Свт. Митрофа́на, патриарха Константинопольского (ок. 326).
Преподобного Мефо́дия, игумена Пе́шношского (XIV); мчч. Фронта́сия, Севери́на, Севериа́на и Сила́на (I); сщмч. Конко́рдия Римлянина, пресвитера (ок. 175); священномученика Асти́я, епископа Диррахийского (II); прп. Зоси́мы, епископа Вавилона Египетского (VI); сщмч. Гео́ргия Богича, пресвитера (1941); сщмч. Иоанни́кия, митрополита Черногорско-Приморского (1945) (Серб.).
Священномученика Петра Беляева, пресвитера (1918); Обре́тение мощей священномученика Петра (Зверева), архиепископа Воронежского (1999).
Иконы Божией Матери: «Нерушимая Стена»; «Умягчение злых сердец».
Богослужения
Каноны
Тропари, кондаки, молитвы и величания
Воскресные
Тропарь, глас 8
С высоты́ снизше́л еси́, Благоутро́бне,/ погребе́ние прия́л еси́ тридне́вное,/ да на́с свободи́ши страсте́й,// Животе́ и воскресе́ние на́ше. Го́споди, сла́ва Тебе́.
Перевод: С высоты сошел Ты, милосердный, благоволил пребыть три дня во гробе, чтобы нас освободить от страстей, – жизнь и воскресение наше, Господи, слава Тебе!
Кондак, глас 8
Воскре́с из гро́ба, уме́ршия воздви́гл еси́,/ и Ада́ма воскреси́л еси́,/ и Е́ва лику́ет во Твое́м воскресе́нии,/ и мирсти́и концы́ торжеству́ют// е́же из ме́ртвых воста́нием Твои́м, Многоми́лостиве.
Перевод: Восстав из гроба, умерших Ты воздвиг, и Адама воскресил, и Ева ликует о Твоем воскресении, и пределы мира торжествуют о Твоем восстании из мертвых, Многомилостивый.
Преподобному Мефодию, игумену Пешношскому
Тропарь, глас 8
Боже́ственною любо́вию от ю́ности распала́емь,/ вся, я́же в ми́ре кра́сная, возненави́дев,/ Христа́ Еди́наго возлюби́л еси́,/ и, сего́ ра́ди в пусты́ню всели́вся,/ в ней оби́тель сотвори́л еси́,/ и, собра́в и́нок мно́жество,/ прия́л еси́ от Бо́га чуде́с дар, о́тче Мефо́дие,/ и был еси́ о Христе́ собесе́дник и спо́стник преподо́бному Се́ргию,/ с ни́мже у Христа́ Бо́га испроси́ правосла́вным христиа́ном здра́вие, и спасе́ние,// и душа́м на́шим ве́лию ми́лость.
Перевод: Любовью к Богу с юности разжигаем, все мирские блага возненавидев, Христа Единого ты возлюбил и поэтому поселился в пустыни, создал в ней обитель и, собрав множество монахов, получил от Бога дар чудотворений, отче Мефодий, и был ты о Христе ревнитель и постник, как и преподобный Сергий, с ним же у Христа Бога испроси для православных христиан здоровья и спасения и душам нашим великую милость.
Кондак, глас 4
Послуша́ния до́брый рачи́тель быв,/ безпло́тныя враги́ сле́зными моли́твами твои́ми кре́пко посрами́л еси́/ и яви́лся еси́ Пресвяты́я Тро́ицы жили́ще,/ Ю́же зря, блаже́нне, я́сно,/ Богому́дре Мефо́дие преподо́бне,/ чуде́с дар от Нея́ прия́л еси́./ Те́мже исцеля́еши с ве́рою приходя́щих неду́ги,/ утоля́еши ско́рби// и мо́лишися непреста́нно о всех нас.
Перевод: Возлюбивший послушание, бесплотных врагов твоими слезными молитвами ты сильно посрамил и явился жилищем Пресвятой Троицы, Ее же ясно созерцая, блаженный, Богомудрый Мефодий преподобный, принял от Нее дар чудотворений. Потому исцеляешь болезни с верой приходящих, утоляешь скорби и молишься не переставая обо всех нас.
