоея явивый, сподоби мя причастником вечнаго блаженства Твоего быти.

Иисусе, вознесыйся от нас на небо, не остави нас сирых.

Кондак 7

     Хотяй вознести и прославити падшее во Адаме естество человеческое, Ты, яко вторый Адам, возшед на высоту небесную, уготовал еси Престол Твой во век века, и сел еси одесную Бога и Отца, Божеством Твоим никакоже разлучивыйся Отеческих недр. Приидите убо обнищавшему нас ради и возшедшему одесную Отца Иисусу поклонимся, дадим величия Ему, и воспоем из глубины души: Аллилуиа.

Икос 7

     Новое и чистое жительство открыл еси, Господи, егда с Плотию Твоею возшел еси на небеса, да состаревшийся многими грехами мир обновиши возстанием Твоим и на небеса Вознесением, показуя нам явственно, якоже Божественный Павел глаголет, яко жительство наше на небесех есть. Сего ради устранимся суетнаго мира, ум на небеса преложша, и вопиюще Тебе таковая:

Иисусе, со Ангелы небесными Божеством Своим на небеса возшествием нас к небесному жительству подвизатися призвавый.

Иисусе, с человеки - земный Плотию, Своим от земли отшествием нас от земных пристрастий отвращатися научивый.

Иисусе, поискати пришедый заблудшее овча, к незаблудшим Твоим овцам возведи нас на небеса.

Иисусе, совокупити сошедый растоящаяся естества, яже на земли соедини небесным у Вышняго Отца.

Иисусе, во облаце легце возшедый на небеса, сподоби нас, земная оставльше, присно взирати на небесная врата.

Иисусе, седяй во славе на Престоле Божества, даждь нам, отверзше очи, от Закона разумети Твоя чудеса.

Иисусе, вознесыйся от нас на небо, не остави нас сирых.

Кондак 8

     Странно и дивно Твое Воскресение, странно и страшно Твое, Жизнодавче Христе, еже от святыя горы Божественное Вознесение, непостижимо и паче ума Твое еже одесную Отца во Плоти сидение, о немже Давид духом глагола: «Рече Господь Господеви Моему: седи одесную Мене, дондеже положу враги Твои подножие ног Твоих». Сего ради вся силы небесныя, зряще Твое на небеса возшествие, воистину покоришася под нози Твои, поюще ангельскими языки Херувимскую песнь: Аллилуиа.

Икос 8

     Весь бе в Вышних, Сладчайший Иисусе, егда волею нас ради вознеслся еси со славою на небеса и одесную сел еси Бога и Отца, но и нижних никакоже отлучился еси, зане обетовал еси пребывати неотступно в Церкви и вопиял еси любящим Тя: «Аз есмь с вами и никтоже на вы». Сие милостивое обетование Твое выну помняще и храняще в сердце, с любовию вопием Тебе таковая:

Иисусе, всяку власть на небеси и на земли по Вознесении Твоем восприявый, восприими нас в Твое вечное наследие.

Иисусе, всякия радости ученики Твоя обетованием Святаго Духа исполнивый, исполни нас Того благодати пришествием.

Иисусе, превознесши Возшествием Твоим всю тварь, превознеси горе мою душу воспевати со Ангелы Твою Святыню.

Иисусе, Божий Слове, Словом Твоим небеса утвердивый, утверди в сердце моем словеса Твоя, яко да не согрешу Тебе.

Иисусе, Сыне Отечь, Духом уст Твоим всю силу Твою с небес явивый, обнови Дух правый во утробе моей, яко да не оскверню себе.

Иисусе, вознесыйся от нас на небо, не остави нас сирых.

Кондак 9

     Все естество падшее человеческое, долу поникшее и грехми истлевшее, взял еси на рамо Свое, Владыко Господи, новосотворивый Собою, и превыше всякаго начала и власти возвел еси днесь и Богу и Отцу привел еси, и с Собою спосадил еси на Престоле Небеснем, да освятиши е, и спрославиши, и обожиши. Безплотнии же, удивляющеся, глаголаху: Кто Сей Красный Муж, но не Человек точию, но вкупе Бог и Человек, Емуже да поем выну: Аллилуиа.

Икос 9

     Витии Божественнии, ученицы Твои, Спасе, Твоему преславному Восхождению удивляющеся, на небо взираху, скорбяще, Тебе вознесшуся, и се два Ангела предстаста пред ними во одежди беле, и рекоста им во утешение: «Мужие Галилейстии, что стоите, зряще на небо? Сей Иисус, вознесыйся от вас на небо, такожде приидет, имже образом видеста Его идуща на небо». Сие ангельское благовестие о Втором Пришествии Твоем, Господи, ученицы Твои слышавше, в радостный трепет приидоша, с нимиже и мы радостно да воспоем Тебе таковая:

Иисусе, Вознесыйся от нас во всей славе Твоей, ей, гряди скоро со Ангелы святыми Твоими.

Иисусе, имеяй паки приити сотворити суд прав, ей, гряди со славою во светлости святых Твоих.

