Чтения Священного Писания и Богослужебные указания

Богослужебные указания 

2 Пет. 3:1–18 (зач. 68). Мк. 13:24–31¹, (зач. 61).

¹ - Если совершается служба прп. Димитрия Прилуцкого, то на литургии – чтения дня и преподобного: Гал. 5:22 – 6:2. Лк. 6:17–23.

Евангелие и Апостол дня

Тропари, кондаки, молитвы и величания

В среду, св. Кресту

Тропарь в среду, св. Кресту, глас 1

Спаси́, Го́споди, лю́ди Твоя́/ и благослови́ достоя́ние Твое́,/ побе́ды на сопроти́вныя да́руя// и Твое́ сохраня́я Кресто́м Твои́м жи́тельство.

Перевод: Спаси, Господи, людей Твоих и благослови все, что принадлежит Тебе. Даруй победы над врагами православным христианам, и сохрани силою Креста Твоего тех, среди которых пребываешь Ты.

Кондак в среду, св. Кресту, глас 4

Вознесы́йся на Крест во́лею,/ тезоимени́тому Твоему́ но́вому жи́тельству,/ щедро́ты Твоя́ да́руй, Христе́ Бо́же,/ возвесели́ нас си́лою Твое́ю,/ побе́ды дая́ нам на сопоста́ты,/ посо́бие иму́щим Твое́ ору́жие ми́ра,// непобеди́мую побе́ду.

Перевод: Вознесенный на Крест добровольно, соименному Тебе новому народу милости Твои даруй, Христе Боже; возвесели силою Твоею верных людей Твоих, подавая им победы над врагами, – да имеют они помощь от Тебя, оружие мира, непобедимый знак победы.

показать все

Священномученику Власию, епископу Севастийскому

Тропарь священномученику Власию, епископу Севастийскому , глас 4

И нра́вом прича́стник,/ и престо́лом наме́стник апо́столом быв,/ дея́ние обре́л еси́, Богодухнове́нне,/ в виде́ния восхо́д,/ сего́ ра́ди, сло́во и́стины исправля́я,/ и ве́ры ра́ди пострада́л еси́ да́же до кро́ве,/ священному́чениче Вла́сие./ Моли́ Христа́ Бо́га// спасти́ся душа́м на́шим.

Перевод: И нравам апостольским сопричастником, и престола их наследником став, делами ты, Богодухновенный, восхождения к созерцанию достиг; потому слово истины право возвещая, ты за веру пострадал до крови, священномученик Власий, ходатайствуй пред Христом Богом о спасении душ наших.

Кондак священномученику Власию, епископу Севастийскому , глас 2

Боже́ственное прозябе́ние, цвет неувяда́емый,/ лозы́ Христо́вы розго́ многострада́льная, Богоно́се Вла́сие,/ ве́рою чту́щия па́мять твою́ весе́лия твоего́ испо́лни,// моля́ся непреста́нно о всех нас.

Перевод: Священное произрастание, цветок неувядаемый, лозы Христовой ветвь многострадальная (Ин.15:5), Богоносный Власий, с верой почитающих память твою радости наполни, молясь непрестанно обо всех нас.

Ин кондак священномученику Власию, епископу Севастийскому , глас 8

Свяще́ния пома́занием и муче́ния кро́вию украси́лся еси́, сла́вне Вла́сие,/ и сия́еши всю́ду, в Вы́шних лику́я/ и нас назира́я, в храм твой прише́дшия/ и в нем тебе́ непреста́нно зову́щия:// всех нас соблюди́.

Перевод: Священства помазанием и мученической кровью украсился ты, прославляемый Власий, и сияешь всюду, радуясь в Небесах и за нами наблюдая, в храм твой пришедшими и в нем к тебе непрестанно взывающими: «Всех нас сохрани».

