Канон священномученику Серафиму (Чичагову), митрополиту Петроградскому


Священномученик Серафим (Чичагов), Петроградский

глас 4

Тропарь, глас 8.

Муд­рым девам упо­до­би­вся, све­тиль­ник душев­ный во всем житии соблюл еси неуга­сим, и яко пла­ме­нем огня, достой­но име­ни еже ко Хри­сту любо­вию, к небес­но­му житию востекл еси, и по слав­нем успе­нии тво­ем, пред лицем Вла­ды­ки тво­е­го, яко бого­свет­лая све­ща сия­е­ши, ино­ком настав­ни­че, Сера­фи­ме пре­по­добне, испро­си любо­вию чту­щим тя, умное све­то­за­ре­ние Свя­тыя Тро­и­цы, мир и велию милость. Два­жды. Сла­ва, и ныне.

Бого­ро­ди­чен: Иже нас ради рож­де­и­ся от Девы, и рас­пя­тие пре­тер­пев Бла­гии, испро­вер­гии смер­тию смерть, и вос­кре­се­ние явль яко Бог, не пре­зри ихже созда рукою Сво­ею, яви чело­ве­ко­лю­бие Свое мило­сти­ве, при­и­ми рож­дь­шую Тя Бого­ро­ди­цу моля­щу­ся за ны, и спа­си, Спа­се наш, люди согрешьшия.

Песнь 1

Ирмос: Отвер­зу уста моя, и напол­нят­ся Духа, и сло­во отрыг­ну Цари­це Мате­ри, и явлю­ся свет­ло тор­же­ствуя, и вос­пою раду­я­ся Тоя чудеса.

Во све­те пре­не­бес­нем паря­щи­ми, отче, кри­лы, Божию лицу сера­фим­ски при­бли­жа­я­ся, зем­ных и плот­ных муд­ро­ва­нии пре­вы­шь­ши пока­жи, иже тя вос­пе­ти дерзающих.

Образ был еси в чело­ве­цех, ангель­ска­го воис­ти­ну жития, во пло­ти сыи, на небе­сех дух свой имя­ше, отню­ду же и воз­люб­лен­на­го си Хри­ста, воца­ри­ти­ся в серд­це тво­ем, вос­при­я­ти сподобися.

За пре­мно­гая откро­ве­ния и чуд­ныя бла­го­да­ти, Ису­со­вы язвы на теле сми­рен­нем ноша­ше, да пре­об­ра­зит­ся сие подоб­но телу сла­вы Его, иже смер­тию Сво­ею смерть покаряющаго.

Сла­ва: Любовь познал еси, юже пре­выш­нии Отец нам даде, воз­люб­лен­на­го ради Сына, и Тро­и­цы чадо явил­ся еси нелож­ное, Рас­пя­то­му за ны тер­пе­ни­ем даже до кон­ца под­ра­жал еси, и све­том Вос­кре­се­ния Его прис­но наслаждаешися.

И ныне: Юже преж­де сло­же­ния мира, в Неве­сту избра небес­ныи Жених, и ангель­ский лик немолч­ны­ми гла­сы поет, образ Твой пре­чи­стый, Марие, вер­ныи слу­жи­тель Твой паче види­мых всех воз­лю­би, ныне же лицем к лицу зрит Тя ясно.

Песнь 3

Ирмос: Твоя пев­цы, Бого­ро­ди­це, живыи нетле­ния источ­ни­че, лик Себе сово­куп­ль­ши духо­вен, утвер­ди, и в боже­ствен­ней Ти сла­ве, вен­цем сла­вы сподоби. 

Боль­ши сея люб­ве ник­то­же имать, да кто душу за дру­ги своя поло­жит, ты же, отче, все­нощ­ны­ми тече­нии слез­ны­ми, во всем иже на зем­ли житии тво­ем, за спа­се­ние люд­ское душу непре­стан­но полагаше.

Льва рыка­ю­ща­го весь мир погло­ти­ти, сего зубы сокру­шил еси, на каме­ни твер­дем Хри­сто­ве утвер­ди­вся, сего ради побе­ди­тель явил­ся еси, и ныне тя молит­вен­но при­зы­ва­ю­щих, про­ти­ву лютых стра­стей укрепи.

Сла­ва: Еже к Богу дерз­но­ве­ни­ем тво­им воору­жа­е­ми, на иже без прав­ды гоня­щих нас муже­ски опол­ча­ем­ся, Ису­со­во имя прис­но в серд­цах иму­ще, Тро­и­це дер­жав­ней песнь три­свя­тую пою­ще, пение Бога нашего.

