Чтения Священного Писания и Богослужебные указания

Богослужебные указания

На 6-м часе: Ис. XLV:11-17. На веч.: Быт. XXII:1-18. Притч. XVII:17 - XVIII, 5. Литургия Преждеосвященных Даров. На утрене субботы (обычно в пятницу вечером) поется акафист Пресвятой Богородице.

Тропари, кондаки, молитвы и величания

Преподобному Венедикту Нурсийскому

Кондак преподобному Венедикту Нурсийскому, глас 6

Благода́тию Бо́жиею обогати́лся еси́,/ де́лы же извести́л еси́ зва́ние,/ и яви́лся еси́, Венеди́кте, уго́дниче Христа́ Бо́га,/ в моли́твах и посте́х дарова́ний Бо́жия Ду́ха испо́лнен,/ и бы́л еси́ неду́жным исцели́тель,/ и прогони́тель враго́м,// и засту́пник ско́рый душа́м на́шим.

Перевод: Ты обогатился благодатью Божией, трудами же удостоверил своё призвание и явился, угодник Божий Венедикт, в молитвах и постах наполненным даров Духа Божия, и был ты целителем для больных, прогоняющим врагов, и скорым защитником наших душ.

Ин кондак преподобному Венедикту Нурсийскому, глас 4

Возгоре́вся раче́нием Го́рним и Святы́м Ду́хом,/ вся просвети́л еси́, о́тче преподо́бне Венеди́кте свяще́нне,// непреста́нно моли́ Христа́ Бо́га, преблаже́нне, о всех нас.

показать все

Благоверному князю Ростиславу (в Крещении Михаилу) Киевскому

Тропарь благоверному князю Ростиславу (в Крещении Михаилу) Киевскому, глас 6

Обpе́те тя стpои́теля гpадо́в и цеpкве́й/ земля́ Ки́евская,/ вели́кий кня́же Ростисла́ве,/ сму́ты устpаня́л еси́, еди́нство хpаня́,/ те́мже Госпо́дь тебе́ му́дpость ниспосла́,/ сего́ pа́ди Хpисту́ Бо́гу моли́ся// спасти́ся душа́м на́шим.

Перевод: Обрела тебя, строителя городов и церквей, земля Киевская, великий князь Ростислав, смуты ты устранял, храня единство. Для того Господь послал тебе мудрость, потому молись Христу Богу о спасении душ наших.

Пресвятой Богородице пред иконой Ея «Феодоровской»

Тропарь Пресвятой Богородице пред иконой Ея «Феодоровской», глас 4

Пpише́ствием честны́я Твоея́ ико́ны, Богоотpокови́це,/ обpа́дованный днесь Богохpани́мый гpад Костpома́,/ я́коже дpе́вний Изpа́иль к киво́ту Заве́та,/ пpитека́ет ко изобpаже́нию лица́ Твоего́/ и воплоти́вшагося от Тебе́ Бога на́шего,/ да Твои́м Ма́теpним к Нему́ пpедста́тельством/ пpи́сно хода́тайствуеши всем,/ под сень кpо́ва Твоего́ пpибега́ющим,// миp и ве́лию ми́лость.

Перевод: Пришествием чтимой Твоей иконы, Богоотроковица, обрадованный сегодня Богохранимый город Кострома, как древний Израиль к киоту Завета, приходит к изображению лица Твоего и воплотившегося от Тебя Бога нашего, да Твоим Материнским к Нему обращением всегда просишь для всех, под защиту покровительства Твоего прибегающих, мир и великую милость.

Ин тропарь Пресвятой Богородице пред иконой Ея «Феодоровской», глас 4

Днесь све́тло красу́ется преимени́тый град Кострома́/ и вся Ру́сская страна́,/ созыва́ющи к весе́лию вся боголюби́выя наро́ды христиа́нския,/ на пресла́вное торжество́ Бо́жия Ма́тере,/ прише́ствия ра́ди чудотво́рнаго Ея́ и многоцеле́бнаго о́браза,/ днесь бо яви́ся нам пресве́тлое вели́кое со́лнце,/ прии́дите, вси Богоизбра́ннии лю́дие, но́вый Изра́иль,/ ко исто́чнику цельбоно́сному,/ источа́ет бо нам неоску́дныя ми́лости Пресвята́я Богоро́дица/ и избавля́ет вся гра́ды и страны́ христиа́нския/ невреди́мы от всех наве́т вра́жиих./ Но, о Всеми́лостивая Госпоже́, Де́во Богоро́дице, Влады́чице,/ спаси́ страну́ на́шу, и архиере́и, и вся лю́ди Твоего́ достоя́ния от всех бед/ по вели́цей Твое́й ми́лости, да зове́м Ти:// ра́дуйся, Де́во, христиа́ном похвало́.

