Чтения Священного Писания и Богослужебные указания

Богослужебные указания

Утр. - Лк. I:39-49, 56 * (зач. 4). Лит. - 1 Кор. XIII:4 - XIV, 5 (зач. 154). Мф. XX:1-16 (зач. 80). Богородицы: Флп. II:5-11 (зач. 240). Лк. X:38-42, XI, 27-28 (зач. 54). * Чтения Пресвятой Богородицы (на утрене и литургии) читаются, если совершается служба в честь иконы Божией Матери, именуемой «Троеручица».

Преподобный Сергий Радонежский.
Игумен земли Русской

Тропари, кондаки, молитвы и величания

Мученикам Проклу и Иларию Калиптским

Кондак мученикам Проклу и Иларию Калиптским, глас 4

Я́ко денни́ца звезда́, возсия́/ му́чеников Про́кла и Ила́рия честно́е страда́ние,/ предозаря́ющи нас чуде́с светлостьми́./ Те́мже пра́зднуем па́мять ва́шу:// Христа́ Бо́га моли́те, да спасе́т ду́ши на́ша.

Перевод: Как утренняя звезда воссияло мучеников Прокла и Илария почитаемое мучение, просвещая нас светом чудес. Потому празднуем память вашу: Христа Бога молите, да спасет души наши.

Преподобному Михаилу Малеину

Тропарь преподобному Михаилу Малеину, глас 8

Крила́ми мы́сленными к Богове́дению возлете́в разу́мно,/ мяте́ж ми́ра оста́вил еси́, блаже́нне,/ презре́в пло́ти мудрова́ния,/ му́дрость Вы́шнюю взыска́л еси́, е́же жи́ти с Бо́гом,/ и всем о́браз дав собо́ю, глаго́ля:// добро́ есть с Бо́гом жи́ти, Михаи́ле преподо́бне.

Перевод: На крыльях духовных к Боговедению разумно взлетев, мирскую суету ты оставил, блаженный, презрев мудрования плоти, ты искал Небесную мудрость, чтобы жить с Богом, и подал всем пример, говоря: «Хорошо жить с Богом», Михаил преподобный.

показать все

Ин тропарь преподобному Михаилу Малеину, глас 8

В тебе́, о́тче, изве́стно спасе́ся, е́же по о́бразу:/ прии́м бо крест, после́довал еси́ Христу́/ и, де́я, учи́л еси́ презира́ти у́бо плоть, прехо́дит бо,/ прилежа́ти же о души́, ве́щи безсме́ртней.// Те́мже и со А́нгелы сра́дуется, преподо́бне Михаи́ле, дух твой.

Перевод: В тебе, отче, точно сохранилось то, что в нас по Божию образу: ибо взяв свой крест ты последовал за Христом, и делом учил пренебрегать плотью, как преходящей, заботиться же о душе, творении бессмертном. Потому и радуется с Ангелами, преподобный Михаил, дух твой.

Кондак преподобному Михаилу Малеину, глас 2

Плотску́ю тяготу́ утончи́л еси́ де́лы,/ душе́вную же бы́стрость впери́л еси́ просвеще́нием, Михаи́ле,/ и яви́лся еси́ Тро́ице жили́ще,/ Ю́же зря, блаже́нне, я́сно,// моли́ непреста́нно о всех нас.

Перевод: Бремя плоти облегчил ты подвигами, проницательность души окрылил просвещением, Михаил, и стал жилищем Троицы, Ее же ясно созерцая, блаженный, моли не переставая обо всех нас.

Мученикам Феодору Варягу и сыну его Иоанну Печерскому

Тропарь мученикам Феодору Варягу и сыну его Иоанну Печерскому, глас 2

Страстоте́рпцы Госпо́дни,/ Фео́доре со Иоа́нном о́троком, сла́внии!/ Блаже́нна земля́ Ру́сская, напи́вшаяся кровьми́ ва́шими,/ и ра́дуется оте́чество на́ше,/ в не́мже вы пе́рвии, и́долы посрами́вше,/ Христа́ со дерзнове́нием испове́дасте/ и за Него́ пострада́сте./ Того́, я́ко Бла́га, моли́те,/ до сконча́ния ве́ка в стране́ на́шей Це́рковь Правосла́вную непоколеби́му утверди́ти// и всех ру́сских люде́й во и́стинней ве́ре и благоче́стии сохрани́ти.

