Деяния апостолов, 8:40-40, 9:1-19

 
  • Сáвлъ же бѣ́ со­изволя́я убíй­ст­ву егó. Бы́сть же въ тóй дéнь гонéнiе вéлiе на цéрковь Иерусали́мскую: вси́ же разсѣ́яшася по странáмъ иудéйскимъ и самари́йскимъ, кромѣ́ апóстолъ:
  • погребóша же стефáна мýжiе благоговѣ́йнiи и сотвори́ша плáчь вéлiй надъ ни́мъ.
  • Сáвлъ же озлобля́ше цéрковь, въ дóмы входя́, и влачя́ мýжы и жены́, предая́ше въ темни́цу.
  • Разсѣ́яв­шiися же прохождáху, благовѣ­ст­вýюще слóво.
  • [Зач. 18.] Фили́ппъ же сошéдъ во грáдъ самарíйскiй, проповѣ́даше и́мъ Христá:
  • внимáху же нарóди глагóлемымъ от­ Фили́ппа единодýшно, слы́шаще и ви́дяще знáменiя, я́же творя́ше:
  • дýси бо нечи́стiи от­ мнóгихъ имýщихъ я́, вопiю́ще глáсомъ вéлiимъ, исхождáху, мнóзи же разслáблен­нiи и хрóмiи исцѣли́шася:
  • и бы́сть рáдость вéлiя во грáдѣ тóмъ.
  • Мýжъ же нѣ́кiй, и́менемъ Си́монъ, прéжде бѣ́ во грáдѣ волхвýя и удивля́я язы́къ самарíйскiй, глагóля нѣ́ко­его бы́ти себé вели́ка,
  • емýже внимáху вси́ от­ мáла дáже до вели́ка, глагóлюще: сéй éсть си́ла Бóжiя вели́кая.
  • Внимáху же емý, занé довóлно врéмя волхвовáнiи удивля́ше и́хъ.
  • Егдá же вѣ́роваша Фили́ппу благовѣ­ст­вýющу я́же о цáр­ст­вiи Бóжiи и о и́мени Иисýсъ Христóвѣ, крещáхуся мýжiе же и жены́.
  • Си́монъ же и сáмъ вѣ́рова и крéщься бѣ́ пребывáя у Фили́ппа: ви́дя же си́лы и знáменiя вéлiя бывáема, ужáсенъ дивля́шеся.
  • Слы́шав­ше же и́же во Иерусали́мѣ апóстоли, я́ко прiя́тъ самарíа слóво Бóжiе, послáша къ ни́мъ Петрá и Иоáн­на,
  • и́же сошéдше помоли́шася о ни́хъ, я́ко да прiи́мутъ Дýха святáго:
  • ещé бо ни на еди́наго и́хъ бѣ́ при­­шéлъ, тóчiю крещéни бя́ху во и́мя Гóспода Иисýса:
  • тогдá воз­ложи́ша рýцѣ на ня́, и прiя́ша Дýха святáго.
  • [Зач. 19.] Ви́дѣвъ же Си́монъ, я́ко воз­ложéнiемъ рýкъ апóстолскихъ даéт­ся Дýхъ святы́й, при­­несé и́мъ сребрó,
  • глагóля: дади́те и мнѣ́ влáсть сiю́, да, на негóже áще положý рýцѣ, прiи́метъ Дýха святáго.
  • Пéтръ же речé къ немý: сребрó твоé съ тобóю да бýдетъ въ поги́бель, я́ко дáръ Бóжiй непщевáлъ еси́ сребрóмъ стяжáти:
  • нѣ́сть ти́ чáсти ни жрéбiя въ словеси́ сéмъ, и́бо сéрдце твоé нѣ́сть прáво предъ Бóгомъ:
  • покáйся ýбо о злóбѣ тво­éй сéй и моли́ся Бóгу, áще ýбо от­пýстит­ся ти́ помышлéнiе сéрдца тво­егó:
  • въ жéлчи бо гóрести и сою́зѣ непрáвды зрю́ тя́ сýща.
  • Отвѣщáвъ же Си́монъ речé: помоли́теся вы́ о мнѣ́ ко Гóсподу, я́ко да ничтóже си́хъ нáйдетъ на мя́, я́же рекóсте.