Молитва священномученику Власию, епископу Севастийскому

О, многострада́льный о́тче, вели́кий уго́дниче Бо́жий, священному́чениче Вла́сие. Услы́ши на́с, гре́шных, к тебе́ прибега́ющих и те́пле тебе́ моля́щихся. Бу́ря мно́гих зо́л, бе́д и скорбе́й обдержи́т на́с, боле́зни душе́вныя и теле́сныя и вся́кия наважде́ния вра́жия обурева́ют на́с. Мы́ же неради́м о спасе́нии на́шем, ниже́ досто́йны есмы́ по грехо́м на́шим у Го́спода по́мощи проси́ти. Но ты́, до́брый па́стырю, ве́лие дерзнове́ние име́яй у Ми́лостиваго Бо́га, я́коже иногда́ ведо́мый на муче́ния твоя́, вдови́цы слезя́щия, прини́кшия к тебе́, не отри́нул еси́, и́ну бо от напа́сти зве́ря свободи́л еси́, ины́я же о́троку исцеле́ние у Го́спода испроси́л еси́, та́кожде и ны́не при́зри на ча́да твоя́, в ча́с се́й к тебе́ прите́кшия, утеше́ния и по́мощи прося́щия. Ты́ у́бо Го́спода умоли́л еси́: а́ще ка́я боле́знь или́ беда́ и́мут кому́ бы́ти и то́й помяне́т и́мя твое́ – по́мощи вся́кому в прославле́ние Его́ Пресвята́го И́мени. Не отри́ни на́с, моля́щихся тебе́, но я́коже обеща́лся еси́, во бла́го сотвори́ вся́кое проше́ние на́ше, по ми́лости Всеблага́го Бо́га, Ему́же че́сть и сла́ва во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Благоверному князю Всеволоду, в Крещении Гавриилу, Псковскому

Тропарь благоверному князю Всеволоду, в Крещении Гавриилу, Псковскому, глас 4

Измла́да яви́лся еси́, Богому́дpе кня́же Гавpии́ле,/ Боже́ственный сосу́д, избpа́н Бо́гови,/ благоче́стием воспита́н, ве́pу непоpо́чну соблю́д/ и мно́ги святы́я це́pкви устpо́ив,/ изгна́ние пpетеpпе́л еси́ от свои́х,/ я́коже и целому́дpии пpаpоди́тели твои́, от бpа́та убие́ние./ С ни́миже пpедстоя́ Святе́й Тpо́ице,/ моли́ся деpжа́ве Росси́йстей сохpане́нной бы́ти // и всем нам спасти́ся.

Перевод: С молодости, умудренный Богом князь Гавриил, ты явился священным сосудом, избранным Богом, будучи воспитан в благочестии, ты сохранил непорочной веру и устроил многие святые церкви, претерпел изгнание от своих так же, как целомудренные предки твои, убитые своим братом. С ними же предстоя Святой Троице, молись о сохранении Российского государства и спасении нас всех.

Кондак благоверному князю Всеволоду, в Крещении Гавриилу, Псковскому, глас 8

Многому́дренно пресели́вся во град Псков, блаже́нне кня́же Гаврии́ле,/ плод благи́й Бо́гови в жи́зни сей был еси́, присноцвету́щ доброде́тельми, и я́коже Дави́д незло́бием:/ того́ ра́ди получи́л еси́ жизнь ве́чную на Небесе́х,/ всегда́ зря Святу́ю Трои́цу./ Моли́ изба́витися нам от вся́ких бед, да зове́м ти́:// ра́дуйся, утвержде́ние гра́ду на́шему.

Перевод: Одаренный мудростью переселившийся в город Псков, блаженный князь Гавриил, ты был угодным Богу плодом (Ин.15:5) в этой жизни, вечноцветущий добродетелями и незлобием, как Давид: поэтому ты получил вечную жизнь на Небесах, всегда созерцая Святую Троицу. Моли об избавлении нашем от всяких бед, да взываем к тебе: «Радуйся, сила города нашего».

