Всенощное бдение

Бла­го­да­ре­ние

В шестой молит­ве содер­жит­ся бла­го­да­ре­ние Богу за все Его бла­го­де­я­ния. Свя­щен­ник молит­ся о том, что­бы Бог спо­до­бил нас петь Ему разум­но и молить­ся непре­стан­но, что­бы помя­нул Он тех, кто осо­бен­но нуж­да­ет­ся в Его помо­щи:

«Бла­го­да­рим Тя, Гос­по­ди, Боже спа­се­ний наших, яко вся тво­ри­ши во бла­го­де­тель­ство жиз­ни нашея, да все­гда к Тебе взи­ра­ем, Спа­су и Бла­го­де­те­лю душ наших, яко пре­по­ко­ил еси нас в мимо­шед­шее нощи чис­ло, и воз­двигл еси ны от лож наших, и поста­вил еси в покло­не­ние чест­на­го име­ни Тво­е­го. Тем же молим Тя, Гос­по­ди: даждь нам бла­го­дать и силу, да спо­до­бим­ся пети Тебе разум­но и моли­ти­ся непре­стан­но, во стра­се и тре­пе­те свое спа­се­ние соде­ло­ва­ю­ще заступ­ле­ни­ем Хри­ста Тво­е­го. Помя­ни, Гос­по­ди, и в нощи к Тебе вопи­ю­щия, услы­ши я, и поми­луй, и сокру­ши под нозе их неви­ди­мыя и бори­тель­ныя вра­ги.
Ты бо еси Царь мира и Спас душ наших, и Тебе сла­ву воз­сы­ла­ем, Отцу и Сыну и Свя­то­му Духу, ныне и прис­но, и во веки веков, аминь».

В седь­мой молит­ве, повто­ряя про­ше­ния о том, что­бы Гос­подь при­нял наши бла­го­да­ре­ния, свя­щен­ник про­сит научить нас жить и молить­ся достой­но, дабы спо­до­бить­ся про­ще­ния гре­хов:

«Боже и Отче Гос­по­да наше­го Иису­са Хри­ста, воз­ста­ви­вый ны от ложей наших и собра­вый ны в час молит­вы, даждь нам бла­го­дать во отвер­зе­ние уст наших, и при­и­ми наша по силе бла­го­да­ре­ния, и научи ны оправ­да­ни­ем Тво­им, зане помо­ли­ти­ся, яко­же подо­ба­ет, не вемы, аще не Ты, Гос­по­ди, Свя­тым Тво­им Духом наста­ви­ши ны. Тем же молим­ся Тебе: аще что согре­ши­хом даже до насто­я­ще­го часа, сло­вом, или делом, или помыш­ле­ни­ем, волею или нево­лею, осла­би, оста­ви, про­сти. Аще бо без­за­ко­ния назри­ши, Гос­по­ди, Гос­по­ди, кто посто­ит? Яко у Тебе избав­ле­ние есть; Ты еси Един Свя­тый, Помощ­ник, дер­жав­ный Защи­ти­тель жиз­ни нашея, и о Тебе пение наше все­гда.
Буди дер­жа­ва Цар­ствия Тво­е­го бла­го­сло­ве­на и пре­п­ро­слав­ле­на, Отца и Сына и Свя­та­го Духа, ныне и прис­но, и во веки веков, аминь».

В вось­мой молит­ве воз­но­сит­ся к Гос­по­ду еще более усерд­ное про­ше­ние о при­ня­тии наших моле­ний и испо­ве­да­ний; выра­жа­ет­ся прось­ба о даро­ва­нии веры, надеж­ды и люб­ви, а так­же о бла­го­сло­ве­нии наших дел и помыс­лов:

«Гос­по­ди, Боже наш, сон­ное уны­ние отгна­вый от нас и сопри­зва­вый ны зва­ни­ем свя­тым, еже и в нощи воз­де­ва­ти руки наша и испо­ве­да­ти­ся Тебе о судь­бах прав­ды Тво­ея, при­и­ми моль­бы наша, моле­ния, испо­ве­да­ния, нощ­ныя служ­бы и даруй нам, Боже, веру непо­стыд­ну, надеж­ду извест­ну, любовь нели­це­мер­ну, бла­го­сло­ви наши вхо­ды и исхо­ды, дея­ния, дела, сло­ве­са, помыш­ле­ния, и даждь нам постиг­ну­ти в нача­ло дне, хва­ля­щим, пою­щим, бла­го­сло­вя­щим Тво­ея неиз­ре­чен­ныя бла­го­сты­ни бла­гость.
Яко бла­го­сло­ви­ся все­свя­тое Имя Твое и про­сла­ви­ся Цар­ство Твое, Отца и Сына и Свя­та­го Духа, ныне и прис­но, и во веки веков, аминь».