  • Они́ же ýбо, засвидѣ́тел­ст­вовав­ше и глагóлав­ше слóво Госпóдне, воз­врати́шася во Иерусали́мъ и мнóгимъ вéсемъ самари́йскимъ благовѣсти́ша.
  • [Зач. 20.] А́нгелъ же Госпóдень речé къ Фили́ппу, глагóля: востáни и иди́ на полýдне, на пýть сходя́щiй от­ Иерусали́ма въ Гáзу: и тóй éсть пýстъ.
  • И востáвъ пóйде: и сé, мýжъ мýринъ, евнýхъ си́ленъ кандакíи цари́цы мýринскiя, и́же бѣ́ надъ всѣ́ми сокрóвищи ея́, и́же прiи́де поклони́тися во Иерусали́мъ:
  • бѣ́ же воз­вращáяся, и сѣдя́ на колесни́цѣ сво­éй, чтя́ше прорóка Исáiю.
  • Речé же Дýхъ къ Фили́ппу: при­­ступи́ и при­­лѣпи́ся колесни́цѣ сéй.
  • Притéкъ же Фили́ппъ услы́ша егó чтýща прорóка Исáiю и речé: ýбо разумѣ́еши ли, я́же чтéши?
  • О́нъ же речé: кáко ýбо могý [разумѣ́ти], áще не ктó настáвитъ мя́? умоли́ же Фили́ппа, да воз­шéдъ ся́детъ съ ни́мъ.
  • Слóво же писáнiя, éже чтя́ше, бѣ́ сié: я́ко овчá на заколéнiе ведéся, и я́ко áгнецъ пря́мо стригýщему егó безглáсенъ, тáко не от­верзáетъ ýстъ сво­и́хъ:
  • во смирéнiи егó сýдъ егó взя́т­ся, рóдъ же егó ктó исповѣ́сть? я́ко взéмлет­ся от­ земли́ живóтъ егó.
  • Отвѣщáвъ же кáженикъ къ Фили́ппу, речé: молю́ тя, о кóмъ прорóкъ глагóлетъ сié? о себѣ́ ли, или́ о инѣ́мъ нѣ́ко­емъ?
  • Отвéрзъ же Фили́ппъ устá своя́ и начéнъ от­ писáнiя сегó, благовѣсти́ емý Иисýса.
  • Я́коже идя́ху путéмъ, прiидóша на нѣ́кую вóду, и речé кáженикъ: сé, водá: чтó воз­браня́етъ ми́ крести́тися?
  • Речé же емý Фили́ппъ: áще вѣ́руеши от­ всегó сéрдца тво­егó, мóщно ти́ éсть. Отвѣщáвъ же речé: вѣ́рую Сы́на Бóжiя бы́ти Иисýса Христá.
  • И повелѣ́ стáти колесни́цѣ: и снидóста óба на вóду, Фили́ппъ же и кáженикъ: и крести́ егó.
  • Егдá же изыдóста от­ воды́, Дýхъ святы́й нападé на кáженика: áнгелъ же Госпóдень восхи́ти Фили́ппа, и не ви́дѣ егó ктомý кáженикъ, идя́ше бо въ пýть свóй рáдуяся.
  • [Зач. 21.] Фили́ппъ же обрѣ́теся во азóтѣ и проходя́ благовѣ­ст­вовá­ше градóмъ всѣ́мъ, дóндеже прiити́ емý въ кесарíю.
  • Сáвлъ же, ещé дыхáя прещéнiемъ и убíй­ст­вомъ на ученики́ Госпóдни, при­­стýпль ко архiерéю,
  • испроси́ от­ негó послáнiя въ Дамáскъ къ собóрищемъ, я́ко да áще нѣ́кiя обря́щетъ тогó пути́ сýщыя, мýжы же и жены́, свя́заны при­­ведéтъ во Иерусали́мъ.
  • Внегдá же ити́, бы́сть емý при­­бли́житися къ Дамáску, и внезáпу облистá егó свѣ́тъ от­ небесé:
  • и пáдъ на зéмлю, слы́ша глáсъ глагóлющь емý: сáвле, сáвле, чтó мя гóниши?
  • Речé же: ктó еси́, Гóсподи? Госпóдь же речé: áзъ éсмь Иисýсъ, егóже ты́ гóниши: жéстоко ти́ éсть проти́ву рожнý прáти.
