Сщмч. Иерофе́я Афинского, епископа (I); Обре́тение мощей свтт. Гу́рия, архиепископа Казанского и Варсоно́фия, епископа Тверского (1595); Собор Казанских святых.
Блгв. кн. Влади́мира Ярославича Новгородского, чудотворца (1052); прпп. Елла́дия и Они́сима Печерских, в Ближних пещерах (XII–XIII); прп. Аммо́на, затворника Печерского, в Дальних пещерах (XIII); сщмчч. Га́ия, Фавста, Евсе́вия и Херимо́на (III); сщмч. Петра Капитолийского (III–IV); мцц. Домни́ны и дщерей ее Вирине́и (Верони́ки) и Проску́дии (Просдо́ки) (305–306); прп. Аммо́на (Амму́на) Нитрийского (ок. 350); прп. Па́вла Препро́стого (IV); мч. Дави́кта (Ада́вкта) и дщери его Каллисфе́нии (IV); св. Стефа́на Щиляновича (1515) (Серб.).
Сщмч. Дими́трия Вознесенского, пресвитера (1918); сщмчч. Николая Верещагина, Михаила Твердовского, Иа́кова Бобырева и Ти́хона Архангельского, пресвитеров, прмч. Васи́лия (Цветкова), архимандрита (1937); исп. Хио́нии Архангельской (1945).
Чтения Священного Писания
Утр.– Лк.24:36–53 (зач. 114).
Лит.– 2Кор.6:16 – 7:1 (зач. 182 от полу'). Лк.6:31–36¹, (зач. 26).
¹ - Если совершается служба свтт. Гурия и Варсонофия, то на литургии – чтения дня и святителей: Евр.13:17–21. Мф.5:14–19.

Богослужения
Тропари, кондаки, молитвы и величания
Воскресный
Тропарь воскресный, глас 8
С высоты́ снизше́л еси́, Благоутро́бне,/ погребе́ние прия́л еси́ тридне́вное,/ да на́с свободи́ши страсте́й,// Животе́ и воскресе́ние на́ше. Го́споди, сла́ва Тебе́.
Перевод: С высоты сошел Ты, милосердный, благоволил пребыть три дня во гробе, чтобы нас освободить от страстей, – жизнь и воскресение наше, Господи, слава Тебе!
Кондак воскресный, глас 8
Воскре́с из гро́ба, уме́ршия воздви́гл еси́,/ и Ада́ма воскреси́л еси́,/ и Е́ва лику́ет во Твое́м воскресе́нии,/ и мирсти́и концы́ торжеству́ют// е́же из ме́ртвых воста́нием Твои́м, Многоми́лостиве.
Перевод: Восстав из гроба, умерших Ты воздвиг, и Адама воскресил, и Ева ликует о Твоем воскресении, и пределы мира торжествуют о Твоем восстании из мертвых, Многомилостивый.
Священномученику Иерофею, епископу Афинскому
Тропарь священномученику Иерофею, епископу Афинскому, глас 4
Бла́гости научи́вся и трезвя́ся во всех/ благо́ю со́вестию священноле́пно обо́лкся,/ поче́рпл еси́ от сосу́да избра́ннаго неизрече́нная/ и, ве́ру соблю́д, ра́вное тече́ние соверши́л еси́,/ священному́чениче Иерофе́е.// Моли́ Христа́ Бо́га спасти́ся душа́м на́шим.
Перевод: Добродетели обученный и умеренный во всем, доброй совестью достойно священства облеченный, ты от Павла почерпнул – сосуда избранного – неизреченное и, веру сохранив, окончил равный с ним путь, священномученик Иерофей, ходатайствуй пред Христом Богом о спасении душ наших.
Кондак священномученику Иерофею, епископу Афинскому, глас 8
Священнонача́льника Афи́нскаго восхваля́ем тя,/ я́ко тайноучи́вшеся тобо́ю стра́нным и неизрече́нным:/ яви́лся бо еси́ Богоприя́тный песносло́вец./ Но моли́, всеблаже́нне Иерофе́е,/ от вся́ких нам грехопаде́ний изба́витися, да зове́м:// ра́дуйся, о́тче Богому́дре.
Перевод: Священноначальника Афинского прославляем тебя, так как мы научились таинственно от тебя неизъяснимому и неизреченному, ибо ты стал угодным Богу составителем молитвенных песнопений. Но моли, всеблаженный Иерофей, от всяких грехопадений нам избавиться, да взываем: «Радуйся, отче Богомудрый».
Ин кондак священномученику Иерофею, епископу Афинскому, глас 4
Я́коже столп непоколеби́м, Иерофе́е,/ преще́ния враго́в не устраши́ся,/ но пре́лести разруши́л еси́ тверды́ню,/ я́ко ка́мень че́стен валя́яся, о́тче./ Тем Влады́ка тя, хра́брствовавша, венча́ет/ живонача́льною и Боже́ственною десни́цею.// Его́же о всех нас умоли́.
Перевод: Как столп непоколебимый, Иерофей, угроз врагов не побоялся, но разрушил крепость обольщения, ценясь как драгоценный камень (Зах.9:16), отче. Потому Владыка тебя, храброго, венчает живоначальной и Божественной десницей, Его же обо всех нас умоли.
Величание священномученику Иерофею, епископу Афинскому
Велича́ем тя, священному́чениче Иерофе́е, и чтим святу́ю па́мять твою́, ты бо мо́лиши за нас Христа́ Бо́га на́шего
Святителям Гуpию и Ваpсонофию, Казанским чудотворцам
Тропарь святителям Гуpию и Ваpсонофию, Казанским чудотворцам, глас 3
Пе́рвии учи́телие пре́жде те́мному,/ ны́не же све́тлому и новопросвеще́нному гра́ду Каза́ни,/ пе́рвии возсвети́телие пути́ спаси́тельнаго,/ и́стиннии храни́телие апо́стольских преда́ний,/ столпи́ непоколеби́мии, благоче́стия учи́телие/ и Правосла́вия наста́вницы, Гу́рие и Варсоно́фие,/ Влады́ку все́х моли́те// мир вселе́нней дарова́ти и душа́м на́шим ве́лию ми́лость.
Перевод:
Первые учителя прежде темного, сейчас же светлого и новопросвещенного города Казани, первые возвестители спасительного пути, истинные хранители апостольских преданий, непоколебимые столпы, учителя благочестия и наставники Православия, Гурий и Варсонофий, молите Владыку всех даровать вселенной мир и душам нашим великую милость.
Святителям Московским
Тропарь святителям Московским, глас 4
Первопресто́льницы Росси́йстии,/ и́стиннии храни́телие апо́стольских преда́ний,/ столпи́ непоколеби́мии, правосла́вия наста́вницы,/ Пе́тре, Алекси́е, Ио́но, Фили́ппе и Ермоге́не,/ Влады́ку всех моли́те/ мир вселе́нней дарова́ти,// и душа́м на́шим ве́лию ми́лость.
Перевод:
Первосвятители Российские, истинные хранители апостольских преданий, непоколебимые столпы, наставники Православия, Петр, Алексей, Иона, Филипп и Ермоген, Владыку всех молите даровать мир вселенной и душам нашим великую милость.
Кондак святителям Московским, глас 3
Во святи́телех благоче́стно пожи́сте,/ и лю́ди к Богоразу́мию наста́висте, и до́бре Бо́гу угоди́сте,/ сего́ ра́ди от Него́ нетле́нием и чудесы́ просла́вистеся,// я́ко ученицы́ Бо́жия благода́ти.
Перевод:
Вы благочестиво прожили как святители и людей к познанию Бога направляли и хорошо послужили Богу, поэтому от Него прославились нетлением и чудотворением, наученные Божией благодатью.
Величание святителям Московским
Велича́ем вас,/ святи́телие Христо́вы/ Пе́тре, Алекси́е, Ио́но, Фили́ппе и Ермоге́не,/ и чтим святу́ю па́мять ва́шу:/ вы бо мо́лите за нас// Христа́ Бо́га на́шего.