Молитва
О, свяще́нная главо́, земны́й А́нгеле и Небе́сный челове́че, преподо́бне и Богоно́сне о́тче наш Мефо́дие! Припа́даем к тебе́ с ве́рою и любо́вию, и мо́лимся приле́жно: яви́ нам, смире́нным и гре́шным, свято́е оте́ческое твое́ заступле́ние: се бо грех ра́ди на́ших не и́мамы свобо́ды чад Бо́жиих, проси́ти о потре́бах на́ших Го́спода и Влады́ку на́шего, но тебе́, моли́твенника благоприя́тнаго к Нему́ предлага́ем, и про́сим тя со усе́рдием мно́гим, испроси́ нам у бла́гости Его́ благопотре́бныя да́ры душа́м и телесе́м на́шим: ве́ру пра́ву, наде́жду спасе́ния несомне́нну, любо́вь ко всем нелицеме́рну, в искуше́ниях му́жество, в злострада́ниих терпе́ние, в моли́твах постоя́нство, душе́ и телесе́ здра́вие, земли́ плодоно́сие, возду́ха благорастворе́ние, жите́йских потре́б дово́льство, ми́рное и безмяте́жное житие́, благу́ю христиа́нскую кончи́ну и до́брый отве́т на Стра́шном Суде́ Христо́ве. Испроси́, уго́дниче Бо́жий, у Царя́ ца́рствующих и Го́спода госпо́дствующих правосла́вным христиа́ном спасе́ние и на враги́ одоле́ние и всему́ оте́честву на́шему мир, тишину́ и благострое́ние. Не лиши́ нас по́мощи твоея́ Небе́сныя, но моли́твами твои́ми всех нас приведи́ в приста́нище спасе́ния и насле́дники яви́ нас бы́ти всесве́тлаго Ца́рствия Христо́ва, да пое́м и сла́вим неизрече́нныя щедро́ты Человеколю́бца Бо́га, Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха и твое́ свято́е оте́ческое заступле́ние во ве́ки веко́в. Ами́нь.
2-я Молитва
О, вели́кий уго́дниче Христо́в и пресла́вный чудотво́рче, преподо́бне о́тче наш Мефо́дие! При́зри на ны гре́шныя, обурева́емыя треволне́нием жите́йских страсте́й и к тебе́ вопию́щия: мы бо, ча́да твоя́ духо́вная и огра́ды твоея́ слове́сныя о́вцы, на тя, по Бо́зе и Богоро́дице, упова́ние на́ше возлага́ем, и тя со умиле́нием про́сим: хода́тайством ко Го́споду Бо́гу испроси́ нам мир, здра́вие, долгоде́нствие, возду́ха благорастворе́ние, земли́ плодоно́сие, дожди́ благовре́менны, и вся ны изба́ви от вся́ких бед: гра́да, гла́да, пото́па, огня́, меча́, вредоно́снаго че́рвия снеда́ющаго плоды́ земны́я, тлетво́рных ветро́в, смертоно́сныя я́звы и напра́сныя сме́рти, и во всех ско́рбех и печа́лех на́ших бу́ди нам уте́шитель благи́й и помо́щник ско́рый, сохраня́я нас моли́твами твои́ми от паде́ний грехо́вных и сподобля́я насле́дники бы́ти Ца́рствия Небе́снаго: да прославля́ем вку́пе с тобо́ю всех благ пода́теля, в Тро́ице сла́вимаго и покланя́емаго Бо́га, Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха, во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Святителю Митрофану, патриарху Константинопольскому
Кондак, глас 2
Ве́ру Христо́ву я́сно ты пропове́дал еси́/ и, сию́ соблюда́я,/ во мно́жество вои́стинну возрасти́л еси́ ве́рное твое́ ста́до./ Те́мже со А́нгелы, Митрофа́не, сра́дуешися,// Христу́ моля́ся непреста́нно о всех нас.
Перевод: Веру Христову ты ясно проповедал и, соблюдая ее, ты поистине во много раз увеличил верное твое стадо, потому радуешься вместе с Ангелами, Митрофан, Христу молясь не переставая обо всех нас.
Ин кондак, глас 4
От младе́нства яви́лся еси́ че́стен сосу́д,/ святи́тель быв избра́н Бо́гу, Ему́же с весе́лием взыва́л еси́:// ра́вен еси́, Христе́, Отцу́ и Ду́ху.