  • Трепéщя же и ужасáяся глагóла: Гóсподи, чтó мя хóщеши твори́ти? И Госпóдь речé къ немý: востáни и вни́ди во грáдъ, и речéт­ся ти́, чтó ти подобáетъ твори́ти.
  • Мýжiе же идýщiи съ ни́мъ стоя́ху чудя́щеся, глáсъ ýбо слы́шаще, но ни когóже ви́дяще.
  • Востá же сáвлъ от­ земли́ и от­вéрстыма очи́ма сво­и́ма ни еди́наго ви́дяше: ведýще же егó за рýку, введóша въ Дамáскъ:
  • и бѣ́ дни́ три́ не ви́дя, и ни ядé, нижé пiя́ше.
  • [Зач..] Бѣ́ же нѣ́кто учени́къ въ дамáсцѣ, и́менемъ Анáнiа, и речé къ немý Госпóдь въ видѣ́нiи: Анáнiе. О́нъ же речé: сé, áзъ, Гóсподи.
  • Госпóдь же къ немý: востáвъ по­иди́ на стóгну нарицáемую прáвую и взыщи́ въ домý Иýдовѣ сáвла и́менемъ, тáрсянина: сé бо, моли́тву дѣ́етъ
  • и ви́дѣ въ видѣ́нiи мýжа, и́менемъ Анáнiю, в­шéдша и воз­лóжша нáнь рýку, я́ко да прóзритъ.
  • Отвѣщá же Анáнiа: Гóсподи, слы́шахъ от­ мнóгихъ о мýжи сéмъ, коли́ка злá сотвори́ святы́мъ тво­и́мъ во Иерусали́мѣ:
  • и здѣ́ и́мать влáсть от­ архiерéй связáти вся́ нарицáющыя и́мя твоé.
  • Речé же къ немý Госпóдь: иди́, я́ко сосýдъ избрáнъ ми́ éсть сéй, пронести́ и́мя моé предъ язы́ки и царьми́ и сынми́ Изрáилевыми:
  • áзъ бо скажý емý, ели́ка подобáетъ емý о и́мени мо­éмъ пострадáти.
  • Пóйде же Анáнiа и вни́де въ хрáмину, и воз­лóжь нáнь рýцѣ, речé: сáвле брáте, Госпóдь Иисýсъ явлéйтися на пути́, и́мже шéлъ еси́, послá мя, я́ко да прóзриши и испóлнишися Дýха свя́та.
  • И áбiе от­падóша от­ óчiю егó я́ко чешуя́: прозрѣ́ же áбiе, и востáвъ крести́ся,
  • и прiéмь пи́щу, укрѣпи́ся. [Зач. 22.] Бы́сть же сáвлъ съ сýщими въ дамáсцѣ ученикáми дни́ нѣ́кiя:
  • и áбiе на сóнмищихъ проповѣ́даше Иисýса, я́ко сéй éсть Сы́нъ Бóжiй.
  • Дивля́хуся же вси́ слы́шащiи и глагóлаху: не сéй ли éсть гони́вый во Иерусали́мѣ нарицáющыя и́мя сié, и здѣ́ на сié прiи́де, да свя́заны ты́я при­­ведéтъ ко архiерéемъ?
  • Сáвлъ же пáче крѣпля́шеся и смущá­ше иудéи живýщыя въ дамáсцѣ, препирáя, я́ко сéй éсть Христóсъ.
  • Я́коже испóлнишася днíе довóлни, совѣщáша Иудéе уби́ти егó,
  • увѣ́данъ же бы́сть сáвлу совѣ́тъ и́хъ: стрежáху же врáтъ дéнь и нóщь, я́ко да убiю́тъ егó:
  • по­éмше же егó ученицы́ нóщiю, свѣ́сиша по стѣнѣ́ въ кóшницѣ.
  • Пришéдъ же сáвлъ во Иерусали́мъ, покушá­шеся при­­лѣпля́тися ученикóмъ: и вси́ боя́хуся егó, не вѣ́ру­ю­ще, я́ко éсть учени́къ.
  • Варнáва же прiéмь егó, при­­ведé ко апóстоломъ и повѣ́да и́мъ, кáко на пути́ ви́дѣ Гóспода, и я́ко глагóла емý, и кáко въ дамáсцѣ дерзá­ше о и́мени Иисýсовѣ.
  • И бя́ше съ ни́ми входя́ и исходя́ во Иерусали́мѣ и дерзáя о и́мени Гóспода Иисýса.