Иисусе, велий и страшный зело над всеми окрестными, помилуй и защити тогда вся кроткия земли.

Иисусе, прославляемый в Совете Святых Твоих, Сам нас спрослави во Царствии Твоем на небеси.

Иисусе, прошедый небеса Плотию, благоволи провести душу по мытарствам воздушным и улицезрети Тя.

Иисусе, Вознесыйся на облацех небесных, сподоби нам с веселием и со дерзновением в последний день на облацех усрести Тя.

Иисусе, вознесыйся от нас на небо, не остави нас сирых.

Кондак 10

     Спасти хотя сущия с Тобою ученики, Христе Спасе, и вся верующия словеси их ради в Тя, и по Тебе последовавшая, возшел еси на небеса, да уготоваеши место им, яко в дому Отца Твоего обители многи суть, якоже Сам рекл еси ко страсти грядый, глаголя: «Аще уготовлю место вам, паки прииду и поиму вы к Себе, да идеже есмь Аз, и вы будете». Сего ради сподоби и нам, Господи, по смертнем вознесении нашем обрести храмину нерукотворенну, вечну на небесех, уготованную не от древа, или сена или тростия плотских дел наших ради, яже во огне не устоят, но от злата или сребра или каменей драгих на Твоем основании назданную, идеже выну будем Тебе славити и воспевати: Аллилуиа.

Икос 10

     Царю Предвечный, Иисусе Христе, на небеса возшедый с Пречистою Твоею Плотию и всех нас в небесное наше Отечество призвавый, возведи нас долу поверженных от мирских пристрастий и плотских мудрований к высоте небесней и даруй нам еще во дни плоти нашея чистым свидетельством совести причаститися небесныя жизни и выну вкушати в таинстве Божественныя Евхаристии небесную пищу, да от чистаго сердца и духа праваго воспоем Тебе таковая:

Иисусе, Великий Архиерею грядущих благ, в Вознесение Свое прошедый небеса Плотию и возшедый не в рукотворенный храм, но в самое небо, да Лику Божию от нас предстанеши.

Иисусе, Небесный Архитектоне, скинию нерукотворенную на небесех соорудивый и единою вшедый во Святая Святых ко Отцу со Своею Кровию, да вечное искупление совершиши.

Иисусе, Непорочный Агнче Божий, единою за грехи мира закланный, «во еже вознести грехи многих», вознеси к Престолу Божию моя о гресех приношения.

Иисусе, Новаго Завета Ходатаю, единою на небеса ко Отцу возшедый, во еже открыти путь в Небесную Скинию, восприими о нечистоте моей воздыхания.

Иисусе, Возлюбленный Женише наш, Светосиянный Чертог на небеси уготовавый, уготови тамо место Тебе Единому служити восхотевшим.

Иисусе, Добрый Пастырю Твоих овец, небесная пастбища в раи Твоему стаду произрастивый, даруй нам венцы, Тебе Единому последовати возжелавшим.

Иисусе, вознесыйся от нас на небо, не остави нас сирых.

Кондак 11

     Пение всеумиленное приношаше Божественному Вознесению Твоему, Слове, рождшая Тя Всенепорочная Мати Твоя. Та бо во страсти Твоей матерски паче всех болезноваше о Тебе, сего ради подобаше Той в прославление Плоти Твоея премножайшия насладитися радости, и с сею радостию великою сниде с Елеонския горы со апостолы, и возвратишася вси во Иерусалим и взыдоша в горницу, и бяху вси Апостоли, терпяще единодушно вкупе в молитве, молении и пощении с женами и Мариею Материю Иисусовой, и с братиею Его, чающе Сошествия Святаго Духа, хваляще и благословяще Бога, и воспевающе Ему: Аллилуиа.

Икос 11

     Свет вечный и нетленный возсия всему миру от Святыя горы Елеонския, идеже стоясте пречистыя нозе Твои, Христе Спасе, егда вознеслся еси со славою на небеса, зане прошед небеса с Плотию, Ты отверзл еси врата небесная, падением Адамовым заключенная, и Сам сый Путь, Истина и Живот, открыл еси путь всякой плоти во обители Отца Твоего Небеснаго, якоже и предрекл еси Твоим, учеником, глаголя: «Отселе узрите небо отверзсто и Ангелы Божия восходящия и нисходящия над Сына Человеческаго». Сего ради ведуще путь Твой, яко никтоже приидет ко Отцу, токмо Тобою, поем Тебе сице:

Иисусе, на облацех света возшедый ко Отцу, угасший светильник души моея просвети.

Иисусе, во светлостях святых Твоих вознесыйся горе, животворящий огнь Твой в сердце моем воспламени.

Иисусе, паче Солнца Возсиявый на высоте небесней в Вознесении Твоем, теплотою Духа Твоего хлад души моея разжени.

Иисусе, Свет от Света Божества Твоего возсиявый миру от Отца, светом словес Твоих в нощи греха нас спящих просвети.

Иисусе, Невечерний Свете, имеяй паки в Пришествие Твое исход Твой, яко молнию от восток и даже до запад явление Твое, огнем гнева Твоего не попали нас тогда.