Перевод: Страстотерпцы за Господа, Феодор с сыном Иоанном, прославляемые! Блаженна Русская земля, напоенная вашей кровью, и радуется Отечество наше, в нем же вы первые, посрамив идолов с дерзновением исповедали Христа и за Него пострадали. Его, как Благого, молите, до конца веков в стране нашей Церковь Православную непоколебимой укрепить и всех русских людей в истинной вере и благочестии сохранить.

Кондак мученикам Феодору Варягу и сыну его Иоанну Печерскому, глас 2

Свети́льницы све́тлии я́вльшеся,/ Боже́ственнии му́ченицы,/ тварь всю све́тлостию чуде́с озаря́ете,/ неду́ги разреша́юще,/ и глубо́кую тьму всегда́ отгоня́юще,// Христу́ Бо́гу моля́щеся непреста́нно о всех нас.

Перевод: Светильниками яркими вы стали, Божественные мученики, все творение вы озаряете светом чудес, исцеляя болезни, и глубокую тьму всегда отгоняя, Христу Богу молясь не переставая обо всех нас.

Преподобному Арсению Новгородскому

Тропарь преподобному Арсению Новгородскому, глас 1

Боже́ственною любо́вию возгоре́вся,/ вся мирска́я пристра́стия отри́нул еси́,/ крест же Христо́в на ра́мо взем,/ во сле́д Его́ изво́лил еси́ ходи́ти,/ оте́чество твое́ оста́вив,/ Вели́каго Нова́гра́да дости́гл еси́/ и, рабо́тая Бо́гови невозвра́тным по́мыслом,/ дарова́ния чудотворе́ний сподо́бился еси́./ Те́мже, чту́ще тя, преподо́бне Арсе́ние, вопие́м:/ сла́ва Да́вшему ти кре́пость,/ сла́ва Венча́вшему тя,// сла́ва Де́йствующему тобо́ю всем исцеле́ния.

Перевод: Божественной любовью возгоревшись, все мирские пристрастия ты отверг, крест же Христов на плечи подняв, пожелал идти во след Его, отечество твое оставив, достиг Великого Новгорода и, служа Богу с неуклонной волей, удостоился дара чудотворений. Потому, почитая тебя, преподобный Арсений, взываем: «Слава Давшему тебе силу, слава Венчавшему тебя, слава Подающему через тебя всем исцеления».

Ин тропарь преподобному Арсению Новгородскому, глас 4

Оте́чество свое́ и род оста́вил еси́,/ Христу́ прилепи́ся,/ и Вели́каго Новагра́да дости́гл еси́,/ и в нем во юро́дстве трудолю́бное твое́ те́ло изнури́л еси́/ мно́гим посто́м и воздержа́нием,/ и проро́чествия дар прия́ти сподо́бися,/ и многошве́нныя ри́зы изво́лил еси́ на себе́ носи́ти,/ и, те́ло в нем предложи́в,/ оби́тель себе́ в преми́рнем Ца́рствии у Христа́, всех Бо́га, сотвори́л еси́./ Его́же моли́, свя́те Арсе́ние преподо́бне,/ Це́ркви и стране́ на́шей в ми́ре пребыва́ти от всех наве́т вра́жиих,/ уще́дрити нас, почита́ющих твое́ торжество́,// и спасти́ ду́ши на́ша.

Перевод: Отечество свое и родных оставив, ты предал себя Христу и достиг Великого Новгорода, и в нем в юродстве трудолюбивое тело твое изнурил многим постом и воздержанием, и удостоился принять дар пророчества, и предпочел носить на себе залатанные одежды, и, телом в Новгороде пребывая, обитель себе в Царствии Небесном у Христа, Бога всех, ты создал. Его же моли, святой Арсений преподобный, Церкви и стране нашей в мире пребывать от всех козней вражеских, оказать милость к нам, почитающим твое торжество, и спасти души наши.

Кондак преподобному Арсению Новгородскому, глас 4

Тяжелоно́сныя во́лны тиме́ния отгна́,/ и вся плотска́я двиза́ния/ и, по́хоти паля́щия ни вочто́же вмени́в,/ взем крест и по́йде вслед Христа́,/ И́мже наставля́емь, лука́выя се́ти до конца́ раздра́/ и под нога́ми предложи́,/ мо́лимтися, преподо́бне о́тче Арсе́ние,/ изба́ви нас от належа́щих на ны собла́зн,// ты бо еси́ Вели́кому Новугра́ду похвала́ и утвержде́ние и су́щим в печа́лех ра́дость.