  • Глагóлаше же и стязá­шеся съ éллины: они́ же искáху уби́ти егó.
  • Разумѣ́в­ше же брáтiя, сведóша егó въ кесарíю и от­пусти́ша егó въ тáрсъ.
  • Цéркви же по всéй Иудéи и Галилéи и самарíи имѣ́яху ми́ръ, созидáющяся и ходя́щя въ стрáсѣ Госпóдни, и утѣшéнiемъ святáго Дýха умножáхуся.
  • [Зач. 23.] И бы́сть Петрý, посѣщáющу всѣ́хъ, сни́ти и ко святы́мъ живýщымъ въ ли́ддѣ:
  • обрѣ́те же тáмо человѣ́ка нѣ́ко­его, и́менемъ енéа, от­ осми́ лѣ́тъ лежáща на одрѣ́, и́же бѣ́ разслáбленъ.
  • И речé емý пéтръ: енéе, исцѣля́етъ тя́ Иисýсъ Христóсъ: востáни съ постéли тво­ея́. И áбiе востá:
  • и ви́дѣша егó вси́ живýщiи въ ли́ддѣ и во Ассарóнѣ, и́же обрати́шася ко Гóсподу.
  • Во Иоппíи же бѣ́ нѣ́кая учени́ца, и́менемъ тави́ѳа, я́же сказáема глагóлет­ся сéрна: сiя́ бя́ше испóлнена благи́хъ дѣ́лъ и ми́лостынь, я́же творя́ше.
  • Бы́сть же во дни́ ты́я, болѣ́в­шей éй умрéти: омы́в­ше же ю́, положи́ша въ гóрницѣ.
  • Бли́зъ же сýщей ли́ддѣ Иоппíи, ученицы́ слы́шав­ше, я́ко пéтръ éсть въ нéй, послáша двá мýжа къ немý, моля́ще егó не облѣни́тися прiити́ до ни́хъ.
  • Востáвъ же пéтръ и́де съ ни́ма: егóже при­­шéдша воз­ведóша въ гóрницу, и предстáша емý вся́ вдови́цы плáчущя и показýющя ри́зы и одéжды, ели́ка творя́ше, съ ни́ми сýщи, сéрна.
  • Изгнáвъ же вóнъ вся́ пéтръ, преклóнь колѣ́на помоли́ся, и обрáщься къ тѣ́лу, речé: тави́ѳо, востáни. Онá же от­вéрзе óчи сво­и́, и ви́дѣв­ши Петрá, сѣ́де.
  • Подáвъ же éй рýку, воз­дви́же ю́, и при­­звáвъ святы́я и вдови́цы, постáви ю́ жи́ву.
  • Увѣ́дано же бы́сть сé по всéй Иоппíи, и мнóзи вѣ́роваша въ Гóспода.
  • Бы́сть же дни́ довóлны пребы́ти емý во Иоппíи у нѣ́ко­его Си́мона усмаря́.
  • Савл же одобрял убиение его. В те дни произошло великое гонение на церковь в Иерусалиме; и все, кроме Апостолов, рассеялись по разным местам Иудеи и Самарии.
  • Стефана же погребли мужи благоговейные, и сделали великий плач по нем.
  • А Савл терзал церковь, входя в домы и влача мужчин и женщин, отдавал в темницу.
  • Между тем рассеявшиеся ходили и благовествовали слово.
  • [Зач. 18.] Так Филипп пришел в город Самарийский и проповедовал им Христа.
  • Народ единодушно внимал тому, что говорил Филипп, слыша и видя, какие он творил чудеса.
  • Ибо нечистые духи из многих, одержимых ими, выходили с великим воплем, а многие расслабленные и хромые исцелялись.
  • И была радость великая в том городе.
  • Находился же в городе некоторый муж, именем Симон, который перед тем волхвовал и изумлял народ Самарийский, выдавая себя за кого-то великого.
  • Ему внимали все, от малого до большого, говоря: сей есть великая сила Божия.
  • А внимали ему потому, что он немалое время изумлял их волхвованиями.
  • Но, когда поверили Филиппу, благовествующему о Царствии Божием и о имени Иисуса Христа, то крестились и мужчины и женщины.
  • Уверовал и сам Симон и, крестившись, не отходил от Филиппа; и, видя совершающиеся великие силы и знамения, изумлялся.