Перевод: С младенчества ты явился почтенным сосудом, будучи избран святителем Богу, Ему же с радостью ты взывал: «Равен Ты, Христос, Отцу и Духу».
Священномученику Петру (Звереву), архиепископу Воронежскому
Тропарь, глас 4
Ве́рою пла́менною апо́столу Петру́ подо́бяся,/ та́же и трикра́тным слы́шанием воззва́ния Христо́ва,/ ду́шу твою́ за Того́ положи́л еси́, святи́телю о́тче Пе́тре,/ ка́меню тве́рдый Це́ркве Правосла́вныя:/ свети́льниче во мра́це беззако́ний доброде́тельми сия́яй,/ ра́достию страда́ния за Христа́ претерпе́ти изво́лил еси́,/ со испове́дники и страстоте́рпцы Росси́йскими./ Моли́ся с ни́ми о нас, архиере́ю Бо́жий,// священному́чениче Солове́цкий.
Перевод: Верой пламенной апостолу Петру уподобившись, также и трехкратным слышанием призыва Христова, душу свою за Него положил ты, святитель отче Петр, твердый камень Церкви Православной (Мф.16:18), светильник, сияющий добродетелями во мраке беззаконий, с радостью пожелавший претерпеть мученичество за Христа, с исповедниками и страстотерпцами Российскими. Молись с ними о нас, архиерей Божий, священномученик Соловецкий.
Кондак, глас 8
Во святи́тельстве твое́м до́бре подвиза́лся еси́, богому́дре,/ и му́ченичества венце́м све́тло украси́лся еси́,/ преще́ния враго́в Христо́вых не устраши́вся,/ кровьми́ твои́ми зе́млю во ото́це А́нзерстем освяти́л еси́:/ сего́ ра́ди си́лы небе́сныя удиви́шася терпе́нию твоему́,/ мы же с ве́рою и любо́вию притека́ем ко святы́м моще́м твои́м, досточу́дне./ Ны́не со все́ми новому́ченики Росси́йскими моли́ о нас Христа́ Бо́га, всеблаже́нне Пе́тре, да зове́м ти:// Ра́дуйся, о́тче приснопа́мятне.
Перевод: В святительстве твоем ты хорошо подвизался, Богомудрый, и мученичества венцом светло украсился, угроз врагов Христовых не устрашился и кровью своей освятил землю на острове Анзерском, потому Силы Небесные удивились терпению твоему, мы же с верою и любовью приходим к святым мощам твоим, удивительный. Сейчас со всеми новомучениками Российскими моли о нас Христа Бога, всеблаженный Петр, да взываем к тебе: «Радуйся, отче всегда вспоминаемый».
Собору Всех святых
Тропарь, глас 4
И́же во всем ми́ре му́ченик Твои́х,/ я́ко багряни́цею и ви́ссом,/ кровьми́ Це́рковь Твоя́ украси́вшися,/ те́ми вопие́т Ти Христе́ Бо́же:/ лю́дем Твои́м щедро́ты Твоя́ низпосли́,/ мир жи́тельству Твоему́ да́руй,// и душа́м на́шим ве́лию ми́лость.
Перевод: Кровью пострадавших во всем мире мучеников Твоих как порфирою и виссоном облеченная, их устами Церковь Твоя к Тебе взывает, Христе Боже: «Милости Твои людям Твоим ниспошли, мир народу Твоему даруй и душам нашим великую милость!»
Кондак, глас 8
Я́ко нача́тки естества́, Насади́телю тва́ри,/ вселе́нная прино́сит Ти Го́споди богоно́сныя му́ченики./ Тех моли́твами в ми́ре глубо́це Це́рковь Твою́,// жи́тельство Твое́, Богоро́дицею соблюди́ Многоми́лостиве.
Перевод: Как первые плоды природы Насадителю всего творения вселенная приносит, Тебе, Господи, Богоносных мучеников. Их мольбами и ходатайством Богородицы, Церковь Твою – Твой народ в мире глубоком сохрани, Многомилостивый.