Ин тропарь благоверному князю Всеволоду, в Крещении Гавриилу, Псковскому, глас 4

Наста́ днесь всечестны́й но́вый пра́здник,/ обре́тение честны́х моще́й/ блаже́ннаго кня́зя Гаврии́ла,/ веселя́щи изря́дно всех благочести́вых мно́жества,/ те́мже вси ве́рнии,/ соше́дшеся во святы́й храм Живонача́льныя Тро́ицы, возопие́м:/ блаже́нне кня́же Гаврии́ле,/ име́я дерзнове́ние ко Христу́ Бо́гу,// моли́ спасти́ся пра́зднующим любо́вию па́мять твою́.

Перевод: Сегодня наступил достойный особого почитания новый праздник: обретение чтимых мощей блаженного князя Гавриила, очень радующий всех благочестивых людей, поэтому все верующие, собравшись во святом храме Живоначальной Троицы, воззовем: «Блаженный князь Гавриил, имея дерзновение ко Христу Богу, моли о спасении празднующих с любовью память твою».

Ин кондак благоверному князю Всеволоду, в Крещении Гавриилу, Псковскому, глас 8

Возвесели́ся Христо́ва це́рковь,/ имущи в себе́ исто́чника чудесе́м оби́льна./ Днесь, любо́вию соше́дшеся в тя, лю́дие твои́,/ во обре́тение честны́х моще́й блаже́ннаго кня́зя Гаврии́ла,/ воспое́м песнь еди́ному Бо́гу в Тро́ице, ра́дующеся,/ сподо́бльшаго нас ви́дети пречестно́е сокро́вище, мо́щи его́,/ от мног лет сокрове́нны, напосле́док же нам явле́ны./ Я́ко да моли́твами его́ к Бо́гу от всех находя́щих зол изба́вимся/ и ра́достною душе́ю и весе́лием се́рдца/ благода́рная воспое́м, глаго́люще:// ра́дуйся, утвержде́ние гра́ду на́шему.

Перевод: Возрадовалась Христова Церковь, имея у себя источник обильных чудес. Сегодня, собравшись с любовью, люди твои, празднуя обретение честных мощей блаженного князя Гавриила, радуясь, воспоем песнь единому в Троице Богу, удостоившему нас видеть почитаемое сокровище, мощи князя Гавриила, много лет бывшие сокрытыми и наконец явленные. Чтобы молитвами его к Богу от всех наступающих бед мы избавились и с радостной душой и веселым сердцем воспели благодарственно, взывая: «Радуйся, сила города нашего».

Молитва благоверному князю Всеволоду, в Крещении Гавриилу, Псковскому

О, вели́кий уго́дниче Бо́жий и пресла́вный чудотво́рче, святы́й благове́рный кня́же Все́володе-Гаврии́ле, гра́да Пско́ва и всея́ держа́вы Росси́йския небе́сный засту́пниче и покрови́телю, и всех нас усе́рдный пред Бо́гом предста́телю и защи́тителю! Предстоя́ Престо́лу Вели́каго Царя́ и Бо́га на́шего, в Тро́ице Святе́й сла́вимаго и покланя́емаго, ве́лие дерзнове́ние к Нему́ и́мати, я́ко ве́рный раб Его́ и уго́дник. К тебе́ у́бо, я́ко сро́дному нам и многомо́щному пред Го́сподем хода́таю, прибега́ем мы гре́шнии и недосто́йнии, и умиле́нно про́сим тя: моли́ Всеблага́го Бо́га, да отврати́т от нас гнев Свой, пра́ведно по дела́м на́шим на ны дви́жимый, и презре́в безчи́сленная прегреше́ния на́ша, обрати́т нас на путь покая́ния и спасе́ния. Огради́ моли́твами твои́ми в мире жизнь на́шу, и ко всем благо́е поспеше́ние и вся к животу́ и благоче́стию потре́бная нам дарова́ти испроси́, и я́коже дре́вле град твой Псков от плене́ния и разоре́ния ра́тнаго изба́вил еси́, та́ко и ны́не и нас и вся гра́ды и ве́си страны́ на́шея от вся́ких напа́стей и бед и внеза́пныя сме́рти предста́тельством твои́м изба́ви, и от всех враг ви́димых и неви́димых покро́вом твои́м защити́. Сохрани́ моли́твами твои́ми в ми́ре держа́ву на́шу и будь всей стране́ Росси́йстей кре́пкое огражде́ние; да ти́хое и безмо́лвное житие́ поживе́м во вся́ком благоче́стии и чистоте́, и та́ко в ми́ре вре́менное сие́ житие́ преше́дшии, в ве́чный дости́гнем поко́й, и сподо́бимся Небе́снаго Ца́рствия, сла́вяще Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха, и твое́ свято́е заступле́ние, во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Молитва вторая благоверному князю Всеволоду, в Крещении Гавриилу, Псковскому