Перевод: Неподъемные волны греха отогнав, и все телесные побуждения и, похотями распаляющими пренебрегая, ты поднял крест и пошел вослед Христа, Им же руководим, сети диавольские до конца разодрал и под ноги бросил, молимся тебе, преподобный отче Арсений, избавь нас от окружающих нас соблазнов, ибо ты Великого Новгорода слава и сила и находящимся в печали радость.

Преподобномученику Симону Воломскому

Тропарь преподобномученику Симону Воломскому, глас 4

От ю́ности твоея́ впери́в ум твой к Бо́гу, блаже́нне Си́моне,/ ми́ра же отве́ргся, всели́лся еси́ в пусты́ню непроходи́мую,/ и та́мо, от Го́спода укрепля́емь,/ в моли́твах и поще́ниих до́блественне пожи́л еси́,/ и жизнь твою́ страда́льчески/ убие́нием от сыно́в противле́ния сконча́л еси́./ Сего́ ра́ди со преподо́бными и му́ченики венча́лся еси́,/ с ни́ми же и ны́не предстои́ши Престо́лу Пресвяты́я Тро́ицы./ Сию́ моли́, мо́лим тя,/ оставле́ние пода́ти согреше́ний на́ших// и дарова́ти нам ве́лию ми́лость.

Перевод: С юности твоей устремив ум твой к Богу, блаженный Симон, ты отверг мир и поселился в непроходимую пустынь, и там, укрепляемый Господом, в молитвах и пощении доблестно прожил ты, и жизнь свою мученически закончил, убитый сынами противления (Еф.2:2). Потому ты увенчался вместе с преподобными и мучениками, с ними же и сейчас предстоишь Престолу Пресвятой Троицы. Моли Ее, молим тебя, подать прощение наших согрешений и даровать нам великую милость.

Кондак преподобномученику Симону Воломскому, глас 8

Возложи́в себе́ Бо́гу, па́че всех возлю́бленному,/ от ю́ности, преподобному́чениче, Тому́ от всея́ души́ любо́вию после́довал еси́,/ ми́ра же тле́нная ни во что же вмени́в,/ и в непроходи́мую пусты́ню всели́лся еси́,/ и в ней до́бре проти́ву неви́димаго врага́ подвиза́вся,/ и, я́ко светоза́рное со́лнце, во вся концы́ возсия́л еси́,/ и от челове́ков ненави́стных ну́ждную смерть, и мечно́е посече́ние,/ и ножи́ разбоде́ние, и о́гненное опале́ние прия́л еси́,/ и, ра́дуяся, прише́л еси́ к Небе́сным черто́гом./ И ны́не со Безпло́тными ли́ки Влады́чнему Престо́лу предстоя́,/ помина́й нас, чту́щих па́мять твою́, да зове́м ти:// ра́дуйся, Си́моне преподо́бне, пусты́нный жи́телю.

Перевод: Вверив себя Богу, больше всех возлюбленному, с юности, преподобномученик, Ему от всей души с любовью ты последовал, всем тленным в мире ты пренебрег, поселился в непроходимой пустыни и в ней хорошо подвизался против невидимого врага, и, как светозарное солнце, просиял во все концы земли, и от ненавидящих тебя людей претерпел насильственную смерть и усечение мечом, и заколение ножами, и сожжение огнем, и, радуясь, пришел ты к Небесным чертогам. И сейчас с ликами Бесплотных Престолу Владыки предстоя, вспоминай нас, почитающих память твою, да взываем к тебе: «Радуйся, Симон преподобный, житель пустыни».

Пресвятой Богородице пред иконой Ея, именуемой «Самонаписавшаяся»

Тропарь Пресвятой Богородице пред иконой Ея, именуемой «Самонаписавшаяся», глас 1

Чудотво́рней Твое́й ико́не, Богоро́дице Де́во,/ всеблагогове́йно покланя́емся и лобыза́ем ю́,/ подае́ши бо то́ю исцеле́ния,/ здра́вие же и кре́пость душа́м и телесе́м вои́стинну./ Те́мже любо́вию Тебе́ взыва́ем:/ сла́ва промышле́нию Твоему́ о нас, Чи́стая,/ сла́ва милосе́рдию Твоему́ к ве́рным,// сла́ва Тебе́, самоизобрази́вшейся, Всеблага́я Влады́чице.