Мученику Иоанну Казанскому
Тропарь мученику Иоанну Казанскому, глас 2
Страстоте́рпче святы́й Иоа́нне,/ блаже́нна земля́, напи́вшаяся кро́ве твоея́,/ Христа́ бо со дерзнове́нием пропове́дав,/ мно́гия му́ки от неве́рных ага́рян прия́л еси́,/ страда́ньми свои́ми проти́вных де́рзости низложи́в,/ Тро́ицы побо́рник яви́лся еси́,// Ю́же и моли́ дарова́ти нам ве́лию ми́лость.
Перевод: Мученик святой Иоанн, блаженна земля, напоенная кровью твоей, ибо ты с дерзновением проповедав Христа, многие муки от неверующих мусульман претерпел, страданиями своими низложив дерзости противника, ты явился защитником Троицы, Ее же и моли даровать нам великую милость.
Кондак мученику Иоанну Казанскому, глас 2
Звезда́ светла́ среди́ неве́рных яви́лся еси́,/ многострада́льне Иоа́нне,/ заря́ми тво́ими Со́лнце – Христа́ возвеща́ющи,/ пре́лесть ага́рянскую посрами́л еси́/ и нам подае́ши свет,// моля́ непреста́нно Христа́ Бо́га о всех нас.
Перевод: Звездой яркой среди неверующих явился ты, многострадальный Иоанн, сиянием своим Солнце – Христа возвещая, ересь мусульманскую посрамил ты и нам подаешь свет, моля непрестанно Христа Бога обо всех нас.
Молитва мученику Иоанну Казанскому
Ди́вный во страда́льцех, страстоте́рпче Госпо́день Иоа́нне! К тебе́, ско́рому помо́щнику и те́плому моли́твеннику, недосто́йнии, прибега́ем, смире́нное моле́ние принося́ще: не пре́зри ны, немощны́я, по вся дни и часы́ в беззако́ния впада́ющия. Ей, свя́тче Бо́жий, не оста́ви ны, твоея́ ми́лости прося́щия, ве́лие бо и́маши дерзнове́ние ко Христу́ Бо́гу на́шему, я́ко мно́ги му́ки и страда́ния за Него́ и главы́ усече́ние от неве́рных ага́рян прия́л еси́, и ны́не со А́нгелы Престо́лу Бо́жию предстоя́, умоли́ Го́спода Бо́га изба́вити ны от вся́кия ско́рби и боле́зни и вся́каго зла, наипа́че же от нахожде́ния врага́ те́мнаго, Це́ркве Правосла́вней благоде́нствие да́руй; град Каза́нь, в не́мже страда́ния прия́л еси́, и всю зе́млю Ру́сскую ми́ром огради́, от вся́каго зла́го обстоя́ния изба́ви и вся к животу́ вре́менному поле́зныя и ко спасе́нию ве́чному приводя́щия дарова́ти нам у Го́спода Бо́га на́шего испроси́, да моли́твами твои́ми христиа́нскую кончи́ну получи́ти вси сподо́бимся и ко́зней диа́вольских и му́ки ве́чныя изба́вльшеся, безконе́чнаго блаже́ннаго Ца́рствия прича́стницы бу́дем, сла́вяще Отца́, и Сы́на, и Свята́го Ду́ха ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Святителю Варсонофию, епископу Тверскому
Тропарь святителю Варсонофию, епископу Тверскому, глас 3
Возвести́телю пути́ спаси́тельнаго,/ и́стинный храни́телю апо́стольских преда́ний,/ сто́лпе непоколеби́мый, благоче́стия учи́телю/ и Правосла́вия наста́вниче, святи́телю Варсоно́фие,/ Влады́ку всех моли́// мир вселе́нней дарова́ти// и душа́м на́шим ве́лию ми́лость.
Перевод: Вестник спасительного пути, истинный хранитель апостольских преданий, непоколебимый столп, учитель благочестия и наставник Православия, святитель Варсонофий, моли Владыку всех даровать вселенной мир и душам нашим великую милость.
Ин тропарь святителю Варсонофию, епископу Тверскому, глас 4
Ти́хостию нра́ва направля́емый,/ святи́телю Варсоно́фие,/ в ти́хое приста́нище дости́гл еси́,/ смиренному́дрия ра́ди удо́бно избежа́в сопроти́вных сете́й,/ свято́ю душе́ю твое́ю на Небеса́ возлете́л еси́,/ иде́же Христу́ предстоя́,// моли́ спасти́ся нам, почита́ющим па́мять твою́.
Перевод: Направляемый кротостью характера, святитель Варсонофий, ты достиг тихого пристанища, благодаря смиренномудрию своему легко избежав сетей противника (диавола), святой душой твоей взлетел на Небеса, где, предстоя Христу, молись о спасении нашем, почитающих твою память.
Ин тропарь святителю Варсонофию, епископу Тверскому, глас 8
По Бо́жием зако́не ревни́телю,/ лю́тый разруши́телю неприя́зненныя ле́сти,/ я́ко ми́ром, по́том свои́м во труде́х и бде́ниих подвиза́ся/ посреде́ Каза́нскаго ца́рствия,/ оби́тель стро́я боголе́пнаго Преображе́ния/ и вели́кому своему́ учи́телю Гу́рию после́дуя,/ с ни́мже вели́кий сою́з име́я духо́вный,/ я́коже в животе́, та́коже и по преставле́нии:/ обре́тением честны́х моще́й ва́ших во еди́но вре́мя/ и мно́гими чудесы́ вас Бог просла́ви;/ и, ра́достию восходя́ в Небе́сныя оби́тели,/ тве́рдый ка́мене ве́ры,/ от иноплеме́нник мно́ги ско́рби претерпе́л еси́,/ до́брый вво́дниче в ве́чную жизнь,/ в ню же, мо́лим тя, введи́ ны,/ преподо́бне о́тче наш Варсоно́фие,// и моли́ Христа́ Бо́га спасти́ся душа́м на́шим.
Перевод: Ревнитель Божиего закона, неукротимый разрушитель коварства диавольского, как миром, по́том своим в трудах и бдениях подвизался среди Казанского царства, строя достойную Бога обитель Преображения и великому своему учителю Гурию последовал, имея с ним великую духовную связь, как при жизни, так и по преставлении: одновременным обретением почитаемых мощей ваших и многими чудесами прославил вас Бог. С радостью восходя в Небесные обители, крепкий камень веры, ты претерпел многие скорби от иноверцев, прекрасный проводник к вечной жизни, в неё же, молим тебя, введи нас, преподобный отче наш Варсонофий и моли Христа Бога о спасении наших душ.
Кондак святителю Варсонофию, епископу Тверскому, глас 6
Воздержа́нием те́ло ду́ху порабо́тив,/ ду́шу же равноа́нгельну сотвори́л еси́,/ сего́ ра́ди святи́тельства са́ном поче́тся,/ чи́сте Чисте́йшему предстои́ши./ Моли́ Христа́ Бо́га, святи́телю,/ спасти́ лю́ди твоя́, свя́те,/ да вси вопие́м ти:/ ра́дуйся, о́тче преподо́бне Варсоно́фие,// гра́ду на́шему Каза́ни похвала́ и утвержде́ние.
Перевод: Поработив тело духу воздержанием, ты устроил свою душу подобно ангелам, поэтому и был почтен саном святителя и в чистоте (целомудрии) предстоишь Чистейшему. Моли Христа Бога, святитель, спасти людей твоих, да все взываем к тебе: «Радуйся, отче преподобный Варсонофий, городу нашему Казани сила и честь».
Ин кондак святителю Варсонофию, епископу Тверскому, глас 5
Я́коже звезда́ всесве́тлая, доброде́тельми сия́ющи, был еси́,/ обогати́в себе́ моли́твою, и посто́м,/ и те́ло свое́ вери́гами удруча́я,/ в поло́не же от иноплеме́нник мно́го пострада́л еси́./ Непоколеби́м ве́рою мно́гая ле́та,/ А́нгелом ку́пно соедини́м,/ бесо́вская ополче́ния огорчава́ше./ После́дуя безме́здником Косме́ и Дамиа́ну,/ враче́бною хи́тростию мно́гия исцели́л еси́./ Те́мже ны́не честно́е и боготру́дное те́ло твое́,/ от землены́х недр обрете́нное,/ чудесы́ Госпо́дь просла́ви,/ исцеля́еши бо многонеду́жныя не то́кмо у гро́ба,/ но и от честны́х вери́г// подае́ши неоску́дно целе́бныя да́ры приходя́щим с ве́рою.