В девя­той молит­ве содер­жит­ся прось­ба о даро­ва­нии нам достой­но­го разу­ме­ния Еван­ге­лия и про­слав­ля­ет­ся Бог как про­све­ще­ние наше:

«Воз­си­яй в серд­цах наших, Чело­ве­ко­люб­че Вла­ды­ко, Тво­е­го Бого­ра­зу­мия нетлен­ный свет и мыс­лен­ныя наши отвер­зи очи во еван­гель­ских Тво­их про­по­ве­да­ний разу­ме­ние. Вло­жи в нас и страх бла­жен­ных Тво­их запо­ве­дей, да, плот­ския похо­ти вся поправ­ше, духов­ное житель­ство прой­дем, вся яже ко бла­го­уго­жде­нию Тво­е­му и мудр­ству­ю­ще, и дею­ще.
Ты бо еси освя­ще­ние и про­све­ще­ние душ и телес наших, Хри­сте Боже, и Тебе сла­ву воз­сы­ла­ем, со без­на­чаль­ным Тво­им Отцем и Все­свя­тым и Бла­гим и Живо­тво­ря­щим Тво­им Духом, ныне и прис­но и во веки веков, аминь».

Деся­тая молит­ва состав­ле­на из сти­хов 50-го псал­ма при­ме­ни­тель­но к хри­сти­ан­ским нуж­дам, да бла­го­во­лит Гос­подь при­нять жерт­ву прав­ды и воз­но­ше­ния:

«Гос­по­ди, Боже наш, пока­я­ни­ем остав­ле­ние чело­ве­ком даро­ва­вый и во образ нам позна­ния гре­хов и испо­ве­да­ния про­ро­ка Дави­да пока­я­ние к про­ще­нию пока­за­вый. Сам, Вла­ды­ко, во мно­гая ны и вели­кая пад­шия согре­ше­ния, поми­луй по вели­цей мило­сти Тво­ей и по мно­же­ству щед­рот Тво­их очи­сти без­за­ко­ния наша, яко Тебе согре­ши­хом, Гос­по­ди, и без­вест­ная и тай­ная серд­ца чело­ве­че­ска­го Вéду­ще­му и Еди­но­му иму­ще­му власть остав­ля­ти гре­хи. Серд­це же чисто создав в нас, и духом вла­дыч­ним утвер­див нас, и радость спа­се­ния Тво­е­го ска­зав нам, не отри­ни нас от лица Тво­е­го; но бла­го­во­ли, яко Благ и Чело­ве­ко­лю­бец, даже до послед­ня­го наше­го изды­ха­ния при­но­си­ти Тебе жерт­ву прав­ды и воз­но­ше­ние во свя­тых Тво­их жерт­вен­ни­цех.
Мило­стию и щед­ро­та­ми и чело­ве­ко­лю­би­ем Еди­но­род­на­го Тво­е­го Сына, с Ним же бла­го­сло­вен еси, со Все­свя­тым и Бла­гим и Живо­тво­ря­щим Тво­им Духом, ныне и прис­но, и во веки веков, аминь».

В один­на­дца­той молит­ве свя­щен­ник про­сит Твор­ца Анге­лов при­нять наше сла­во­сло­вие, дабы и нам при­со­еди­нить­ся ко всем созда­ни­ям Божи­им, про­слав­ля­ю­щим Его:

«Боже, Боже наш, умныя и сло­вес­ныя соста­ви­вый силы Тво­ею волею, Тя молим, и Тебе мили­де­ем­ся [умо­ля­ем]: при­и­ми наше по силе сла­во­сло­вие, со все­ми созда­нии Тво­и­ми, и бога­ты­ми Тво­ея бла­го­сти воз­даждь даро­ва­нь­ми; яко Тебе пре­кло­ня­ет­ся вся­кое коле­но небес­ных и зем­ных и пре­ис­под­них, и вся­кое дыха­ние и созда­ние поет непо­сти­жи­мую Твою сла­ву: един бо еси Бог Истин­ный и Мно­го­мило­сти­вый.
Яко Тя хва­лят вся Сила Небес­ныя, и Тебе сла­ву воз­сы­ла­ем, Отцу и Сыну и Свя­то­му Духу, ныне и прис­но, и во веки веков, аминь».



Все фото­гра­фии галереи
Размер шрифта: A- 16 A+
Цвет темы:
Цвет полей:
Шрифт: Arial Times Georgia
Текст: По левому краю По ширине
Боковая панель: Свернуть
Сбросить настройки