Перевод: Чудотворной Твоей иконе, Богородица Дева, благоговейно поклоняемся и целуем ее, ибо Ты подаешь через нее исцеления, истинное здоровье и силу душам и телам нашим. Потому с любовью к Тебе взываем: «Слава Твоей заботе о нас, Чистая, слава милосердию Твоему к верующим, слава Тебе, самоизобразившейся, Всеблагая Владычица».

Кондак Пресвятой Богородице пред иконой Ея, именуемой «Самонаписавшаяся», глас 8

Богома́тери воспои́м боже́ственне,/ припа́дающе Боже́ственному о́бразу Ея́,/ пресла́вно бо на том самонаписа́ся,/ и источа́ет чуде́с струи́ с ве́рою притека́ющим,/ и избавля́ет от зол зову́щих Ей:// ра́дуйся, Неве́сто Неневе́стная.

Перевод: Богоматери воспоем молитвенные песнопения, преклоняя колена перед Божественным образом Ее, ибо она преудивительно на нем самонаписалась, и источает потоки чудес с верой приходящим, и избавляет от зла взывающих к Ней: «Радуйся, Невеста брака не познавшая».

Пресвятой Богородице пред иконой Ея, именуемой «Троеручица»

Тропарь Пресвятой Богородице пред иконой Ея, именуемой «Троеручица», глас 4

Днесь всеми́pная pа́дость возсия́ нам ве́лия:/ даpова́ся святе́й Гоpе́ Афо́нстей/ цельбоно́сная Твоя́, Влады́чице Богоро́дице, ико́на,/ со изобpаже́нием тpичи́сленно и неpазде́льно пpечи́стых pук Твои́х,/ в пpославле́ние Святы́я Тpо́ицы,/ созыва́еши бо ве́pных и моля́щихся Тебе́ о сем позна́ти,/ я́ко двема́ Сы́на и Го́спода деpжи́ши,/ тpе́тию же яви́ на пpибе́жище и покpо́в чту́щих Тя,/ от вся́ких напа́стей и бед избавля́ти,/ да вси, пpитека́ющии к Тебе́ ве́pою пpие́млют неоску́дно от всех зол свобожде́ние,/ от вpаго́в защище́ние,/ сего́ pа́ди и мы вку́пе с Афо́ном вопие́м:// pа́дуйся, Благода́тная, Госпо́дь с Тобо́ю.

Перевод: Сегодня нам воссияла великая всемирная радость: даровалась святой горе Афонской подающая исцеления Твоя, Владычица Богородица, икона, с изображением тройственно и нераздельно пречистых рук Твоих в прославление Святой Троицы, ибо Ты созываешь верующих и молящихся Тебе узнать об этом, так как двумя (руками) Сына и Господа держишь, третью же явила для помощи и покровительства почитающим Тебя, для избавления от всяких напастей и бед, чтобы все, приходящие к Тебе, с верой принимали неистощимо освобождение от всех зол и защиту от врагов, потому и мы вместе с Афоном взываем: «Радуйся, Благодатная, Господь с Тобой».

Ин тропарь Пресвятой Богородице пред иконой Ея, именуемой «Троеручица», глас 4

Днесь све́тло красу́ется ца́рствующий град Москва́,/ име́ющи в себе́, о Всеми́лостивейшая, всея́ тва́ри Честне́йшая,/ Засту́пнице на́ша Де́во Богоро́дице,/ честны́й о́браз Тво́й,/ и́мже подсо́лнечныя концы́ земли́ удивля́еши/ и мир ми́рови да́руеши,/ во о́браз бо Святы́я Тро́ицы явля́еши трие́ ру́це:/ двема́ у́бо Сы́на Своего́, Христа́ Бо́га на́шего, но́сиши,/ тре́тиею от напа́стей и бед/ ве́рно к Тебе́ прибега́ющих избавля́еши,/ и от потопле́ния изыма́еши,/ и всем поле́зная да́руеши,/ и преподо́бному Михаи́лу Малео́нскую го́ру показа́,/ и всех всегда́ ми́луеши,/ честно́ю ри́зою Свое́ю покрыва́еши жи́тельство сие́/ и вся гра́ды и страны́ на́ша, да зове́м Ти:// ра́дуйся, Обра́дованная.