  • Находившиеся в Иерусалиме Апостолы, услышав, что Самаряне приняли слово Божие, послали к ним Петра и Иоанна,
  • которые, придя, помолились о них, чтобы они приняли Духа Святаго.
  • Ибо Он не сходил еще ни на одного из них, а только были они крещены во имя Господа Иисуса.
  • Тогда возложили руки на них, и они приняли Духа Святаго.
  • [Зач. 19.] Симон же, увидев, что через возложение рук Апостольских подается Дух Святый, принес им деньги,
  • говоря: дайте и мне власть сию, чтобы тот, на кого я возложу руки, получал Духа Святаго.
  • Но Петр сказал ему: серебро твое да будет в погибель с тобою, потому что ты помыслил дар Божий получить за деньги.
  • Нет тебе в сем части и жребия, ибо сердце твое неправо пред Богом.
  • Итак покайся в сем грехе твоем, и молись Богу: может быть, отпустится тебе помысел сердца твоего;
  • ибо вижу тебя исполненного горькой желчи и в узах неправды.
  • Симон же сказал в ответ: помолитесь вы за меня Господу, дабы не постигло меня ничто из сказанного вами.
  • Они же, засвидетельствовав и проповедав слово Господне, обратно пошли в Иерусалим и во многих селениях Самарийских проповедали Евангелие.
  • [Зач. 20.] А Филиппу Ангел Господень сказал: встань и иди на полдень, на дорогу, идущую из Иерусалима в Газу, на ту, которая пуста.
  • Он встал и пошел. И вот, муж Ефиоплянин, евнух, вельможа Кандакии, царицы Ефиопской, хранитель всех сокровищ ее, приезжавший в Иерусалим для поклонения,
  • возвращался и, сидя на колеснице своей, читал пророка Исаию.
  • Дух сказал Филиппу: подойди и пристань к сей колеснице.
  • Филипп подошел и, услышав, что он читает пророка Исаию, сказал: разумеешь ли, что читаешь?
  • Он сказал: как могу разуметь, если кто не наставит меня? и попросил Филиппа взойти и сесть с ним.
  • А место из Писания, которое он читал, было сие: как овца, веден был Он на заклание, и, как агнец пред стригущим его безгласен, так Он не отверзает уст Своих.
  • В уничижении Его суд Его совершился. Но род Его кто разъяснит? ибо вземлется от земли жизнь Его.
  • Евнух же сказал Филиппу: прошу тебя сказать: о ком пророк говорит это? о себе ли, или о ком другом?
  • Филипп отверз уста свои и, начав от сего Писания, благовествовал ему об Иисусе.
  • Между тем, продолжая путь, они приехали к воде; и евнух сказал: вот вода; что препятствует мне креститься?
  • Филипп же сказал ему: если веруешь от всего сердца, можно. Он сказал в ответ: верую, что Иисус Христос есть Сын Божий.
  • И приказал остановить колесницу, и сошли оба в воду, Филипп и евнух; и крестил его.
  • Когда же они вышли из воды, Дух Святый сошел на евнуха, а Филиппа восхитил Ангел Господень, и евнух уже не видел его, и продолжал путь, радуясь.
  • [Зач. 21.] А Филипп оказался в Азоте и, проходя, благовествовал всем городам, пока пришел в Кесарию.
  • Савл же, еще дыша угрозами и убийством на учеников Господа, пришел к первосвященнику
  • и выпросил у него письма в Дамаск к синагогам, чтобы, кого найдет последующих сему учению, и мужчин и женщин, связав, приводить в Иерусалим.
  • Когда же он шел и приближался к Дамаску, внезапно осиял его свет с неба.
  • Он упал на землю и услышал голос, говорящий ему: Савл, Савл! что ты гонишь Меня?
  • Он сказал: кто Ты, Господи? Господь же сказал: Я Иисус, Которого ты гонишь. Трудно тебе идти против рожна.
  • Он в трепете и ужасе сказал: Господи! что повелишь мне делать? и Господь сказал ему: встань и иди в город; и сказано будет тебе, что тебе надобно делать.
  • Люди же, шедшие с ним, стояли в оцепенении, слыша голос, а никого не видя.
  • Савл встал с земли, и с открытыми глазами никого не видел. И повели его за руки, и привели в Дамаск.
  • И три дня он не видел, и не ел, и не пил.