Молитва
О, преблаже́ннии уго́дницы Бо́жии, вси святи́и, предстоя́щии Престо́лу Пресвяты́я Тро́ицы и наслажда́ющиися неизрече́ннаго блаже́нства! Се ны́не, в день о́бщаго ва́шего торжества́, ми́лостивно призрите на нас, ме́ньших бра́тий ва́ших, принося́щих вам сие́ хвале́бное пе́ние и хода́тайством ва́шим прося́щих ми́лости и отпуще́ния грехо́в у Преблага́го Го́спода: ве́мы бо, вои́стинну ве́мы, я́ко вся, ели́ка восхо́щете, испроси́ти у Него́ мо́жете. Те́мже у́бо смире́нно мо́лимся вам: моли́те ми́лостиваго Влады́ку, да пода́ст нам дух ва́шея ре́вности к хране́нию святы́х Его́ за́поведей, я́ко да те́кше по стопа́м ва́шим, возмо́жем земно́е по́прище в доброде́тельном житии́ без поро́ка прейти́ и в покая́нии дости́гнути пресла́вных селе́ний ра́йских, и та́мо ку́пно с ва́ми прославля́ти Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха, во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Величание
Велича́ем вас,/ апо́столи, му́ченицы и проро́цы и вси святи́и,/ и чтим святу́ю па́мять ва́шу,// вы бо мо́лите о нас/ Христа́ Бо́га на́шего.
Пресвятой Богородице пред иконой Ея «Умягчение злых сердец»
Тропарь, глас 5
Умягчи́ на́ша зла́я сердца́, Богоро́дице,/ и напа́сти ненави́дящих нас угаси́/ и вся́кую тесноту́ души́ на́шея разреши́,/ на Твой бо святы́й о́браз взира́юще,/ Твои́м сострада́нием и милосе́рдованием о нас умиля́емся/ и ра́ны Твоя́ лобыза́ем,/ стрел же на́ших, Тя терза́ющих, ужаса́емся./ Не даждь нам, Ма́ти Благосе́рдная,/ в жестосе́рдии на́шем и от жестосе́рдия бли́жних поги́бнути,// Ты бо еси́ вои́стину злых серде́ц умягче́ние.
Перевод: Умягчи наши злые сердца, Богородица, и нападения ненавидящих нас отрази, и всякие душевные огорчения наши разреши, ибо, взирая на Твой святой образ, Твоим состраданием и милосердием к нам мы сердечно сокрушаемся и раны твои целуем, о стрелах же наших, терзающих Тебя, ужасаемся. Не дай нам, Милосердная Мать, погибнуть в жестокосердии нашем или от жестокосердия ближних, ибо Ты воистину умягчение злых сердец.
Кондак, глас 2
Благода́тию Твое́ю, Влады́чице,/ умягчи́ сердца́ злоде́ев,/ низпосли́ благоде́телей,/ соблюда́ющи их от вся́каго зла,/ благомоля́щимся Ти усе́рдно// пред честны́ми ико́нами Твои́ми.
Перевод: Благодатью Твоей, Владычица, умягчи сердца злодеев, ниспошли благодетелей, сохраняющих их от всякого зла, с благодарностью и усердием молящимся Тебе перед почитаемыми иконами Твоими.
Молитва
О, Многоско́рбная Ма́ти Бо́жия, превы́шшая всех дще́рей земли́ по чистоте́ Свое́й и по мно́жеству страда́ний, Тобо́ю на земли́ пренесе́нных! Приими́ многоболе́зненная воздыха́ния на́ша и сохрани́ нас под кро́вом Твоея́ ми́лости, ина́го бо прибе́жища и те́плаго предста́тельства, ра́зве Тебе́, не ве́мы, но, я́ко дерзнове́ние иму́щи к И́же от Тебе́ Рожде́нному, помози́ и спаси́ ны моли́твами Свои́ми, да непреткнове́нно дости́гнем Ца́рствия Небе́снаго, иде́же со все́ми святы́ми бу́дем воспева́ти хвалу́ в Тро́ице Еди́ному Бо́гу, всегда́, ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Скрыть переводы
Мысли свт. Феофана Затворника
(Евр.11:33–12:2; Мф.10:32–33, 37–38, 19:27–30)
Святая Церковь всякий день творит память святых. Но так как были угодники Божии, безвестно подвизавшиеся, не явленные Церкви, то, чтобы не оставить и их без чествования, Св. Церковь установила день, в который прославляет всех от века угодивших Богу, чтобы не осталось никого не прославляемого ею. Творить же это тотчас после сошествия Святого Духа узаконила она потому, что все святые соделались и соделываются святыми благодатью Святого Духа.