Кондак Пресвятой Богородице пред иконой Ея «Феодоровской», глас 8

Благода́рственная принося́ще Ти, раби́ Твои́, Богороди́тельнице, о всех,/ и́миже благоде́яла еси́ гра́ду на́шему,/ из глубины́ души́ взыва́ем к Тебе́ и ми́ли ся де́ем:/ не преста́ни, Влады́чице,/ Ма́терними к Сы́ну Твоему́ и Бо́гу на́шему моли́твами/ подава́ти вся блага́я и спаси́тельная всем,/ ве́рою и любо́вию вопию́щим Ти:// ра́дуйся, Де́во, христиа́н похвало́.

Перевод: Благодарственные молитвы принося Тебе, рабы Твои, Богородица, за все благие дела, которые Ты сделала городу нашему, из глубины души взываем к Тебе и коленопреклоненно просим: не переставай, Владычица, Материнскими к Сыну Твоему и Богу нашему молитвами подавать всё на благо и во спасение всем, с верой и любовью взывающим к Тебе: «Радуйся, Дева, честь христиан».

Ин кондак Пресвятой Богородице пред иконой Ея «Феодоровской», глас 8

Притеце́м, лю́дие, вси к ти́хому и до́брому приста́нищу,/ в дом Бо́жия Ма́тере,/ чу́дному о́бразу Цари́цы и Богоро́дицы,/ за неизрече́нную ми́лость Ея́ явле́нному,/ ве́рно припа́дающе и вопию́ще:/ о Всеми́лостивая Влады́чице,/ за спаси́тельное Твое́ смотре́ние,/ чу́днаго о́браза к нам прише́ствие,/ посети́ нас, гре́шных, све́тло сотворя́ющих пра́зднество Твое́,/ укрепи́ страну́ на́шу,/ ди́вно на враги́ побе́ду подаю́щи, и ве́ру утверди́./ Це́рковь Сы́на Твоего́ непоколеби́му соблюди́,/ притека́ющих к Тебе́ спаси́, от вся́ких напа́стей изба́ви,/ сохраня́ющи в ми́ре все Правосла́вие, да зове́м Ти:// ра́дуйся, Неве́сто Неневе́стная.

Молитва Пресвятой Богородице пред иконой Ея «Феодоровской»

О, Пресвята́я Влады́чице Богоро́дице и Присноде́во, Мари́е, еди́ная наде́ждо нам гре́шным! К Тебе́ прибега́ем и Тебе́ мо́лим, я́ко ве́лие и́маши дерзнове́ние пред ро́ждшимся от Тебе́ по пло́ти Го́сподем Бо́гом и Спаси́телем на́шим Иису́сом Христо́м. Не пре́зри слез на́ших, не возгнуша́йся воздыха́ний на́ших, не отри́ни ско́рби на́шея, не посрами́ упова́ния на́шего на Тя, но Ма́терними моле́нии Твои́ми умоли́ Го́спода Бо́га, да сподо́бит нас гре́шных и недосто́йных свободи́тися от грехо́в и страсте́й душе́вных и теле́сных, умре́ти ми́ру и жи́ти Ему́ еди́ному по вся дни живота́ на́шего. О, Пресвята́я Влады́чице Богоро́дице, путеше́ствующим спутеше́ствуй и огражда́й и охраня́й о́ныя, изба́ви плене́нных от плене́ния, свободи́ стра́ждущих от бед, уте́ши су́щих в печа́ли, ско́рбех и напа́стех, облегчи́ нищету́ и вся́ко злострада́ние теле́сное, и да́руй всем вся потре́бная к животу́, благоче́стию и жи́зни вре́менней. Спаси́, Влады́чице, вся стра́ны и гра́ды и сию́ страну́ и сей град, и́мже сия́ чудотво́рная и свята́я ико́на Твоя́ даде́ся во утеше́ние и огражде́ние, изба́ви я́ от гла́да, губи́тельства, тру́са, пото́па, огня́, меча́, наше́ствия иноплеме́нных, междоусо́бныя бра́ни, и отврати́ вся́кий гнев на ны пра́ведно дви́жимый. Да́руй нам вре́мя на покая́ние и обраще́ние, изба́ви нас от внеза́пныя сме́рти, и во вре́мя исхо́да на́шего предста́ни нам я́вльшися, Де́во Богоро́дице, и изба́ви нас от возду́шных мыта́рств, князе́й ве́ка сего́, сподо́би на Стра́шнем Суди́щи Христо́вем ста́ти одесну́ю, и соде́лай нас насле́дники ве́чных благ, да сла́вим вове́ки великоле́пое и́мя Сы́на Твоего́ и Бо́га на́шего со Безнача́льным Его́ Отце́м и Святы́м и Бла́гим и Животворя́щим Его́ Ду́хом, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Молитва вторая Пресвятой Богородице пред иконой Ея «Феодоровской»