Перевод: Ты был как преяркая звезда, сияющая добродетелями, обогатив себя молитвой и постом, и тело свое веригами усмиряя, в плену же ты много пострадал от иноверцев. Непоколебим в вере многие годы, сообща с ангелами, ты повергал бесовские ополчения. Последуя бессеребренникам Косме и Дамиану ты многих излечил искусством врачевания. Потому сейчас почитаемое, потрудившееся Богу тело твое обретенное из недр земли, Господь прославил чудесами, поскольку ты излечиваешь страдающих многими болезнями не только у гроба, но и от почитаемых вериг подавая неистощимо дары исцеления всем, приходящим с верой.
Молитва святителю Варсонофию, епископу Тверскому
Прини́кни, святи́телю Варсоно́фие, с Го́рних селе́ний на притека́ющих к тебе́ и вонми́ моле́нию их, умоли́ Го́спода Бо́га дарова́ти нам, е́же ко спасе́нию на́шему мы про́сим от Него́ при святы́х моща́х твои́х. Умоли́ Го́спода Бо́га дарова́ти стране́ на́шей кре́пкий и ненаруши́мый мир, благочи́ние, просвеще́ние умо́в и серде́ц и земли́ плодоно́сие, па́стырем — святы́ню, зако́ном — пра́вду и си́лу, военача́льником — му́дрость и непобеди́мое му́жество, градонача́льником — суд, во́инству — пре́данность оте́честву и неодоли́мую хра́брость, всем же правосла́вным христиа́ном — здра́вие и благоче́стие. Сохраня́й нас от всех наве́тов вра́жиих, да сло́вом и де́лом прославля́ется Всесвято́е и́мя Отца́, и Сы́на, и Свята́го Ду́ха, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Величание святителю Варсонофию, епископу Тверскому
Велича́ем тя, святи́телю о́тче Варсоно́фие, и чтим святу́ю па́мять твою́, ты бо мо́лиши за нас Христа́ Бо́га на́шего.
Мученику Авраамию Болгарскому
Тропарь мученику Авраамию Болгарскому, глас 4
Днесь, благове́рнии лю́дие, соше́дшеся,/ восхва́лим до́бляго сего́ му́ченика и страда́льца Авраа́мия,/ сей бо, укрепля́емь си́лою Бо́жиею,/ ду́шу свою́ положи́ за Христа́,/ мно́го пострада́в от злове́рных болга́р./ Сего́ ра́ди от Го́спода вене́ц прия́т/ и ны́не предстои́т Ему́/ и мо́лится о гра́де сем// и о всех нас, чту́щих па́мять его́.
Перевод: Сегодня, благоверный народ, собравшись прославим доблестного мученика и страдальца Авраамия, ибо он, укрепляемый силой Божией, душу свою отдал за Христа, претерпев много страданий от болгарских мусульман. Поэтому и получил от Господа венец и сейчас предстоит Ему и молится о городе этом и о всех нас, почитающих память его.
Кондак мученику Авраамию Болгарскому, глас 8
Я́ко многоце́нное сокро́вище,/ принесе́но бысть от Болга́рския страны́ во град Влади́мир/ пречестно́е те́ло твое́, му́чениче Авраа́мие,/ и́мже подае́ши всем чту́щим пресла́вную па́мять твою́ оби́лие исцеле́ний,/ предстоя́ на Небеси́ Христу́ Бо́гу// и моля́ Его́ о спасе́нии душ на́ших.
Перевод: Как драгоценное сокровище перенесены были из Болгарии в город Владимир досточтимые мощи твои, мученик Авраамий, через которые ты подаешь всем, почитающим преславную память твою, обильные исцеления, предстоя на Небесах Христу Богу и моля Его о спасении душ наших.
Ин кондак мученику Авраамию Болгарскому, глас 3
Укрепи́вся, сла́вне, любо́вию Госпо́днею/ и Того́ честны́й Крест на ра́мо взем, и́го Госпо́дне,/ посрами́л еси́ диа́воля кова́рствия/ и пострада́л еси́ да́же до сме́рти,/ и сего́ ра́ди, досточу́дне, яви́ся страда́лец вели́к, Авраа́мие,/ и ору́жником храбротаи́нник// и уча́стник Бо́жия благода́ти.
Перевод: Укрепившись, достойный славы, любовью Господа и подняв Его почитаемый Крест на плечи, как иго Господне (Мф.11:29), ты посрамил коварство диавола и претерпел мученичество до смерти и потому, достойный удивления, явился великим мучеником, Авраамий, воином и храбрым учеником Христовым, причастником Божией благодати.
Молитва мученику Авраамию Болгарскому
Святы́й му́чениче Авраа́мие, до́блий во́ине Христа́ Царя́ Небе́снаго, в ско́рбех и напа́стех пресла́вный наш помо́щниче и защи́тниче! Ничто́ же возмо́же отлучи́ти тя от любве́ ко Го́споду Иису́су, ни ле́стныя обеща́ния благ вре́менных, ни преще́ния, ни му́ки от злых враго́в святе́йшия Христо́вы ве́ры; ты, я́ко лев, изше́л еси́ на брань проти́ву волко́в мы́сленных, духо́в зло́бы, подви́гших на тя, ра́ди до́браго твоего́ испове́дания, единоплеме́нный тебе́ наро́д болга́рский, и, я́ко о́гненная стрела́, тех порази́л еси́ си́лою благода́ти Свята́го Ду́ха, и кре́пкия, я́ко смерть, любве́ твоея́ к Бо́гу. А́ще и пролия́л еси́ кровь твою́ за Христа́ Бо́га на́шего, погуби́в вре́менную жизнь, оба́че безсме́ртною душе́ю, я́ко оре́л, воспари́л еси́ в го́рния оби́тели Отца́ на́шего, насле́довав там ве́чную жизнь, сла́ву и блаже́нство неизрече́нное, и оста́вив нам нетле́нныя оста́нки твоя́, я́ко крин многоце́нный и благоуха́нный. Ве́руем, страстоте́рпче святы́й, я́ко предстоя́ со а́нгелы и все́ми святы́ми Престо́лу сла́вы Триипоста́снаго Бо́га, усе́рдныя и богоприя́тныя возно́сиши моли́твы не то́кмо о нас и о гра́де на́шем, но и о всей святе́й Христо́вой Це́ркви и о правосла́внем оте́честве Росси́йстем. Ве́руем, пресла́вный чудотво́рче, я́ко ты, си́лою всемогу́щаго Го́спода Иису́са Христа́, чрез святы́я мо́щи твоя́, источа́еши оби́льныя да́ры благода́тныя по́мощи во спасе́ние всем с ве́рою к тебе́ притека́ющим, наипа́че же испра́шиваеши и кончи́ну с покая́нием тебе́ чту́щим, и благосе́рдно помога́еши немощны́м младе́нцем, да вси от ма́ла до вели́ка единоду́шно прославля́ем неисповеди́мое вели́чие бла́гости Бо́жией. Тем же ве́рою и любо́вию ко святы́м моще́м твои́м припа́дающе и благогове́йно о́ныя лобыза́юще, умоля́ем тя, до́брый на Небеси́ наш моли́твенниче и засту́пниче, помога́й нам гре́шным и смире́нным, твои́ми моли́твами во всех ско́рбех, ну́ждах и обстоя́ниих на́ших, сохраня́й нас и град сей от вся́каго зла и вся́кия напа́сти, наипа́че же споспешеству́й ве́чному спасе́нию на́шему и всех прося́щих от тебе́ по́мощи и заступле́ния. Ей, смире́нно мо́лим тя, уго́дниче Бо́жий, моли́ Христа́ Бо́га на́шего, да даст Он мир и тишину́ всем правосла́вным христиа́ном и да отврати́т от нас вся́кий гнев, на ны дви́жимый, да изба́вит нас от сете́й вра́жиих, томле́ния во у́зах греха́ и муче́ний а́дских, и да сподо́бит нас недосто́йных одесну́ю Себе́ ста́ти на суде́ Свое́м пра́ведном и вни́ти в ве́чный поко́й святы́х Его́, иде́же пра́зднующих глас непреста́нный и неизрече́нная сла́дость зря́щих добро́ту лица́ Его́; и та́ко возмо́жем с тобо́ю и все́ми святы́ми безконе́чно прославля́ти Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха, Тро́ицу Единосу́щную и Неразде́льную. Ами́нь.