Перевод: Сегодня радостно торжествует царствующий город Москва, имея у себя, о Всемилостивейшая, превыше всего творения Почитаемая, Защитница наша Дева Богородица, священный образ Твой, им же удивляешь все концы вселенной и даруешь мир всему миру, ибо по образу Святой Троицы являешь три руки: двумя Сына своего, Христа Бога нашего носишь, третьей - от напастей и бед с верой к тебе обращающихся избавляешь, и от потопа спасаешь, и всем полезное даруешь, и преподобному Михаилу Малеонскую гору показала, и всем всегда оказываешь милость, драгоценной ризой Своей покрывая государство это и все города и села наши, да взываем к Тебе: «Радуйся, Обрадованная».

Ин тропарь Пресвятой Богородице пред иконой Ея, именуемой «Троеручица», глас 4

Я́ко звезда́ светозаря́ющая,/ из Се́рбии на Афо́н чуде́сно прии́де/ всечестна́я ико́на Твоя́ Троеру́чица,/ ю́же оби́тель Хиланда́рская благогове́йно восприе́мши,/ я́ко Боже́ственный дар свы́ше,/ прославля́ет Тя, Влады́чицу,/ и уми́льно вопие́т:/ не оста́ви ми́лость Твою́ от нас,// но пребу́ди с на́ми во ве́ки.

Перевод: Как светозарная звезда из Сербии на Афон чудесно прибыла почитаемая всеми икона Твоя Троеручица, ее же монастырь Хиландар с благоговением приняв, как Божественный дар свыше, прославляет Тебя, Владычицу, и в сокрушении сердечном взывает: «Не удали милость Твою от нас, но пребудь с нами во веки».

Кондак Пресвятой Богородице пред иконой Ея, именуемой «Троеручица», глас 8

Днесь весе́лое наста́ ны́не Твое́ торжество́, Богома́ти Пречи́стая,/ вси́ ве́рнии испо́лнишася ра́дости и весе́лия,/ я́ко сподо́бльшеся изря́дно воспе́ти/ преди́вное явле́ние честна́го о́браза Твоего́/ и ро́ждшагося из Тебе́ Младе́нца, и́стинна же Бо́га,/ Его́же двема́ рука́ма объе́млеши,/ и тре́тиею от напа́стей и бед нас изыма́еши,// и избавля́еши от всех зол и обстоя́ний.

Перевод: Сегодня настало радостное Твое торжество, Пречистая Богоматерь, все верующие наполнились радостью и весельем, удостоившись особо воспевать предивное явление почитаемого образа Твоего и родившегося от Тебя Младенца, истинного Бога, Его же двумя руками Ты обнимаешь, а третью от напастей и бед нас вызволяешь и избавляешь от всех зол и невзгод.

Ин кондак Пресвятой Богородице пред иконой Ея, именуемой «Троеручица», глас 3

Де́ва днесь благоволе́ние к нам явля́ет,/ Гора́ же Афо́н благодаре́ние Ей прино́сит,/ А́нгели и и́ноцы славосло́вят,/ Троеру́чица из Се́рбии чуде́сно путеше́ствует:/ нас бо ра́ди прии́де// и всели́ся во святу́ю оби́тель Хиланда́рскую.

Перевод: Дева сегодня расположение к нам проявляет, гора же Афон благодарение Ей приносит, Ангелы и монахи в молитвах Ее прославляют, Троеручица из Сербии чудесно путешествует, ибо нас ради она пришла и поселилась во святой обители Хиландар.

Молитва Пресвятой Богородице пред иконой Ея, именуемой «Троеручица»

О, Пресвята́я Госпоже́ Влады́чице Богоро́дице, ве́лие чу́до свято́му Иоа́нну Дамаски́ну яви́вшая, я́ко ве́ру и́стинную – наде́жду несумне́нную показа́вшему! Услы́ши нас, гре́шных, пред чудотво́рною Твое́ю ико́ною усе́рдно моля́щихся и прося́щих Твоея́ по́мощи: не отри́ни моле́ния сего́ мно́гих ра́ди прегреше́ний на́ших, но, я́ко Ма́ти милосе́рдия и щедро́т, изба́ви нас от боле́зней, скорбе́й и печа́лей, прости́ соде́янныя на́ми грехи́, испо́лни ра́дости и весе́лия всех, чту́щих святу́ю ико́ну Твою́, да ра́достно воспое́м и любо́вию просла́вим и́мя Твое́, я́ко Ты еси́ от всех родо́в избра́нная и благослове́нная во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Молитва вторая Пресвятой Богородице пред иконой Ея, именуемой «Троеручица»