О, Премилосе́рдая Госпоже́, Цари́це Богоро́дице, приими́ смире́нное моле́ние на́ше, и не отри́ни нас, заступле́ние и прибе́жище на́ше, и не возгнуша́йся нас, недо́стойных, но я́ко Милосе́рдая, не преста́ни моля́щи, Его́же родила́ еси́, да да́рует нам проще́ние мно́гих согреше́ний на́ших, да спасе́т нас и́миже весть судьба́ми. Поми́луй нас, Влады́чице, поми́луй нас, несть бо нам спасе́ния от дел. Те́мже ве́рно вопие́м Ти: поми́луй рабы́ Твоя́, и непло́дное се́рдце на́ше покажи́ плодоно́сно благи́х дел. При́зри на нас недосто́йных, Ты бо упова́ние и покро́в наш, жизнь и свет се́рдцу на́шему. Я́ко Невече́рний Свет от чре́ва Твоего́ воздви́гшая, озари́ ду́шу на́шу, Чи́стая, и отжени́ вся́ку мглу се́рдца на́шего. Да́руй нам умиле́ние, покая́ние и сокруше́ние серде́чное. Сподо́би нас по вся дни живота́ на́шего твори́ти во́лю Сы́на Твоего́ и Бо́га на́шего и во всем благоугожда́ти Ему́ Еди́ному. О, Богома́ти, не преста́ни моля́щи Ро́ждшагося от Тебе́ за вся притека́ющия с ве́рою к сему́ чудотво́рному о́бразу Твоему́ и подава́й им ско́рую по́мощь и утеше́ние в ско́рбех, и напа́стех, и злострада́ниих, изба́ви их от клеветы́ и зло́бы челове́ческия, от враг ви́димых и неви́димых, и вся́кия ну́жды и печа́ли. Спаси́ оте́чество на́ше, град сей и вся гра́ды и страны́ от вся́ких бед и нужд, и сотвори́ ми́лостива нам бы́ти Бо́га на́шего, отврати́ вся́кий гнев Его́ на ны дви́жимый и изба́ви ны от належа́щаго и пра́веднаго Его́ преще́ния. О, Боголюби́вая Влады́чице, А́нгелов украше́ние, му́чеников сла́во и всех святы́х ра́досте, с ни́ми моли́ Го́спода, да сподо́бит нас в покая́нии сконча́ти живота́ на́шего тече́ние. В сме́рти же час, Пресвята́я Де́во, изба́ви нас от вла́сти бесо́вския и осужде́ния, и отве́та, и стра́шнаго испыта́ния, и мыта́рств го́рьких, и огня́ ве́чнаго, да, сподо́бльшеся сла́внаго Ца́рствия Бо́жия, велича́ем Тя и сла́вим вопло́щшагося от Тебе́ Христа́ Бо́га на́шего, Ему́же сла́ва со Отце́м и Святы́м Ду́хом, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Пресвятой Богородице пред иконой Ея «Себежской», называемой «Умиление»

Тропарь Пресвятой Богородице пред иконой Ея «Себежской», называемой «Умиление», глас 8

Взы́дем, правосла́внии наро́ди гра́да Опо́чки,/ на ту́чную го́ру, я́ко на Фаво́рскую,/ в дом Спаси́теля своего́, в честь боголе́пнаго Преображе́ния Его́,/ оби́лующу чуде́с и стокра́тный клас израсти́вшую,/ и у́зрим сла́ву чудесе́ от чудотво́рнаго о́браза/ Пресвяты́я Богома́тере Умиле́ния Се́бежския:/ я́ко мо́ре пролия́ся и Евфра́т, теки́й из рая́,/ та́ко сле́зы Ея́ бы́ша, из обою́ оку́ пролиты́я,/ о наше́дшем гне́ве Созда́теля Своего́ за на́ше согреше́ние,/ припаде́м, каменносерде́чнии, и возрыда́ем, прося́ще:/ о, Влады́чице, умоли́ Сы́на Своего́ и Го́спода на́шего/ си́ми пресвяты́ми Свои́ми слеза́ми,/ да изба́вит нас от вся́каго зла́го обстоя́ния,/ и о́гненнаго запале́ния, и междоусо́бныя бра́ни,/ от мо́ра и гла́да,/ и наше́ствия иноплеме́нных в гряду́щия времена́,/ и, ра́дующеся, со Гаврии́лом благове́стником возопие́м Ти:// ра́дуйся, Обра́дованная, Госпо́дь с Тобо́ю.