И ныне: Не умол­чим еже сла­ви­ти Твоя вели­чия, Марие Пре­чи­стая, на Тя все упо­ва­ние наше воз­ла­га­ем, яко Мати яви­ла­ся еси, Иже небе­сы и зем­лею невме­сти­ма­го, анге­лом Царя и чело­ве­ком Спасителя.

Седален, глас 8.

От нача­ла свя­щен­на­го тво­е­го жития, муд­ро­сти мир­ския и тлен­ныя тще­ту пре­зрел еси, Пре­муд­рость Божию ипо­стас­ную, паче пла­мене раз­жжен­ною любо­вию воз­же­лел еси, и Кре­ста спа­се­ное таин­ство, в непо­роч­ную душу свою вос­при­им, того непо­бе­ди­мою силою укреп­ля­ем, рав­но­ан­гель­но­му житию спо­до­би­ся, и яко­же дру­гое солн­це в мире про­си­ял еси. Сего ради вос­пе­ва­ем твоя подви­ги, чудо­носне отче наш Сера­фи­ме, и верою вопи­ем ти, моли Хри­ста Бога, согре­ше­ни­ем остав­ле­ние даро­ва­ти, чту­щим пре­свет­лую память твою.

Сла­ва, и ныне. Бого­ро­ди­чен: Мно­гия щед­ро­ты Твоя, и неиз­ре­чен­ное матер­нее Ти мило­сер­дие, коль кра­ты небре­же­ни­ем пре­оби­дех, в лено­сти мно­зе жив, ока­ян­ныи, нико­ли­же порев­но­вах, иже Хри­сто­вых уче­ник житию. И из глу­би­ны обы­шед­ших мя смер­то­нос­ных стра­стей взы­ваю, про­стри руку помо­щи ми, Вла­ды­чи­це, и молит­вою Си, еже к Сыну и Богу Тво­е­му, спа­си мя, нена­деж­но поги­ба­ю­ща­го, Тя бо еди­ну имам помощь и надеж­ду, неклю­чи­мый раб Твой.

Песнь 4

Ирмос: Седяи во сла­ве, на пре­сто­ле Боже­ствен­нем, на обла­це лег­це при­и­де Исус Пре­бо­же­ствен­ныи, от Пре­чи­стыя Девы, и спа­се вопи­ю­щия, сла­ва Хри­сте, силе Твоей.

Устне твои источ­ник жиз­ни пока­за­сте­ся, изно­ся­ще свя­тых Писа­ний сло­ве­са, Божия хоте­ния пове­да­ю­ще. Ныне от уз мерт­вен­ныя пло­ти изшед, слы­ши­ши Пре­муд­ро­сти гла­го­лы неиз­ре­чен­ныя, тем­же и от помра­че­ния пре­ле­сти спа­си рабы своя.

Богу прис­но серд­цем вни­мая, еже от века уго­то­ван­ное Его цар­ствие, духов­ны­ма очи­ма видел еси. Сего ради и от лука­ва­го нано­си­мыя ти скор­би, и от нена­ка­зан­ных чело­век озлоб­ле­ния, тебе яко стре­лы мла­де­нец вменяхуся.

Сла­ва: От мла­ден­ства явлен был еси, яко сосуд избран­ный, и до ста­ро­сти Богу рабо­тая, от силы в силу вос­хо­ди­ши, воз­рас­тая пре­муд­ро­стию же и доб­ро­де­тель­ми, на зло­бу мир­скую еван­гель­ски младенствуя.

И ныне: Голу­би­це пре­чи­стая и бого­лю­би­вая, меж­до­ра­мии зла­ты­ми паче солн­ца бли­ста­ю­щи, Яже тепла­го молит­вен­ни­ка Тво­е­го, зна­мень­ми и чуде­сы оси­я­ва­е­ши, воз­си­яй в серд­цах наших бого­ра­зу­мия и чисто­ты зарю, и Све­ту неве­чер­не­му сотво­ри причастники.

Песнь 5

Ирмос: Уди­ви­ша­ся вся­че­ская о боже­ствен­ней сла­ве Тво­ей, Ты бо, бра­ку неис­ку­си­мая Деви­це, при­ят во утро­бе надо все­ми суща­го Бога, и роди­ла еси без­лет­на­го Сына, всем вос­пе­ва­ю­щим Тя мир подавающа.