Благодать Святого Духа приносит покаяние и оставление грехов, она же вводит в борьбу со страстями и похотями и венчает этот подвиг чистотою и бесстрастием. И таким образом является новая тварь, годная для нового неба и новой земли.
Поревнуем же и мы идти вслед святых Божиих. Как это делать – учит нынешнее Евангелие: оно требует небоязненного исповедания веры в Господа, преимущественной любви к Нему, поднятия креста самоотвержения и сердечного от всего отрешения. Положим же начало по этому указанию.
Развернуть
Притча дня
Одна женщина очень жалела голубей и кормила их в парке зимой. Каждый день утром она приходила туда с батоном ещё тёплого хлеба и скармливала им весь батон, разбрасывая крошки вокруг себя. Так продолжалось довольно долго. Это заметил один мужчина; он сказал ей:
— Вот вы кормите здесь этих птиц, кидаете им крошки вашего батона. А в Африке между тем голодают люди…
Женщина, посмотрев на него, ответила:
— Ну, до Африки-то мне батон не докинуть!
Есть люди, которые любят рассуждать о глобальных проблемах мира, но реально ничего не делают. А есть те, кто помогает ближним.
Проповедь дня
- Прот. Григорий Дьяченко. Св. Митрофан, патриарх Цареградский.
- Прот. Родион Путятин. В Неделю всех святых.
- Свт. Лука (Войно-Ясенецкий). Слово в Неделю всех святых.
- Свт. Филарет Московский. Слово в неделю всех Святых, при посещении города Коломны.
- Митр. Сурожский Антоний. День Всех Святых.
- Св. праведный Алексий Мечев. Слово на день всех святых. О подражании святым.<br />
- Свт. Димитрий Ростовский. Поучение в неделю всех святых, 1-ю по Святом Духе, Мф.5:12.
- Прот. Димитрий Смирнов. Неделя 1-я по Пятидесятнице, Всех святых.
- Свящ. Иоанн Павлов. Неделя всех святых.
- Архим. Кирилл (Павлов). Слово в день празднования иконе Божией Матери, именуемой «Нечаянная Радость».
- Еп. Митрофан (Зноско-Боровский). Неделя всех святых.
Развернуть
Книги, статьи, стихи, кроссворды, тесты
Основы православия
Тема 168. Аскетика и аскетизм.
Термин аскет из спортивной области. В Античной Греции аскетами называли атлетов, готовящихся к Олимпийским состязаниям. Апостол Павел сравнивает христиан с аскетами, говоря, что: все подвижники воздерживаются: те для получения венца тленного, а мы – нетленного (1Кор.9:25). Христианство есть религия аскетическая.
В чём состоит различие между терминами аскетизм и аскетика?
Аскетизм (аске́за) – практика духовной жизни, борьба за достижение христианского совершенства – святости. Аскетизм основан на опыте жизни христианских подвижников, аскетов.
Аскетика – наука, предметом которой является аскетизм. То есть аскетика – это наука, теоретическая дисциплина, а аскетизм – практика. Аскетика изучает опыт святых; болезни души (страсти) и здоровые состояния (добродетели); процесс исцеления повреждённого грехопадением человека (то, как совершается переход человека из царства диавола в Царство Божье). Аскетика говорит о том, как практически исполнить заповеди Христа.
Практический совет
Об экспериментах над своим телом очень метко сказал один старый священник, когда к нему подошла некая девушка просить благословения, чтобы «проделать дырки в ушах». Он сказал: «Чадо мое, все дырки, которые нужно, тебе уже проделал Господь, иди с миром».
Случайный тест
Календари
Поминальные дни 1984
О календаре
Богослужения
Посты
Праздники
Цитата дня
Бога знаем не по существу Его, но по великолепию творений Его и Его о них Промыслу. В них, как в зеркале, видим мы беспредельную Его благость, премудрость и силу.
Фото дня
День за днем
Пролог в поучениях
Об Ангеле-Хранителе