О, Пресвята́я и Преблагослове́нная Де́во, Богоро́дице Мари́е! Припа́даем и покланя́емся Тебе́ пред свято́ю ико́ною Твое́ю, воспомина́юще пресла́вное чу́до Твое́, исцеле́нием усе́ченныя десни́цы преподо́бнаго Иоа́нна Дамаски́на, от ико́ны сей явле́нное, его́же зна́мение доны́не ви́димо есть на ней, во о́бразе тре́тия руки́, ко изображе́нию Твоему́ приложе́нныя. Мо́лимся Ти и про́сим Тя, Всеблагу́ю и Всеще́друю ро́да на́шего Засту́пницу: услы́ши нас, моля́щихся Тебе́, и я́коже блаже́ннаго Иоа́нна, в ско́рби и боле́зни к Тебе́ возопи́вшаго, услы́шала еси́, та́ко и нас не пре́зри, скорбя́щих и боле́знующих ра́нами страсте́й многоразли́чных, не пре́зри, усе́рдно к Тебе́ от души́ сокруше́нныя прибега́ющих. Ты зри́ши, Госпоже́ Всеми́лостивая, не́мощи на́ша, озлобле́ние на́ше, нужду́, во Твое́й по́мощи потре́бу, я́ко отвсю́ду врази́ окружа́ют нас, и несть помога́ющего, ниже́ заступа́ющаго, а́ще не Ты умилосе́рдишися о нас, Влады́чице. Ей, мо́лим Ти ся, вонми́ гла́су боле́зненному на́шему и помози́ нам святооте́ческую Правосла́вную ве́ру до конца́ дней на́ших непоро́чно сохрани́ти, во всех за́поведех Госпо́дних неукло́нно ходи́ти, покая́ние и́стинное о гресе́х на́ших всегда́ Бо́гу приноси́ти и сподо́битися ми́рныя христиа́нския кончи́ны и до́браго отве́та на стра́шнем суде́ Сы́на Твоего́ и Бо́га на́шего. Его́же умоли́ за нас ма́тернею моли́твою Твое́ю, да не осу́дит нас по беззако́нием на́шим, но да поми́лует нас по вели́цей и неизрече́нной ми́лости Свое́й. О, Всеблага́я! Услы́ши нас и не лиши́ нас по́мощи Твоея́ держа́вныя, да, Тобо́ю спасе́ние получи́вше, воспое́м и просла́вим Тя на земли́ живы́х и Ро́ждшагося от Тебе́ Искупи́теля на́шего, Го́спода Иису́са Христ́а, Ему́же подоба́ет сла́ва и держа́ва, честь и поклоне́ние, ку́пно со Отце́м и Святы́м Ду́хом, всегда́, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Мысли свт. Феофана Затворника

(1Кор.10:12–22; Мф.16:20–24)

Когда Св. апостолы исповедали Спасителя Сыном Божиим, Он сказал: «должно... пострадать... и быть убиту» (Мф.16:21). Дело созрело, оставалось только завершить его крестною смертью. То же бывает и в ходе нравственного преуспеяния христианина. Пока он в борьбе со страстями, враг еще надеется как-нибудь искусить его, но когда страсти улягутся и у врага не достает уже силы возбуждать их, тогда он воздвигает внешние искушения, всякого рода напраслины, и притом самые чувствительные. 

Он метит заронить мысль: «Ну, из-за чего трудился и боролся? Никакого нет тебе от этого проку». Но когда он заготовляет таким образом войну со вне, Господь труженику Своему ниспосылает дух терпения и, прежде чем враг успеет поднять какую-либо беду, заготовляет в сердце его воодушевленную готовность на всякого рода страдания и неприязни, и кознь врага не удается. Как Господь сказал о Себе: «должно пострадать», так и они испытывают некоторое жаждание прискорбности. И когда они наступают, то с радостию встречают их, пьют их, как жаждущий пьет прохладительную воду.

Притча дня

Один отшельник достиг такой святости, что спокойно жил среди зверей, и они его не трогали, кормил их детёнышей, и звери не причиняли ему вреда. Когда его увидел один из отцов монастыря, он сказал:
— Если ты хочешь достичь ещё большего совершенства — иди в монастырь и попробуй ужиться со святыми братьями.

Проповедь дня

Перейти в раздел «Проповеди»

Случайный тест

(19 голосов: 5 из 5)