О, святы́й кня́же Все́володе-Гаврии́ле! К тебе́ у́бо прибега́ем мы, гре́шнии раби́ Бо́жии (имена), и умиле́нно про́сим тя: моли́ Всеблага́го Бо́га, да отврати́т от нас гнев Свой, пра́ведно, по дело́м на́шим, на ны дви́жимый, и, презре́в безчи́сленная прегреше́ния на́ша, обрати́т нас на путь покая́ния и спасе́ния. Огради́ молит́вами твои́ми в ми́ре жизнь на́шу и во всем благо́е поспеше́ние и вся к животу́ и благоче́стию потре́бная нам дарова́ти испроси́, да ти́хое и безмо́лвное житие́ поживе́м во вся́ком благоче́стии и чистоте́ и сподо́бимся Небе́снаго Ца́рствия, сла́вяще Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха и твое́ заступле́ние, во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Преподобному Димитрию, игумену Прилуцкому, Вологодскому, ради сретения его образа в Вологде

Тропарь преподобному Димитрию, игумену Прилуцкому, Вологодскому, ради сретения его образа в Вологде, глас 4

Возсия́ днесь, я́ко со́лнце,/ пречестны́й о́браз священноле́пнаго твоего́ подо́бия,/ па́че со́лнца луча́ми чуде́с твои́х всех озаря́я,/ тьму бесо́вскую без ве́сти творя́,/ его́же ра́достно срета́ху,/ духо́вныя ли́ки соста́вльше,/ непреста́нно вопие́м ти:/ Дими́трие, о́тче наш, моли́ Спа́са всех/ сохрани́ти град твой и страну́ на́шу,/ ста́ду твоему́ спасе́ние подава́я// и ве́лию ми́лость.

Перевод: Воссиял сегодня, как солнце, почитаемый образ подобающей твоей святости иконы, более чем солнце лучами чудес твоих всех озаряя, тьму бесовскую разгоняя, его же с радостью встречая, образуя духовное собрание, непрестанно взываем к тебе: «Димитрий, отче наш, моли Спасителя всех сохранить город твой и страну нашу, стаду твоему спасение подавая и великую милость».

Тропарь преподобному Димитрию, игумену Прилуцкому, Вологодскому, глас 1

Свы́ше от Бо́га, пpеподо́бне,/ благода́ть пpия́л еси́ духо́вную,/ и от Него́ у́бо позна́лся еси́, блаже́нне,/ Того́ pа́ди и ты ду́хом позна́л еси́ лу́чшая Его́,/ бу́дущаго ве́ка пpебыва́ние,/ и по́стнически испыта́вся во свои́х оби́телех./ И ны́не со а́нгели ликовству́я,/ Спа́су всех за ны моли́ся, свя́те Дими́тpие, да вси вопие́м:/ Сла́ва Да́вшему ти кpе́пость,/ сла́ва Венча́вшему тя,// сла́ва Де́йствующему тобо́ю всем исцеле́ния.