Святителю Герману, архиепископу Казанскому
Тропарь святителю Герману, архиепископу Казанскому, глас 4
От ю́ности и́го Христо́во усе́рдно восприи́м,/ бде́нными по́двиги поста́ и моли́твы, просла́вился еси́./ Отону́дуже призыва́ющу тя Бо́гу на служе́ние Це́ркви/ в новопросвеще́ннем ца́рстве Каза́нстем,/ вку́пе со святи́телем Гу́рием воззва́н был еси́,/ иде́же, я́ко первонача́льник созда́нной тобо́ю в гра́де Свия́жске оби́тели,/ и досто́йный первосвяти́телю прее́мник яви́лся еси́./ Ду́хом предстоя́ Престо́лу Влады́чню,/ моли́ся, святи́телю Ге́рмане, со святи́телем Гу́рием,/ правосла́вней па́стве во благоче́стии преспева́ти,// и тьме́ инове́рия све́том ве́ры разгна́тися.
Перевод: С юности иго Христово ревностно подняв, бденными подвигами поста и молитвы ты прославился. Потому ты был призван Богом на служение Церкви в новопросвещенном царстве Казанском, вместе со святителем Гурием, где ты стал главою созданной тобой в городе Свияжске обители, и достойным преемником первосвятителю. Духом предстоя Престолу Владыки, молись святитель Герман, со святителем Гурием, православной пастве в благочестии преуспевать, и тьме иноверия светом веры разгоняться.
Ин тропарь святителю Герману, архиепископу Казанскому, глас 4
Я́ко вели́ким па́стырем единонра́вна/ и учи́телем вселе́нныя единомы́сленна,/ Це́ркве Бо́жия служи́теля усе́рдна/ и строи́теля та́ин Христо́вых благогове́йна,/ сте́кшеся благове́рнии лю́дие Свия́жския оби́тели богому́драго основа́теля/ и Каза́нския новопросвеще́нныя па́ствы святи́теля Ге́рмана/ пе́сньми и пе́нии восхва́лим, глаго́люще:/ не преста́й присеща́ти моли́твами твои́ми на всю па́ству твою́,// и в ве́ре и благоче́стии блюди́ невреди́мо.
Перевод: Великим пастырям единонравного и учителям вселенной единомысленного, Церкви Божией служителя усердного и домостроителя тайн Христовых (1Кор.4:1) благоговейного, Свияжской обители Богомудрого основателя и Казанской новопросвещенной паствы святителя Германа, собравшись благоверные люди псалмопениями и песнопениями духовными прославим, взывая: «Не переставай обращать внимание в молитвах твоих на всю паству твою, и в вере и благочестии сохраняй ее невредимой».
Кондак святителю Герману, архиепископу Казанскому, глас 4
До́блестями преподо́бия и пра́вды/ вруче́нное тебе́ слове́сное ста́до озаря́я,/ и на зла́чных Сло́ва Христо́ва па́житях пита́я,/ на пра́вый путь за́поведей Госпо́дних/ си́лою ду́ха твоего́ наставля́л еси́ е́./ Те́мже и ны́не осеня́емое цельбоно́сными чудотворе́нии твои́ми,/ в святу́ю па́мять твою́, зове́м тебе́:/ не преста́й, святи́телю, предста́тельствовати/ пред Пастыренача́льником о ста́де твое́м,/ я́ко па́ствы твоея́ утвержде́ние,// и су́щим по тебе́ святи́телем удобре́ние.
Перевод: Доблестями преподобия и праведности врученное тебе духовное стадо озаряя, и на изобильных пастбищах Слова Христова питая, на истинный путь заповедей Господних силой духа своего его направлял ты. Потому и сейчас, озаряемые подающими исцеления чудотворениями твоими, в день святой памяти твоей, взываем к тебе: «Не переставай, святитель, ходатайствовать перед Пастыреначальником о стаде твоем, так как ты паствы твоей крепость и святителей, за тобой последующих, украшение».
Ин кондак святителю Герману, архиепископу Казанскому, глас 4
Бо́дрствуя в моли́твах,/ послуша́ния до́брый рачи́тель быв,/ в терпе́нии стяжа́л еси́ ду́шу твою́,/ де́лы смиренному́дрия и кро́тости изря́дствуя,/ престо́л святи́тельства благове́рием и благоче́стием украси́л еси́,/ о́тче священнонача́льниче Ге́рмане,/ моли́ Христа́ Бо́га о всем ста́де твое́м,/ я́ко па́ствы твое́й утвержде́ние// и су́щим по тебе́ святи́телем све́тлое украше́ние.
Перевод: Бодрствуя в молитвах ты хорошо заботился о послушании, в терпении спас ты душу свою (Лк.21:19), делами смиренномудрия и кротости отличаясь, ты украсил святительский престол благоверием и благочестием, отче священноначальник Герман, моли Христа Бога о всем стаде твоем, как паствы своей крепость и святителей, за тобой последующих, светлое украшение.
Молитва святителю Герману, архиепископу Казанскому
О, святи́телю Христо́в Ге́рмане, богому́дрый оби́тели сея́ основа́телю, духо́вный и́ночествующих вождю́, приме́ром Христоподража́тельной жи́зни твоея́ всех ве́рных и в жи́зни и по кончи́не твое́й наставля́ющий! К тебе́ прибега́ем и тебе́ усе́рдно мо́лим: соде́лай святы́ми твои́ми моли́твами, да и мы благода́тию Бо́жиею сози́ждемся во оби́тель Ду́ха Свята́го, после́дованием жи́зни твое́й вообража́емся во о́браз Христо́в, во о́браз преподо́бия и пра́вды, и осеня́емы си́лою благоприя́тных моли́тв твои́х, прино́сим плоды́ благи́х дел, благоугожда́юще Го́споду, да тщи́мся ходи́ти во све́те лица́ Его́, па́че всего́ люби́ти Его́ и исполня́ти святу́ю во́лю Его́, служи́ти во бла́го бли́жних на́ших и всеме́рно соде́ловати спасе́ние свое́, на пути́ многопреме́нчивой жи́зни, терпе́нием вся́кой тесноты́, скорбе́й, лише́ний. А да́бы возмо́щи нам понести́ благо́е и́го Христо́во, моли́, свя́тче Бо́жий, о укрепле́нии не́мощи на́шей по́мощию свы́ше, да изба́вит нас Госпо́дь от враг ви́димых и неви́димых, от о́гненнаго и во́днаго потребле́ния, от неблагорастворе́ния возду́ха и тлетво́рных ветр, а па́че от душепа́губнаго пла́мене, потопле́ния и обурева́ния страсте́й наших, да, под кро́вом бла́гости и милосе́рдия Бо́жия, ти́хое и безмо́лвное житие́ поживе́м, жду́ще блаже́наго явле́ния Го́спода и Спа́са на́шего Иису́са Христа́, Ему́же со Отце́м и Святы́м Его́ Ду́хом честь и сла́ва во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Молитва 2-я святителю Герману, архиепископу Казанскому
О, святи́телю Ге́рмане, вели́кий уго́дниче Христо́в, оби́тели сей богому́дрый основа́телю, мона́шествующих наста́вниче и гра́да сего́ недре́млемый блюсти́телю, свято́ю душе́ю твое́ю на Небеси́ Престо́лу Святы́я Тро́ицы предстоя́й, нетле́нным же те́лом зде во оби́тели твое́й почива́яй и многоразли́чная чудеса́ моли́твами соверша́яй! При́зри на ны и на вся лю́ди, к цельбоно́сному твоему́ гро́бу притека́ющия и твоего́ ко Го́споду хода́тайства во обдержа́щих ну́ждех прося́щия. Поне́же мы, по мно́жеству грехо́в на́ших, не то́чию недосто́йни принести́ со дерзнове́нием моле́бный глас, но ниже́ возвести́ оче́с на́ших на Не́бо; ты же, я́ко стяжа́вый дерзнове́ние, принеси́ за всех, к честне́й ра́це твое́й приходя́щих, те́плыя моли́твы ко Го́споду, е́же изба́витися нам от гла́да, пото́па, тру́са, огня́, ме́ча, бра́ни, от люде́й и диа́вола быва́ющия, и от вся́кия душе́вныя и теле́сныя боле́зни; да изба́вльшеся сих и рабо́тающе Го́споду, Ему́же предстои́ши, вни́дем в несконча́емый поко́й и вку́пе с тобо́ю просла́вим всех благи́х пода́теля Бо́га, всегда́, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Молитва 3-я святителю Герману, архиепископу Казанскому
О, вели́кий уго́дниче Христо́в, Ге́рмане, те́плый о нас ко Го́споду моли́твенниче, всем притека́ющим к тебе́ во ско́рбех предста́телю, испроси́ нам по́мощь в не́мощех, утеше́ние в ско́рбех, здра́вие в неду́зех душе́вных и теле́сных; умоли́ Го́спода дарова́ти нам оставле́ние во всех, ели́ка согреши́хом от ю́ности на́шей в житии́ сем де́лом, сло́вом, помышле́нием и все́ми на́шими чу́вствы, и при кончи́не на́шей испроси́ нам вре́мя покая́ния, да, предвари́вше и́скренним испове́данием грехо́в и очище́нием со́вести исхо́д душ на́ших, безбе́дно пре́йдем возду́шныя мыта́рства и изба́вимся осужде́ния и му́ки, ми́лостию Безнача́льнаго Отца́, благода́тию собезнача́льнаго Сы́на и освяще́нием присносу́щаго Ду́ха. Ами́нь.