  • В Дамаске был один ученик, именем Анания; и Господь в видении сказал ему: Анания! Он сказал: я, Господи.
  • Господь же сказал ему: встань и пойди на улицу, так называемую Прямую, и спроси в Иудином доме Тарсянина, по имени Савла; он теперь молится,
  • и видел в видении мужа, именем Ананию, пришедшего к нему и возложившего на него руку, чтобы он прозрел.
  • Анания отвечал: Господи! я слышал от многих о сем человеке, сколько зла сделал он святым Твоим в Иерусалиме;
  • и здесь имеет от первосвященников власть вязать всех, призывающих имя Твое.
  • Но Господь сказал ему: иди, ибо он есть Мой избранный сосуд, чтобы возвещать имя Мое перед народами и царями и сынами Израилевыми.
  • И Я покажу ему, сколько он должен пострадать за имя Мое.
  • Анания пошел и вошел в дом и, возложив на него руки, сказал: брат Савл! Господь Иисус, явившийся тебе на пути, которым ты шел, послал меня, чтобы ты прозрел и исполнился Святаго Духа.
  • И тотчас как бы чешуя отпала от глаз его, и вдруг он прозрел; и, встав, крестился,
  • и, приняв пищи, укрепился. || [Зач. 22.] И был Савл несколько дней с учениками в Дамаске.
  • И тотчас стал проповедовать в синагогах об Иисусе, что Он есть Сын Божий.
  • И все слышавшие дивились и говорили: не тот ли это самый, который гнал в Иерусалиме призывающих имя сие? да и сюда за тем пришел, чтобы вязать их и вести к первосвященникам.
  • А Савл более и более укреплялся и приводил в замешательство Иудеев, живущих в Дамаске, доказывая, что Сей есть Христос.
  • Когда же прошло довольно времени, Иудеи согласились убить его.
  • Но Савл узнал об этом умысле их. А они день и ночь стерегли у ворот, чтобы убить его.
  • Ученики же ночью, взяв его, спустили по стене в корзине.
  • Савл прибыл в Иерусалим и старался пристать к ученикам; но все боялись его, не веря, что он ученик.
  • Варнава же, взяв его, пришел к Апостолам и рассказал им, как на пути он видел Господа, и что говорил ему Господь, и как он в Дамаске смело проповедовал во имя Иисуса.
  • И пребывал он с ними, входя и исходя, в Иерусалиме, и смело проповедовал во имя Господа Иисуса.
  • Говорил также и состязался с Еллинистами; а они покушались убить его.
  • Братия, узнав о сем, отправили его в Кесарию и препроводили в Тарс.
  • Церкви же по всей Иудее, Галилее и Самарии были в покое, назидаясь и ходя в страхе Господнем; и, при утешении от Святаго Духа, умножались.
  • [Зач. 23.] Случилось, что Петр, обходя всех, пришел и к святым, живущим в Лидде.
  • Там нашел он одного человека, именем Энея, который восемь уже лет лежал в постели в расслаблении.
  • Петр сказал ему: Эней! исцеляет тебя Иисус Христос; встань с постели твоей. И он тотчас встал.
  • И видели его все, живущие в Лидде и в Сароне, которые и обратились к Господу.
  • В Иоппии находилась одна ученица, именем Тавифа, что значит: «серна»; она была исполнена добрых дел и творила много милостынь.
  • Случилось в те дни, что она занемогла и умерла. Ее омыли и положили в горнице.
  • А как Лидда была близ Иоппии, то ученики, услышав, что Петр находится там, послали к нему двух человек просить, чтобы он не замедлил прийти к ним.
  • Петр, встав, пошел с ними; и когда он прибыл, ввели его в горницу, и все вдовицы со слезами предстали перед ним, показывая рубашки и платья, какие делала Серна, живя с ними.
  • Петр выслал всех вон и, преклонив колени, помолился, и, обратившись к телу, сказал: Тавифа! встань. И она открыла глаза свои и, увидев Петра, села.
  • Он, подав ей руку, поднял ее, и, призвав святых и вдовиц, поставил ее перед ними живою.
  • Это сделалось известным по всей Иоппии, и многие уверовали в Господа.
  • И довольно дней пробыл он в Иоппии у некоторого Симона кожевника.
Rambler's Top100 Рейтинг@Mail.ru Мобильная версия сайта