Перевод: Свыше от Бога, преподобный, благодать получил ты духовную, и от Него был познан (1Кор.13:12), блаженный, ради Него и ты духовно познал лучшее Его, жизнь Будущего века, постнически испытав себя в своих обителях. И сейчас, с ангелами радуясь, Спасителю всех о нас молись, святой Димитрий, да все взываем к тебе: «Слава Давшему тебе силу, слава Венчавшему тебя, слава Подающему через тебя всем исцеления».

Кондак преподобному Димитрию, игумену Прилуцкому, Вологодскому, ради сретения его образа в Вологде, глас 8

Христа́ еди́наго в жи́зни сей во след идти́ возжела́л еси́/ и, Того́ любо́вию земна́я отри́нув, премину́в Небе́сными,/ с ли́ки А́нгел водворя́яся, неотсту́пно предстои́ши Бо́гови,/ тем и ны́не пресвято́му твоему́ о́бразу сре́тения пра́здник ра́достно сотворя́юще,/ от неду́г исцеле́ние прие́млем, благода́рно вопию́ще:// ра́дуйся, преподо́бне о́тче Дими́трие, по́стников удобре́ние.

Перевод: Во след Христу единственному в жизни пожелал идти ты и, Его любовью земное отринув, остался с Небесным, в собрании ангельском поселившись, неотступно предстоишь ты Богу, потому и сейчас, празднуя встречу пресвятой твоей иконы, от болезней исцеления получаем, благодарно взывая: «Радуйся, преподобный отче Димитрий, постников украшение».

Кондак преподобному Димитрию, игумену Прилуцкому, Вологодскому, глас 8

От ю́ности, преподо́бне, крест твой взе́м, Христу́ после́довал еси́,/ в моли́твах и поще́ниих, во бде́ниих же и злострада́ниих пло́ть твою́ изнуря́я./ Те́мже и Всеви́дящее О́ко твоя́ труды́ ви́дев,/ чудесы́ тя прославля́ет, и всех зва́ти тебе науча́ет:// ра́дуйся, преподо́бне о́тче Дими́трие, по́стников удобре́ние.

Перевод: С юности, преподобный, крест свой взяв, Христу последовал ты, в молитвах и пощениях, в бдениях и суровой жизни плоть твою изнуряя. Потому Всевидящее Око, видя твои труды, прославил тебя в чудесах и научил всех взывать к тебе: «Радуйся, преподбный отче Димитрий, постников украшение».

Ин тропарь преподобному Димитрию, игумену Прилуцкому, Вологодскому, глас 1

Свы́ше от Бо́га, преподо́бне,/ благода́ть прия́л еси́, Дими́трие пресла́вне,/ и Того́ си́лою укрепля́ем,/ Ева́нгельски ходи́ти изво́лил еси́,/ отону́ду же и от Христа́ возме́здие трудо́в обре́те, всеблаже́нне,/ Его́же моли́// спасти́ся душа́м на́шим.

Перевод: Свыше от Бога, преподобный, благодать получил ты, Димитрий прославляемый, и Его силой укрепляемый, жил по Евангелию, потому и от Христа получил награду за труды свои, всеблаженный. Его же моли о спасении душ наших.

Ин кондак преподобному Димитрию, игумену Прилуцкому, Вологодскому, глас 3

Жезло́м, свя́те Дими́трие, от Бо́га да́нным ти,/ лю́ди своя́ упасе́ на па́житех зако́на живоно́сна,/ зве́ря же неви́димаго шата́ние сокруши́ под но́зе тебе́ пою́щих,// я́ко да в беда́х тя те́пла предста́теля и́мамы.

Перевод: Жезлом, святой Димитрий, от Бога данным тебе, людей своих упас ты на пастбищах живоносных, дерзости же зверя невидимого (диавола) сокрушил ты под ноги тебя воспевающих, так как в бедах ты наш горячий защитник.