Молитва 4-я святителю Герману, архиепископу Казанскому
О, вели́кий уго́дниче Христо́в, Ге́рмане! Испроси́ нам, раба́м Бо́жиим (имена), у Го́спода по́мощь в не́мощех, утеше́ние в ско́рбех, здра́вие в неду́зех душе́вных и теле́сных: умоли́ Его́ дарова́ти нам оставле́ние всех, ели́ка согреши́хом от ю́ности на́шея в житии́ сем и при кончи́не на́шей испроси́ нам вре́мя покая́ния, да и́скренним испове́данием грехо́в сию́ предвари́вше, безбе́дно пре́йдем возду́шныя мыта́рства, и изба́вимся от осужде́ния и му́ки, ми́лостию Безнача́льного Отца́, благода́тию Собезнача́льного Сы́на и освяще́нием Присносу́щнаго Ду́ха, во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Перевод: (имена)
Величание святителю Герману, архиепископу Казанскому
Велича́ем тя́, святи́телю о́тче Ге́рмане, и чти́м святу́ю па́мять твою́, ты́ бо мо́лиши за на́с Христа́ Бо́га на́шего.
Священномученику Ермогену, патриарху Московскому и всея Руси
Тропарь священномученику Ермогену, патриарху Московскому и всея Руси, глас 4
Росси́йския земли́ первопресто́льниче/ и неусы́пный о ней к Бо́гу моли́твенниче!/ За ве́ру Христо́ву и па́ству твою́ ду́шу свою́ положи́в,/ страну́ на́шу от нече́стия изба́вил еси́./ Те́мже вопие́м ти:/ спаса́й нас моли́твами твои́ми,// священному́чениче Ермоге́не, о́тче наш.
Перевод:
Российской земли первосвятитель и неутомимый о ней молитвенник к Богу! За веру Христову и паству твою положив свою душу, страну нашу от беззакония ты избавил. Потому мы взываем к тебе: «Спасай нас молитвами твоими, священномученик Ермоген, отче наш».
Кондак священномученику Ермогену, патриарху Московскому и всея Руси, глас 6
Темни́цею и гла́дом изнуря́емь,/ да́же до сме́рти ве́рен пребы́л еси́, блаже́нне Ермоге́не,/ малоду́шие от серде́ц люде́й твои́х отгоня́я/ и на о́бщий по́двиг вся призыва́я./ Те́мже и нечести́вых мяте́ж низложи́л еси́ и страну́ на́шу утверди́л еси́,/ да вси́ зове́м ти́:// ра́дуйся, засту́пниче Росси́йския земли́.
Перевод: Изнуряем тюрьмой и голодом, до самой смерти ты остался верным, блаженный Ермоген, прогоняя малодушие из сердец людей твоих и всех призывая на общий подвиг. Этим ты и мятеж нечестивых усмирил и страну нашу укрепил, да все взываем к тебе: «Радуйся, заступник Российской земли».
Молитва священномученику Ермогену, патриарху Московскому и всея Руси
О, вели́кий уго́дниче Христо́в, святи́телю о́тче наш Ермоге́не! К тебе́, моли́твеннику те́плому и предста́телю пред Бо́гом непосты́дному, усе́рдно притека́ем, в ну́ждах и ско́рбех на́ших утеше́ния и по́мощи прося́ще. В дре́внюю годи́ну искуше́ний, внегда́ обыше́дше обыдо́ша страну́ на́шу нечести́вии врази́, Госпо́дь яви́ тя Це́ркви Свое́й столпа́ непоколеби́ма и лю́дем росси́йским па́стыря до́бра, ду́шу свою́ за о́вцы положи́вша и лю́тыя во́лки дале́че отгна́вша. Ны́не у́бо при́зри и на ны, недосто́йная ча́да твоя́, умиле́нною душе́ю и сокруше́нным се́рдцем тебе́ призыва́ющая. Кре́пость бо на́ша в нас оскуде́, и вра́жия ловле́ния и се́ти обыдо́ша нас. Помози́ нам, засту́пниче наш! Утверди́ нас в ве́ре святе́й: научи́ нас всегда́ твори́ти за́поведи Бо́жия и вся преда́ния церко́вная, от отец нам запове́данная. Па́стырем на́шим бу́ди архипа́стырь, во́ином вождь духо́вный, боля́щим врач, печа́льным уте́шитель, гони́мым засту́пник, ю́ным наста́вник, всем же благосе́рдый оте́ц и за вся те́плый моли́твенник; я́ко да моли́твами твои́ми огражда́еми, непреста́нно воспое́м и просла́вим всесвято́е и́мя Живонача́льныя Тро́ицы, Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха, во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Священномученику Ермогену, патриарху Московскому и всея Руси, на прославление
Ин тропарь священномученику Ермогену, патриарху Московскому и всея Руси, на прославление, глас 4
Приспе́ день све́тлаго торжества́,/ град Москва́ ра́дуется,/ и с ним Русь Правосла́вная ликовству́ет/ пе́сньми и пе́ньми духо́вными:/ днесь бо свяще́нное торжество́/ в явле́нии честны́х и многоцеле́бных моще́й/ святи́теля и чудотво́рца Ермоге́на,/ я́коже со́лнце незаходи́мое возсия́ светоза́рными луча́ми,/ разгоня́я тьму искуше́ний же и бед/ от вопию́щих ве́рно:// спаса́й нас, я́ко предста́тель наш, вели́кий Ермоге́не.
Перевод: Настал день светлого торжества, город Москва радуется и с ним Русь Православная ликует псалмопением и песнопениями духовными, ибо сегодня священный праздник явления почитаемых и подающих многие исцеления мощей святителя и чудотворца Ермогена, как незаходящее солнце воссиявших яркими лучами, разгоняющими тьму искушений и бед от всех, взывающих с верой: «Спасай нас, как заступник наш, великий Ермоген».
Преподобному Гавриилу Седмиезерному
Тропарь преподобному Гавриилу Седмиезерному, глас 4
От ю́ности, богому́дре, просвети́вся любо́вию Христо́вою,/ су́етный и многомяте́жный мир оста́вил еси́./ Житие́ свое́ вве́ря предста́тельству Пречи́стыя Богоро́дицы,/ слез пото́ки излива́л еси́ пред честны́м Ея́ о́бразом,/ и тече́ньми их седьм е́зер освяти́л еси́./ И терпе́ния ра́ди украси́ тя небе́сными дара́ми Христо́с Бог наш,/ в чудесе́х и ученице́х сла́вна показа́ земле́ Каза́нской.
