Чтения Священного Писания и Богослужебные указания

Богослужебные указания

Утр. - Ев. 7-е, Ин. XX:1-10 (зач. 63). Лит. - Кол. III:4-11 (Недели 29-й) (зач. 257). Лк. XIV:16-24 (Недели 28-й) (зач. 76).

Неделя 28-я по Пятидесятнице
Экскурсия: Рождественский Петербург 100 лет
тому назад. Часть 2
Лк.14:16-24

Тропари, кондаки, молитвы и величания

Святым праотцам

Тропарь святым праотцам, глас 2

Ве́рою пра́отцы оправда́л еси́,/ от язы́к те́ми предобручи́вый Це́рковь,/ хва́лятся в сла́ве святи́и,/ я́ко от се́мене их есть плод благосла́вен,/ без се́мене Ро́ждшая Тя.// Тех моли́твами, Христе́ Бо́же, поми́луй нас.

Кондак святым праотцам, глас 6

Рукопи́саннаго о́браза не поче́тше,/ но Неопи́санным Существо́м защити́вшеся, треблаже́ннии,/ в по́двизе огня́ просла́вистеся,/ среде́ же пла́мене нестерпи́маго стоя́ще, Бо́га призва́сте:/ ускори́, о Ще́дрый, и потщи́ся, я́ко Ми́лостив, в по́мощь на́шу,// я́ко мо́жеши хотя́й.

показать все

Преподобному Даниилу Столпнику

Тропарь преподобному Даниилу Столпнику, глас 1

Терпе́ния столп был еси́,/ ревнова́вый пра́отцем, преподо́бне,/ И́ову в страсте́х, Ио́сифу во искуше́ниих,/ и Безпло́тных жи́тельству,/ сый в телеси́, Дании́ле, о́тче наш,// моли́ Христа́ Бо́га спасти́ся душа́м на́шим.

Кондак преподобному Даниилу Столпнику, глас 8

Я́коже звезда́ многосве́тлая ты возше́д, блаже́нне, на столп,/ мир просвети́л еси́ преподо́бными де́лы твои́ми,/ и тьму пре́лести отгна́л еси́, о́тче./ Те́мже мо́лим тя:// и ны́не облиста́й в сердца́х раб твои́х незаходя́щий свет ра́зума.

Молитва преподобному Даниилу Столпнику

О, преподо́бне и богоно́сне о́тче наш Дании́ле, ублажа́ем ве́лия по́двиги жития́ твоего́, — ско́рби лю́тыя, боле́зни, искуше́ния, им же победоно́сец преди́вный показа́лся еси́. Велича́ем дарова́ния благода́ти Госпо́дней, тобо́ю многоче́стне и многообра́зне явле́нныя боля́щим и скорбя́щим, гре́шным и заблу́дшим во спасе́ние их. Помина́ем тебе́ наста́вника прему́драго, и́же глаго́ла лю́дем словеса́ учи́тельная от сло́ва Госпо́дня, ду́ши умиля́ющия и умы́ и сердца́ к Бо́гу обраща́ющия. Мо́лимся тебе́: не забу́ди, о, преблаже́нне о́тче, ве́ры на́шея к тебе́ и наде́жды упова́ния на́шего на тебе́, пред свято́ю ико́ною твое́ю при́сно предстоя́щих и те́пле моля́щихся. Сподо́би нас, у́мно взира́ющих на сконча́ние жи́тельства твоего́, подража́ти ве́ре и любви́ твое́й. Помина́й нас, недосто́йных, во святы́х твои́х и благоприя́тных моли́твах к Бо́гу, я́ко свяще́нник Бо́жий, предстоя́ Престо́лу Вседержи́телеву. Мо́лим тя, вели́кий моле́бниче и чудотво́рче святы́й, бу́ди нам всегда́ уте́шитель, цели́тель, помо́щник и засту́пник, и покрови́тель, и наста́вник ве́рен. Не премолчи́, вопия́ за ны ко Го́споду, да с терпе́нием тече́м на предлежа́щий по́двиг спасе́ния душ на́ших, взира́юще на тебе́, святы́й учи́телю наш, и благоче́стно и пра́ведно, в едине́нии ду́ха, в единомы́слии ве́ры и любве́ поживе́м в ны́нешнем ве́це; в бу́дущем же да сподо́бимся сла́вити благода́ть и человеколю́бие Еди́наго в Тро́ице сла́вимаго Бо́га, Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Преподобному Никону Сухому, Печерскому, в Ближних пещерах

Тропарь преподобному Никону Сухому, Печерскому, в Ближних пещерах, глас 8

Бо́га Блага́го возлюби́в,/ и́ноческое прия́л еси́ житие́/ и, до́бре в нем подвиза́вся,/ плене́н был еси́ по́ловцы,/ и́миже мно́го му́чим, крепкоду́шне Ни́коне,/ благода́тию Христо́вою свободи́лся еси́ от них неви́димо,/ и ны́не во Све́те пребыва́я непресту́пнем,// моли́ спасти́ся нам, твою́ па́мять почита́ющим.

Кондак преподобному Никону Сухому, Печерскому, в Ближних пещерах, глас 6

Первому́ченику подобя́ся,/ о мучи́теле твое́м молился еси́/ и, изба́вив того́ от сме́рти, приве́л еси́ ко Христу́,/ преподобному́чениче Ни́коне сла́вне,/ те́мже, с первострада́льцем зря Христа́ одесну́ю Отца́,// моли́ся о нас, да не пребу́дем вне черто́га Христо́ва.

Мысли свт. Феофана Затворника

(Кол.1:12–18; Лк.14:16–24)

«Много званных, но мало избранных» (Лк.14:24). Званные – это все христиане, избранные же – это те из христиан, которые и веруют, и живут по-христиански. В первое время христианства к вере призывала проповедь; мы же призваны самым рождением от христиан и воспитанием среди христиан. И слава Богу! Половину дороги, то есть вступление в христианство и вкоренение начал его в сердце, с самого детства проходим мы без всякого труда. Казалось бы, тем крепче должна быть вера и тем исправнее жизнь во все последующее время. Оно так и было; но с некоторого времени стало у нас не так быть. В школьное воспитание допущены нехристианские начала, которые портят юношество; в общество вошли нехристиан­ские обычаи, которые развращают его по выходе из школы. 

И не дивно, что, если по слову Божию и всегда мало избранных, то в наше время оказывается их еще меньше: таков уж дух века – противохристианский! Что дальше будет? Если не изменят у нас образа воспитания и обычаев общества, то будет все больше и больше слабеть истинное христианство, а наконец, и совсем кончится; останется только имя христианское, а духа христианского не будет. Всех преисполнит дух мира. Что же делать? Молиться...

Притча дня

Мудрого царя спросили: много ли законов нужно стране для благополучия и процветания?
— Всего три, — ответил царь. — Первый закон: серпы и плуги должны сверкать как зеркало. Второй закон: дорога к суду должна быть покрыта зелёной травой. И третий закон: пороги Божьих храмов должны быть истёртыми.

Проповедь дня

Перейти в раздел «Проповеди»

Случайный тест

(21 голос: 4.57 из 5)