Молитва преподобному Димитрию, игумену Прилуцкому, Вологодскому

О, свяще́нная главо́, преди́вный чудотво́рче, богоно́сне о́тче наш Дими́трие! Усе́рдно припа́дающе к тебе́, мо́лимся: яви́, нам, смире́нным и гре́шным, многомо́щное твое́ заступле́ние. Се бо грех ра́ди на́ших, не и́мамы дерзнове́ния ко Го́споду проси́ти Его́ даро́в, нам благопотре́бных, но тебе́, моли́твенника к Нему́ благоприя́тного, предлага́ем и про́сим: испроси́ нам у бла́гости Его́ вся я́же на по́льзу душа́м и телесе́м на́шим: ве́ру, пра́вду, наде́жду несумне́нну, любо́вь нелицеме́рну, во искуше́ниих му́жество, в злострада́ниях терпе́ние, в моли́твах постоя́нство, в благоче́стии преуспе́яние, вожделе́нное здра́вие, земли́ плодоно́сие, возду́ха благорастворе́ние, дожди́ благовре́менны, жите́йских потре́б дово́льство, мир во днех на́ших и благослове́ние свы́ше на вся́кая блага́я дела́ на́ша. Не забу́ди, чудотво́рче святы́й, ми́лостиво посеща́ти оби́тель свою́, гра́ды и ве́си страны́ на́шея правосла́вныя, сохраня́я и соблюда́я их моли́твами твои́ми от вся́кого зла. Помяни́ всех, ве́ру и любо́вь к тебе́ иму́щих и и́мя твое́ моли́твенно призыва́ющих, и во благи́х проше́ния их ми́лостиво испо́лни, осеня́я их свы́ше святооте́ческим твои́м благослове́нием. Ей свя́тче Бо́жий, не лиши́ и нас гре́шных твоего́ многомо́щнаго заступле́ния, но сподо́би нас кончи́ну жития́ благу́ю улучи́ти и Ца́рствие Небе́сное унасле́довати. Да воспое́м и просла́вим ди́внаго во святы́х свои́х Бо́га на́шего, Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха, во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Праведной Феодоре, царице Греческой

Тропарь праведной Феодоре, царице Греческой, глас 5

Во святы́х ди́вная,/ благове́рная цари́це Феодо́ре,/ нетле́нием моще́й и чуде́с сия́нием почти́ тя́ Бо́г;/ помина́юще твое́ пра́ведное житие́,/ тя́ мо́лим испроси́ти// телесе́м на́шим здра́вие и душа́м спасе́ние.

Перевод: Удивительная среди святых, благоверная царица Феодора, нетлением мощей и чудес сиянием почтил тебя Бог, вспоминая твою праведную жизнь, тебя молим испросить нам телесное здоровье и спасение душ.

Кондак праведной Феодоре, царице Греческой, глас 3

Благоче́стия цветы́ украси́вшися, свята́я,/ и увенча́нная диади́мою от руки́ Бо́жией, Феодо́ро,/ побо́рница це́ркви всея́ показа́лася еси́,/ воздви́гши поклоне́ние Христо́ве ико́не несумне́нно и святы́х,// с ни́миже сопричла́ся еси́ к небе́сному жре́бию.

Перевод: Благочестия цветами украсившись, святая, и увенчанная венцом рукой Божией, Феодора, защитницей всей Церкви явилась ты, восстановив истинное почитание икон Христа и святых, с ними же сопричтена ты к Небесному собранию.

Ин тропарь праведной Феодоре, царице Греческой, глас 8

Правосла́вия красото́, благоче́стия тверды́не/ и защи́тнице Це́ркве Христо́вы,/ свяще́нных ико́н све́тлое устрое́ние,/ цари́це честна́я,/ к Бо́гу моли́твами твои́ми/ свободи́ от ересе́й славосло́вящих тя́,// свы́ше при́сно подаю́щи грехо́в разреше́ние.

Перевод: Православия красота, благочестия крепость и защитница Церкви Христовой, священных икон светлое охранение, царица почитаемая, к Богу молитвами твоими освободи от ересей прославляющих тебя, с Небес всегда подавая грехов прощение.