Ин тропарь преподобному Гавриилу Седмиезерному, глас 4
Подви́жник, я́ко еди́н от дре́вних, соверше́нство стяжа́л еси́ во мно́гих ско́рбех, благода́тными да́ры укра́шен бы́в оби́льно, но́вых му́чеников воспита́л еси́ Бо́гу. Заступи́ на́с и ны́не моли́твами твои́ми, Преподо́бие о́тче Гаврии́ле, ста́рче на́ш.
Кондак преподобному Гавриилу Седмиезерному, глас 5
Претерпе́л еси́ ско́рби и наве́ты вра́жии благоду́шно, кро́тостию, любо́вию и смире́нием побежда́ти зло́ науча́л еси́, те́плою моли́твою со слеза́ми предстоя́л еси́ Го́споду, созерца́я та́йная и бу́дущая, я́ко настоя́щая, преподо́бие о́тче Гаврии́ле, не оста́ви ча́д твои́х усе́рдным и ско́рым к Бо́гу хода́тайством.
Ин кондак преподобному Гавриилу Седмиезерному, глас 2
Ста́рчества яви́лся еси́ до́брое прозябе́ние, блаже́нне, житие́ свое́ испо́лнил еси́ терпе́нием, посто́м и моли́твами. Прозорли́вости и исцеле́ния да́ры стяжа́л еси́, и ученико́м свои́м положи́ пу́ть в Небе́сныя селе́ния. И ны́не та́мо мо́лиши Христа́ Бо́га о все́х зову́щих ти́: ра́дуйся, преподо́бие о́тче Гаврии́ле, сосу́де Свята́го Ду́ха, всея́ Каза́нския земли́ украше́ние.
Молитва преподобному Гавриилу Седмиезерному
О, преподо́бие и богоно́сне о́тче на́ш, всечестны́й ста́рче Гаврии́ле, отце́в сла́во и пра́ведных похвало́! Во дни́ земна́го жития́ твоего́ в Спа́совой и Богородичной оби́телех мно́гия на пу́ть пра́вый наста́вивый, па́дшым ру́ку по́мощи пода́вый, все́м ми́лостив и сострада́телен оте́ц бы́вый и но́вых му́чеников Це́ркви Свято́й воспита́вый! Ты́ и ны́не, всеблаже́нный ста́рче, в небе́сней пребыва́я оби́тели, па́че умножа́еши любо́вь твою́ к на́м, гре́шным и недосто́йным ча́дом твои́м, искуша́емым зло́бою, уны́нием и непра́вдою. Сего́ ра́ди к цельбоно́сным моще́м твои́м припа́даем и смире́нно мо́лим тя́: не премолчи́ за ны́ ко Го́споду и не пре́зри на́с, ве́рою и любо́вию чту́щих тя́ и помина́ющих святу́ю па́мять твою́, бу́ди на́м помо́щник ско́рый во вся́ких ско́рбех, беда́х и напа́стех, соблюди́ на́с от все́х ви́димых и неви́димых вра́г, отжени́ от на́с о́блак страсте́й и просвети́ на́ши о́чи серде́чныя, исхода́тайствуй на́м здра́вие душе́вное и теле́сное, не забу́ди на́с и в ча́с кончи́ны на́шея, егда́ наипа́че твоего́ заступле́ния смире́нно потре́буем. Испроси́ на́м у Го́спода Бо́га на́шего в ми́ре и покая́нии сконча́ти живо́т на́ш, от мыта́рств и ве́чныя му́ки изба́витися и сподо́битися Ца́рства Небе́снаго с тобо́ю и ча́дами твои́ми, духо́вными, во страда́ниих свои́х венцы́ приявшими нетле́нныя, и со все́ми святы́ми, от ве́ка благоугоди́вшими Го́споду и Бо́гу на́шему Иису́су Христу́, Ему́же подоба́ет вся́кая че́сть и поклоне́ние, со Безнача́льным Его́ Отце́м и с Пресвяты́м и Благи́м, и Животворя́щим Его́ Ду́хом, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Мученикам Стефану и Петру Казанским
Тропарь мученикам Стефану и Петру Казанским, глас 4
Му́чеников дво́ица единонра́вная,/ Стефа́не и Пе́тре сла́внии,/ неве́рие соплеме́нников обличи́вше,/ Христу́ после́довали есте́,/ во Святу́ю Тро́ицу ве́ровати все́х науча́юще,/ Ея́же ра́ди вели́кия страда́ния прие́мше,/ моли́теся о на́с ко Го́споду,/ да, изба́вившеся тьмы́ грехо́вныя,/ Све́та яви́мся о́бщницы невече́рняго.
Перевод: Двое мучеников единомысленных, Стефан и Петр славные, обличив неверие соотечественников, вы последовали за Христом, научая всех веровать во Святую Троицу, Ее же ради вы приняли великие мучения, молитесь о нас ко Господу, чтобы мы, избавившись от греховной тьмы, стали общниками немеркнущего Света.
Кондак мученикам Стефану и Петру Казанским, глас 3
Святи́и страстоте́рпцы Стефа́не и Пе́тре,/ Тро́ицы побо́рницы преизря́днейшии,/ му́к треволне́ния и стра́шную сме́рть на ве́чную жи́знь премени́вшии/ во гра́де Каза́ни страда́льчествовавшии,/ ны́не же в Небе́сных черто́зех Всецарю́ предстоя́щии,/ от вся́ких на́с грехопаде́ний изба́вити Христа́ Бо́га моли́те,/ То́й бо е́сть ве́рных утвержде́ние.
Перевод: Святые страстотерпцы Стефан и Петр, Троицы превеликие и ревностные защитники, тяготы мучений и страшную смерть поменявшие на вечную жизнь, в городе Казани терпевшие страдания за Христа, сейчас же в Небесных обителях (Царствии Небесном) предстоящие Царю вселенной, молите Христа Бога избавить нас от всяческих грехопадений, ибо Он есть крепость и сила всех верующих.
Преподобномученикам Казанским, в Свято-Успенском Зилантовом монастыре пострадавшим
Тропарь преподобномученикам Казанским, в Свято-Успенском Зилантовом монастыре пострадавшим, глас 5
Божией Премудрости,/ Содетельной и Содержительной Силе последующе,/ неизреченного лика небесного достигосте,/ мученицы славнии:/ идеже подвизалися есте/ тамо ныне прославляетеся,/ в вере и благочестии верных утверждающе,/ ограждаете же и обитель Успенскую,/ научающе искушениям противоборствовати./ Сего ради молим вы:// испросите душам нашим мир и велию милость.
Перевод: Божией Премудрости, Творческой и Державной Силе последуя, вы достигли неизреченного небесного собрания, мученики славные, там где вы подвизались, сейчас вы прославляетесь, в вере и благочестии верующих укрепляя, охраняете же и обитель Успенскую, научая противоборствовать искушениям. Потому молим вас: испросите душам нашим мир и великую милость.
Кондак преподобномученикам Казанским, в Свято-Успенском Зилантовом монастыре пострадавшим, глас 2
Древле змиева гора/ просвещаяся истины познанием,/ днесь освещается крови вашея течением,/ поруганные имамы обители воздвижение,/ вашими, Ангелов собеседницы, ходатайствы// непрестанно возносимыя о всех с верою почитающих вас.
Перевод: Древняя Драконова (Зилантова) гора, озаряясь познанием истины, сегодня освящается потоком крови вашей, поруганная обитель восстанавливается по вашим, собеседники Ангелов, ходатайствам, непрестанно возносимым обо всех с верой почитающих вас.
Молитва преподобномученикам Казанским, в Свято-Успенском Зилантовом монастыре пострадавшим
О, непреоборимии воини Христовы, добропобеднии мученицы, преподобнии отцы наши: Сергие, Лаврентие, Серафиме, Феодосие, Леонтие, Стефане, Георгие, Илларионе, Иоанне и Сергие! Взирающее на веру вашу и на доброе скончание жизни временныя, молимся. Испросите нам у Господа, с любовию вашу память чтущим, исправления жития, в вере утверждение и мужество в брани на ны воздвизаемой духами злобы поднебесныя. Сохраните ны вашими молитвами в мире и любви, да единомыслием исповемы Отца и Сына и Святаго Духа, аминь!