Иисусе, вознесыйся от нас на небо, не остави нас сирых.

Кондак 12

     Благодать новую преподал еси, Сладчайший Иисусе, к совершению святых и в созидание Церкви Святыя Твоея, егда на небеса с Пречистою Твоею Плотию возшел еси и одесную Бога и Отца сел еси, якоже писано есть: «Сшедый прежде в дольнейшия страны земли спасения нашего ради», Ты ныне восшел еси на высоту превыше всех небес, да исполниши всяческая к совершению святых, в созидание Тела Христова, сего ради пленил еси плен, и подал еси даяния человеком, дондеже достигнем вси в соединение веры и познания Тебе, Сына Божия, в мужа совершенна, в меру возраста исполнения Твоего, да тако, спасение улучивше, благодарственно воспоем Тебе: Аллилуиа.

Икос 12

     Поюще Твое вольное на небеса со славою Вознесение, поклоняемся Твоему, Владыко Христе, одесную Бога и Отца соседению, славим Твое на небеси и на земли воцарение и веруем со Апостолы Твоими, яко воистину, имже образом возшел еси на небо, такожде паки приидеши на облацех со славою и силою многою. Тогда убо не посрами нас в Тебе верующих и тако вопиющих:

Иисусе, со Отцем Твоим на Престоле Божества присно соседяй, сподоби побеждающим мир с помощию Твоею сести с Тобою во Царствии Твоем.

Иисусе, со Святым Утешителем Духом Твоим выну споклоняемый, не лиши нас по обетованию Твоему Того Сошествия во служении Твоем.

Иисусе, с Херувимы и Серафимы и с лики святых по Вознесении Твоем на небеси спребываяй, подаждь нам зде на молитву во Имя Твое собранным присутствие Твое ощущати.

Иисусе, Святые храмы Твоя по отшествии Твоем на небо право в Тя верующим даровавый, помоги нам во храме стоящим себе на небесе быти помышляти.

Иисусе, Пречистую Матерь Твою со Апостолы в Вознесение Твое на молитву за весь мир по Себе оставивый, не остави нас без предстательства Святых Твоих.

Иисусе, Церковь, Невесту Твою на земли по Вознесении Твоем до скончания века оставивый, не лиши нас чад Тоя благодатных даров Твоих.

Иисусе, вознесыйся от нас на небо, не остави нас сирых.

Кондак 13

     О Пресладкий и Всещедрый Иисусе, вознесыйся от нас на небо и седением одесную Бога и Отца помиловавый и обоживый падшее естество наше! Призри с высоты небесныя на немощныя и к земли поверженныя рабы Твоя и даруй нам силу свыше побеждати вся искушения от плоти, мира и диавола находящия на ны, да горняя будем мудрствовати, а не земная. И сохрани нас от всех врагов видимых и невидимых возстающих на нас. По кончине же земныя жизни нашея вознеси души наша в небесныя обители, идеже со всеми святыми выну воспевати будем: Аллилуиа.

Этот кондак читается трижды, затем икос 1 и кондак 1

Молитва Вознесению Господню     

Господи Иисусе Христе, Боже наш, сошедый с Небесных высот спасения нашего ради и напитавый нас духовною радостию во святыя и пресветлыя дни Воскресения Твоего, и паки по совершении земнаго служения Твоего вознесыйся от нас на небо со славою, и возседый одесную Бога и Отца! В сей "ясный и всесветлый день Божественнаго на небеса восхождения" Твоего "земля празднует и ликует, радуется и небо Вознесением днесь Творца твари", человецы славословят непрестанно, зряще заблуждшее и падшее естество свое на рамо Твое, Спасе, вземлемо и на небеса вознесенное, Ангели же веселятся, глаголюще: Кто Сей, пришедый во славе, силен во брани. Сей воистину Царь Славы?! Сподоби и нам немощным, земная еще мудрствующим и плотоугодия, творити непрестающим, восход Твой на небо страшный помышляющи и празднующе, плотская и житейская отложити попечения и со Апостолы Твоими на небо ныне взирати всем сердцем своим и всеми помышленьми своими, поминающе, яко тамо на небеси горе жительство наше есть, здесь же на земли мы точию странники и пришельцы есмы, отшедшия из дома Отча в страну далечу греха. Сего ради усердно просим Тя, преславным Вознесением Твоим, Господи, оживи нашу совесть, еяже нужнейши ничтоже есть в мире, возведи нас из плена сего греховнаго плоти и мира и сотвори нас горняя мудрствовати, а не земная, яко да не ктому себе угождати будем и жити, но Тебе Господу и Богу Нашему служити будем и поработаем, дондеже отрешившеся от уз плоти и прошедши невозбранно воздушныя мытарства, достигнем небесных обителей Твоих, идеже, ставше одесную Величествия Твоего, со Архангелы и Ангелы и всеми святыми прославляти будем Всесвятое Имя Твое со Безначальным Твоим Отцем и Пресвятым и Единосущным и Животворящим Твоим Духом, ныне и присно и во веки веков. Аминь.