Перевод: Взойдем, православные христиане города Опочки, на тучную гору (Пс.67:16), как на Фавор, в дом Спасителя своего, в честь достойного Бога Преображения Его, обильную чудесами и произрастившую колос стократно, и увидим славу чудес от чудотворного образа Пресвятой Богоматери «Умиление» Себежской: как море разлился Евфрат, текущий из рая, так и слезы Ее были, из обоих глаз пролитые, о гневе Создателя Своего, нашедшем за наше согрешение. Припадем, окаменевшие сердцами, и зарыдаем, прося: о, Владычица, умоли Сына Своего и Господа нашего этими пресвятыми Своими слезами, да избавит нас от всякого зла и бедствия, пожара, междоусобной войны, эпидемии и голода, нашествия иноплеменников в наступающие времена и, радуясь с благовестником Гавриилом, воскликнем Тебе: «Радуйся, Благодатная, Господь с Тобой».

Кондак Пресвятой Богородице пред иконой Ея «Себежской», называемой «Умиление», глас 4

Притеце́м, лю́дие, бога́тии и убо́зии,/ си́рии и вдови́цы, ста́рии и ю́нии,/ в ти́хое приста́нище,/ под покро́в цельбоно́снаго исто́чника Богома́тере./ Сле́зы бо, я́ко ре́ки, источа́ет/ из обою́ оку́ чудотво́рнаго о́браза Се́бежския/ о находя́щем гне́ве за на́ша зла́я согреше́ния/ и укрепля́ет град, его́же возлюби́ла еси́, на сопроти́вныя,/ утвержда́ет ве́ру правосла́вных христиа́н/ и избавля́ет от вся́каго зла// моли́твами Свои́ми.

Перевод: Придем люди, богатые и убогие, сироты и вдовцы, старики и юноши, в тихое пристанище, под защиту приносящего исцеления источника Богоматери. Потому что Она слезы, как реки, изливает из обоих глаз чудотворного образа Богородицы «Себежской» о наступающем гневе за наши злые согрешения и делает город, который она полюбила, крепостью от врагов, утверждает веру православных христиан и избавляет от всякого зла молитвами Своими.

Мысли свт. Феофана Затворника

«Души праведных в руке Божией» (Прем.3:1).

А грешников души в чьей руке? Спаситель говорил апостолам, что сатана домогается сеять их, как пшеницу, то есть домогается сбить их с правого пути, взять в свои руки и делать с ними, что захочет. Потому все уклоняющиеся от Господа – в руках сатаны, и он сеет их и бросает, куда хочет. 

Оттого у грешников голова постоянно и кружится, что враг, мотая ими туда и сюда, не дает им опомниться; даже как скоро заметит, что кто-нибудь начинает одумываться, еще сильнее начинает трясти его, чтобы опять помутилась голова и мысли рассеялись.

Притча дня

Доверься Богу

Один человек однажды спросил мудреца:

– С какой стати я должен выполнять заповеди, когда видимой прибыли мне от того нет?

– Когда ты болен, ты зовешь врача, – ответил старец, – и врач дает тебе лекарство. Разве ты всегда понимаешь, почему он дает тебе именно это лекарство, а не другое? Но ты доверяешь врачу, который лечит твое тело, принимаешь лекарство. Почему же ты меньше доверяешь Богу, врачующему твою душу?

Твердо храните заповеди Господа, Бога вашего, и уставы Его и постановления, которые Он заповедал тебе (Втор.6:17)

Практические советы

Богослужебный день начинается вечером предыдущих суток. Сегодня вечером в храмах будет служиться молебное пение акафиста, или благодарственной похвалы Пресвятой Богородице. Это празднование именуется Субботой Акафиста.

Триодь Постная. Службы 5-й седмицы Великого Поста.

Книга, которую я настоятельно рекомендую на Великий пост, — это Постная Триодь. Я сам стараюсь перечитывать ее, также имею возможность постоянно ее слышать, присутствуя на великопостных богослужениях в нашем монастыре.

На мой взгляд, это сокровищница и мыслей, и настроений, и чувств, равной которой нет. Вникая в ее тексты, которые или читаем, или слышим в храме, мы понимаем, что действительно, Великий пост — это весна души. Как растение, пробуждаясь, получает соки из оттаявшей земли, необходимый солнечный свет от весеннего солнышка, так и наша душа при чтении этой книги оживотворяется, буквально напитывается соками. В душе расцветают прекрасные цветы: смирение, любовь — как к Богу, так и к ближнему. Просыпается молитвенный настрой.

Это книга, которую нужно знать, чтениям из нее необходимо максимально внимать во время великопостных богослужений. Еще хочется посоветовать: идя на богослужение, не поленитесь, найдите в интернете тексты той службы, которая будет в этот день. Просмотрите их заранее, чтобы проникнуться тем настроением, которое стремится донести до нас Православная Церковь во время Великого поста.

Епископ Обуховский Иона (Черепанов)

Случайный тест

(0 голосов: 0 из 5)