Священномученику Кириллу (Смирнову), епископу Казанскому
Тропарь священномученику Кириллу (Смирнову), епископу Казанскому, глас 5
Я́коже со́лнце светоза́рное,/ возсия́ дне́сь па́мять твоя́ святи́телю и испове́дниче, Кири́лле,/ луча́ми благода́ти озаря́я ве́рных сердца́,/ к прославле́нию ди́внаго во святы́х свои́х Бо́га,/ дарова́вшаго тебе́ кре́пость во испове́дании и терпе́ние в ско́рбех,/ не премолчи́ о на́с, уго́дниче Христо́в,/ и изба́ви на́с от вся́каго зла́,/ Це́рковь Ру́сскую сохрани́ от раздо́ров и нестрое́ний,/ ми́р ми́рови испроси́// и душа́м на́шим ве́лию ми́лость.
Перевод: Как яркое солнце, воссияла сегодня память твоя, святитель и исповедник Кирилл, лучами благодати озаряя сердца верующих к прославлению удивительного во святых своих Бога, даровавшего тебе силу в исповедании и терпение в скорбях, не забудь о нас, угодник Христов, и избавь нас от всякого зла, Церковь Русскую сохрани от разногласий и беспорядков, мир испроси миру и душам нашим великую милость.
Кондак священномученику Кириллу (Смирнову), епископу Казанскому, глас 3
Сто́лп и же́ртва Це́ркве Христо́вы о́тче бы́в,/ сию́ непоколеби́му от искуше́ний лука́ваго прему́дро соблю́л еси́,/и ко́зни вра́жия тве́рдым умо́м разори́л еси́,/ и еди́ною Це́рковь апо́стольскую пропове́дал еси́,/ Кири́лле блаже́нне, святи́телей Росси́йских похвало́,// моли́ спасти́ся душа́м на́шим.
Перевод: Столпом и жертвой Церкви Христовой, отче, ты был, Ее непоколебимой от искушений лукавого мудро сохранил, и козни вражеские силой ума разрушил ты, и единую Церковь апостольскую проповедовал, Кирилл блаженный, святителей слава, моли о спасении душ наших.
Собору Казанских святых
Молитва Собору Казанских святых
К ва́м, святи́и сро́дницы и засту́пницы на́ши, святи́и вси́, в земли́ Каза́нстей просия́вшии, усе́рдно ны́не прибега́ем и припа́дающе мо́лимся: предста́тельством ва́шим те́плым и ми́лостивым не оста́вите на́с, ча́д ва́ших, во гресе́х и искуше́ниих дни́ своя́ на земли́ иждива́ющих. О, Небе́снаго оте́чества гра́ждане! Не забу́дите на́с, гра́ждан земна́го оте́чества ва́шего, и я́ко при́снии на́ши хода́таицы и моли́твенницы, испроси́те на́м от Великодарови́таго Бо́га грехо́в проще́ния, в житии́ христиа́нстем наставле́ния и укрепле́ния, в про́поведи Ева́нгелия Христо́ва по́мощи и поспеше́ния, да и мы́ трудо́м и подвиго́м ва́шим подража́ем, о святи́телие на́ши равноапо́стольнии, отцы́ на́ши преподо́бнии и богоно́снии, му́ченицы на́ши кре́пцыи и непобеди́мии. Испроси́те гра́ду на́шему Каза́ни, оте́честву на́шему и все́й вселе́нней ми́р и благослове́ние, на́м же, па́мять ва́шу с любо́вию почита́ющим, благоче́стие в житии́ и в ве́ре укрепле́ние, в де́лех же благи́х преуспе́яние, да и мы́ вку́пе с ва́ми и со все́ми святы́ми, изря́дно же со Усе́рдною Заступницею ро́да христиа́нскаго Пречи́стою Де́вою Богоро́дицею, непреста́нно сла́вим и велича́ем пречестно́е и великоле́пое и́мя Живонача́льныя и Боже́ственныя Тро́ицы, Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Всем святым, в земли Казанстей просиявшим
Тропарь всем святым, в земли Казанстей просиявшим, глас 4
Днесь све́тло красу́ется земля́ Каза́нская,/ в ней бо па́мять собо́ра святы́х ея́ соверша́ется/ и Це́рковь псалмы́ и пе́сньми духо́вными украша́ется,/ прославля́ющи святи́тели и благове́стники своя́,/ му́ченики, испове́дники и чудотво́рцы,/ преподо́бныя му́жи и жены́,/ пра́ведныя и вся святы́я,/ и́же ку́пно с Богоро́дицею Престо́лу Бо́жию предстоя́т// и мо́лятся спасти́ся лю́дем страны́ на́шея.
Кондак всем святым, в земли Казанстей просиявшим, глас 3
Днесь лик святы́х земли́ на́шея предстои́т Престо́лу Бо́жию/ и усе́рдно мо́лит Спа́са на́шего Бо́га и Засту́пницу Усе́рдную:/ святи́телие и преподо́бнии покланя́ются,/ му́ченицы со испове́дники ликовству́ют,/ нас бо ра́ди мо́лят сро́дницы на́ши,// е́же спасти́ся нам.
Благоверному князю Владимиру Ярославовичу Новгородскому
Тропарь благоверному князю Владимиру Ярославовичу Новгородскому, глас 4
Измла́да яви́лся еси́, Богому́дре кня́же Влади́мире,/ Боже́ственный сосу́д избра́н Бо́гови,/ благоче́стием воспита́н, ве́ру непоро́чну соблю́л/ и, храм пречу́ден Прему́дрости Бо́жия/ в Вели́ком Новегра́де сем устро́ив,/ те́ло Твое́ в Нем предложи́л еси́,/ и ны́не, на Небесе́х предстоя́ Престо́лу Святы́я Тро́ицы,// моли́ся низпосла́ти и нам ве́лию и бога́тую ми́лость.
Перевод: С молодости ты стал, Богомудрый князь Владимир, Божественным сосудом избранным Богом, воспитанный в благочестии, ты сохранил безупречную веру и, устроив удивительный храм Премудрости Божией в Великом Новгороде, тело твое в нем упокоил, и сейчас, на Небесах предстоя Престолу Святой Троицы, молись ниспослать и нам великую и богатую милость.
Кондак благоверному князю Владимиру Ярославовичу Новгородскому, глас 8
Многому́дренно пожи́в в княже́нии твое́м в Вели́ком Новегра́де,/ благове́рный кня́же Влади́мире,/ плод благи́й в жи́зни сей был еси́, присноцвету́щ доброде́тельми./ Того́ ра́ди получи́л еси́ жизнь ве́чную на Небесе́х,/ те́ло же твое́ нетле́нием просла́влено бысть на земли́,/ и ны́не пра́здник твой све́тло соверша́юще,/ с любо́вию вопие́м тебе́:// ра́дуйся, вели́кому Новугра́ду и всей Росси́йстей земли́ утвержде́ние.
Перевод: Одаренный мудростью, прожив в княжении твоем в Великом Новгороде, благоверный князь Владимир, ты был прекрасным плодом в этой жизни, всегда цветущим добродетелями. Потому получил ты жизнь вечную на Небесах, тело же твое нетлением было прославлено на земле, и сейчас, праздник твой светло совершая, с любовью взываем к тебе: «Радуйся, Великого Новгорода и всей Российской земли утверждение».
Преподобному Павлу Препростому
Тропарь преподобному Павлу Препростому, глас 8
В тебе́, о́тче, изве́стно спасе́ся, е́же по о́бразу:/ прии́м бо Крест, после́довал еси́ Христу́,/ и де́я учи́л еси́ презира́ти у́бо плоть, прехо́дит бо,/ прилежа́ти же о души́, ве́щи безсме́ртней.// Те́мже и со А́нгелы сра́дуется, преподо́бне Па́вле, дух твой.