Мысли свт. Феофана Затворника

(2Пет.3:1–18; Мк.13:24–31)

«Придет же день Господень, как тать ночью» (2Пет.3:10). Тать ночью подкрадывается, когда его не ждут. Так и день Господень придет, когда его не ждут. Но когда не ждут Грядущего, то и не готовятся к сретению Его. Чтоб мы не допустили такой оплошности, Господь и заповедал: «бодрствуйте, потому что не знаете, в который час Господь ваш приидет» (Мф.24:42).

Между тем, что мы делаем? Бдим ли? Ждем ли? Надо сознаться – нет. Смерти еще ждет иной, а дня Господня – едва ли кто. И будто правы. Отцы и праотцы наши ждали, и не пришел день. Как не видим ничего, почему бы надо было подумать, что он придет в наши дни; то и не думаем; не думаем и не ждем. Что дивного, если, при таком нашем расположении, день Господень ниспадет на нас, как вор. Мы похожи будем на жителей города, которых обещался посетить начальник губернии, ныне или завтра. Ждали они его час, ждали другой, ждали день и потом сказали: верно, не будет, и разошлись по домам. Но только что разошлись и предались покою – он тут и есть. То же и с нами будет: ждем ли, не ждем, день Господень придет, и придет без предуведомления, ибо Господь сказал: «Небо и земля прейдут, но слова Мои не прейдут» (Мф.24:35; Лк.21:33; Мк.13:31). Но не лучше ли ждать, чтоб не быть застигнутыми врасплох? Ибо это не пройдет нам даром.

Притча дня

Пришел как-то человек к священнику и спрашивает:
— Никак не могу понять, зачем наш Господь дал две заповеди: любить Бога и любить ближних? Неужели любить Бога — недостаточно?
— Достаточно, вполне достаточно, — ответил священник. — Только вот чем ты можешь измерить свою любовь к Богу?
Задумался человек и отвечает:
— Ничем не могу измерить...
— Вот для того-то и дал Господь вторую заповедь, — ответил священник. — Она — мера первой!

Основы православия

Тема 55.  Наказывает ли Бог людей?

 Будучи Благим, Бог желает всем Своим творениям только добра. Присутствующее в мире зло имеет источником не Бога, а людей и падших духов. Будучи Премудрым, Бог и злые дела обращает к добрым последствиям, в соответствии со Своими предвечными замыслами. Промышляя о людях, Он использует и такую меру воздействия на них, как наказание.

 Наказание Божье не следует осмысливать так, будто Бог мстит грешникам за их грехи или выплескивает на них излишки переполняющего Его гнева, снимая эмоциональное перевозбуждение. Он никогда не переходит из одного эмоционального состояния в другое — Он неизменен, всегда Себе тождественен.

 История человечества знает примеры, когда Бог наказывал и целые царства, народы (Быт.6:5-7:24).

 Наказание Божье, в зависимости от обстоятельств, можно рассматривать с разных сторон, например, как средство взразумления грешника (собственно, слово «наказание» является однокоренным слову «наказ» — наставление, вразумление), побуждения его к покаянию (Дан.5:20-21), или как средство, приостанавливающее умножение зла (Быт.19:24-25). В любом случае наказание, как действие Божье, всегда совершается из высших побуждений к добру, в целях добра.

См. О наказаниях Божьих.

Практические советы

Перед тем, как обожиться, следует очеловечиться

Обожение является целью христианской жизни. Вместе с тем, обожение — не конечный пункт христианского пути, а процесс. Некоторые новоначальные христиане, стремясь «поскорее» обожиться, словно забывают, что им ещё предстоит и очеловечиться (по крайней мере, перестать грубо нарушать ветхозаветные 10 Заповедей). Перед тем, как начать Причащаться и пытаться стяжать умно-сердечную молитву, необходимо порвать со смертными грехами, начать вести нравственную жизнь.

Тест