Перевод: В тебе, отец, точно сохранилось то, что в нас по Божию образу: взяв свой крест, ты последовал за Христом, и делом учил пренебрегать плотью, как тленной и смертной, заботиться же о душе, творении бессмертном. Потому и радуется с Ангелами, преподобный Павел, дух твой.
Молитва преподобному Павлу Препростому
О, свяще́нная главо́, преподо́бне о́тче, преблаже́нне а́вво Па́вле! Не забу́ди убо́гих твои́х до конца́, но помина́й нас всегда́ во святы́х и благоприя́тных моли́твах к Бо́гу: помяни́ ста́до твое́, е́же сам упа́сл еси́, и не забу́ди посеща́ти чад твои́х, моли́ за ны, о́тче свяще́нный, за де́ти твоя́ духо́вныя, я́ко име́яй дерзнове́ние к Небе́сному Царю́: не премолчи́ за ны ко Го́споду, и не пре́зри нас, ве́рою и любо́вию чту́щих тя: помина́й нас недосто́йных у Престо́ла Вседержи́телева, и не преста́й моля́ся о нас ко Христу́ Бо́гу, и́бо дана́ тебе́ бысть благода́ть за ны моли́тися. Не мним бо тя су́ща ме́ртва: а́ще бо те́лом и преста́вился еси́ от нас, но и по сме́рти жив сый пребыва́еши, не отступа́й от нас ду́хом, сохраня́я нас от стрел вра́жиих и вся́кия пре́лести бесо́вския и ко́зней диа́вольских, па́стырю наш до́брый. А́ще бо и моще́й твои́х ра́ка пред очи́ма на́шима ви́дима есть всегда́, но свята́я твоя́ душа́ со а́нгельскими во́инствы, со безпло́тными ли́ки, с Небе́сными си́лами, у Престо́ла Вседержи́телева предстоя́щи, досто́йно весели́тся, ве́дуще у́бо тя вои́стину и по сме́рти жи́ва су́ща, тебе́ припа́даем и тебе́ мо́лимся: моли́ся о нас Всеси́льному Бо́гу, о по́льзе душ на́ших, и испроси́ нам вре́мя на покая́ние, да невозбра́нно пре́йдем от земли́ на Не́бо, от мыта́рств же го́рьких, бесо́в возду́шных князе́й и от ве́чныя му́ки да изба́вимся, и Небе́снаго Ца́рствия насле́дницы да бу́дем со все́ми пра́ведными, от ве́ка угоди́вшими Го́споду на́шему Иису́су Христу́: Ему́ же подоба́ет вся́кая сла́ва, честь и поклоне́ние, со Безнача́льным Его́ Отце́м, и с Пресвяты́м и Благи́м и Животворя́щим Его́ Ду́хом, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Показать все
Скрыть переводы
Мысли свт. Феофана Затворника

Коренная, источная заповедь – люби. Малое слово, а выражает всеобъятное дело. Легко сказать – люби, но не легко достигнуть в должную меру любви. Не совсем ясно и то, как этого достигнуть; потому-то Спаситель обставляет эту заповедь другими пояснительными правилами: «люби... как самого себя» (Мф.19:19); и «как хотите, чтобы с вами поступали люди, так и вы поступайте с ними» (Лк.6:31). Тут указывается мера любви, можно сказать, безмерная; ибо есть ли мера любви к самому себе и есть ли добро, которого не пожелал бы себе кто от других? Между тем, однако, это предписание не неисполнимо.
Все дело стоит за тем, чтобы войти в совершенное сочувствие с другими так, чтобы их чувства вполне переносить на себя, чувствовать так, как они чувствуют. Когда это будет, нечего и указывать, что в каком случае надо сделать для других: само сердце укажет. Ты только позаботься поддерживать сочувствие, а то тотчас подойдет эгоизм и возвратит тебя к себе и заключит в себя. Тогда и пальцем не пошевелишь для другого и смотреть на него не станешь, хоть умри он. Когда сказал Господь: «люби ближнего... как самого себя», то хотел, чтобы вместо нас стал в нас, т. е. в сердце нашем, ближний. Если же там по-старому будет стоять наше «я», то не жди добра.
Развернуть
Притча дня
Купил человек себе дом новый, большой, красивый. И сад с фруктовыми деревьями — все хорошо, аккуратно. Рядом в кривеньком, стареньком домике жил завистливый сосед, который постоянно пытался испортить ему настроение: то мусор под ворота подбросит, то еще какую гадость сотворит. И однажды проснулся человек в хорошем настроении, вышел на крыльцо, а там ведро с помоями. Человек взял ведро, помои вылил, ведро вычистил до блеска, насобирал в него самых больших, самых спелых и вкусных яблок и пошел к соседу. Сосед, услышав стук в дверь, злорадно подумал: «Наконец-то я достал его!!!» Открывает дверь в надежде на скандал, а человек протягивает ему ведро с яблоками и говорит: «Кто чем богат, тот тем и делится!»
Проповедь дня

- Прот. Григорий Дьяченко. Обретение честных мощей свв. Гурия и Варсонофия Казанских.

- Еп. Митрофан (Зноско-Боровский). Отцы 7-го Вселенского собора.
- На Лк.6:31-36

- Прот. Родион Путятин. На Лк.6:36.

- Свт. Лука (Войно-Ясенецкий). Как хотите, чтобы с вами поступали люди, так и вы поступайте с ними, Лк.6:31.

- Свт. Филарет Московский. На Лк.6:35.

- Митр. Сурожский Антоний. О христианской любви, Лк.6:31-36.

- Прот. Василий Михайловский. На 2Кор.6:16-7:1.
Основы православия
Тема 290. «Свечка за упокой» и другие суеверия.
Среди вопросов, которые люди задают, постоянно появляется вопрос о «свечке за упокой». Что делать, если мои враги поставили за меня свечку за упокой?
Если отвечать коротко – ничего. Те, кто ставят свечки за упокой, желая повредить вам, определенно вредят своим душам – и своим злым намерением, и своим кощунством. Но христианам они повредить никак не могут. Нашей душе может повредить только наш грех. И суеверие является таким грехом.
Слово «суеверие» значит просто «напрасная вера», от «всуе» – напрасно. Это какие-то верования, которые легко усваиваются людьми, опутывают их нитями страха и неуверенности и делают их жизнь поистине жалкой.
Суеверия – все эти популярные у нас «сглазы», «порчи», «венцы безбрачия», «плохая карма» – делают человека разбитым и больным, унылым и бессильным, погружённым в бесконечные страхи и горькую злобу по отношению к своим «оккультным обидчикам».
Но самое печальное – суеверия занимают то место в уме и сердце человека, которое следовало бы отводить истинной вере. К счастью, верно и обратное – истинная вера изгоняет туман суеверий. Мы верим, что наша временная и вечная участь находится в руках Бога, а вовсе не в руках колдунов и тех мутных духовных сил, которыми они пытаются манипулировать.
Практические советы
Почему опасно общаться с умершими не через молитву о них, а созерцая их визуальные образы, желая их физического присутствия?
Чрезмерное стремление увидеть образ усопших может воспалить воображение. Вместе с тем это может дать повод и возможность демону являться под видом усопших, вкрасться в доверие, покорить волю и ум. А у демона, при множестве способов обмануть человека, одна задача: погубить его душу. Столь дерзкое желание непосредственного общения с душами умерших породило такое явление, как спиритизм.
Случайный тест
О календаре
- Пояснения к календарю
- Что такое время
- Что такое жизнь
- Лики святости
- История календаря
- Календарные циклы
Богослужения
Посты
- О постах
- Календарь постов и трапез
- Великий пост 2023
- Многодневные посты
- Однодневные посты
- Тест: Православные посты
- Тест: Великий Пост
Праздники
- Церковные Праздники
- Церковные Праздники 2023
- Пасха Христова 2023
- Знаки праздников
- Именины
- Жития святых
- Иконы Спасителя
- Иконы Богородицы
- Иконы святых
- Тест: Церковные Праздники
Календарь венчаний
Дни особого поминовения усопших 2023
Дни поминовения новопреставленных
Цитата дня
Отчего человек бывает плох? – Оттого, что забывает, что над ним Бог.
Пролог в поучениях
Об Ангеле-Хранителе