О див­но­му чуде­си, паче сло­ва и разу­ма Пре­чи­стыя при­ше­ствию, Яже воз­люб­лен­на­го Сво­е­го слу­жи­те­ля, от одра смерт­на­го воз­дви­же, и апо­стол и муче­ниц лик ему, яко бра­ту и дру­гу ближ­не­му, радо­стию беседоваху.

Мира сего честь и сла­ву пре­зрел еси, мирен дух стя­жа­ти воз­же­лел еси, сего ради мир Божи­ий, иже пре­вы­ше вся­ко­го ума, соблю­да­ше серд­це твое и разу­ме­ния твоя, и доб­рая дела твоя, в чело­ве­цех яко свет просветишася.

Сла­ва: От рода добра, про­мыс­лом Выш­ня­го Царя избран­ный, яко мно­го­це­нен камень, к вен­цу Небес­ныя Цари­цы воз­ло­жи­ся, в нем же пре­див­ною сла­вою сияя, исце­ле­ний лучи боля­щим душам испущаеши.

И ныне: Церк­ви Божия пре­укра­шен­ная, Еяже ради анге­лом Непо­сти­жи­мый, на зем­ли яко чело­век яви­ся, ныне церк­вам уста­ви сму­ще­ния, про­све­ти душам недо­уме­ния, совест­ныя раны увра­чуй, при­во­дя во еди­но­мыс­лие люди Своя, яже Сын Твой стя­жа, чест­ною Си кровию.

Песнь 6

Ирмос: Боже­ствен­ное се и все­чест­ное, совер­ша­ю­ще празд­не­ство, бого­муд­рен­нии, Божия Мате­ре, при­и­ди­те, рука­ми вос­пле­щем, от Нея Рож­дь­ша­го­ся верою славяще.

Умным чино­на­ча­ли­ям, выш­не­му пре­сто­лу пред­сто­я­щим, духов­ны­ми вос­хож­де­нии при­бли­жил­ся еси, отче, раз­жжен­ныя убо ради Хри­сто­вы люб­ве, сера­фим­ским име­нем достой­но зовешися.

Пав­ло­вы раны нося, боре­ния тер­пя и под­ви­за­яся, вся яже на зем­ли яко уме­ты вме­нив, да Хри­ста еди­на­го при­об­ря­ще­ши, тем­же и духом на небес­ная воз­не­се­ся, и неиз­ре­чен­ныя Божия доб­ро­ты узрел еси.

Обле­че­ся, яко избран Бого­ви, свят и воз­люб­лен, в мило­сер­дие и бла­го­сты­ню, кро­тость и сми­рен­но­муд­рие, ближ­ня­го яко Хри­ста при­ем­ля любо­вию, воис­ти­ну Вла­ды­це сво­е­му уподобися.

Сла­ва: Еди­но про­сил еси на зем­ли от Бога, еже жити во огра­де свя­тей Его, яко гор­ли­ца гнез­до обре­те, олта­ри Гос­по­да сил, Царя небес­на­го, в них же во гла­се испо­ве­да­ния, непо­роч­ную жерт­ву хва­лы при­но­ся, духом веселяшеся.

И ныне: Ты еди­на еси избав­ле­ние наше, Прис­но­де­вая чистая, о Тебе узы вра­жия удобь раз­ру­ша­ют­ся, и пле­нен­ныя сво­бож­да­ют­ся. Отже­ни от паст­вы Сына Тво­е­го душе­па­губ­ныя вол­ки, силою Кре­ста и молитв Тво­их, Бого­ма­ти Владычице.

Кондак, глас 8.

Рос­сий­ской зем­ли, во еди­но­на­де­ся­тыи час, пре­свет­ло воси­яв­шая звез­да, молит­вен­ни­че теп­лыи о мире, и скор­бя­щим душам мило­стив­ное уте­ше­ние, свет и радость Хри­сто­ву низ­посли в серд­ца чад тво­их, да пес­нен­но вопи­ем ти: радуй­ся, отче Сера­фи­ме, свя­тым анге­лом собеседниче.

Икос.

Ангель­ский глас, иже Пре­чи­стей Деве речен­ный, от мла­ден­ства при­леж­но в серд­це при­им, от все­свя­та­го пре­без­на­чаль­на­го Огня, све­тиль­ник душев­ный воз­же­гл еси, и Боже­ствен­ною любо­вию раз­га­ра­ем, Крест Хри­стов на рамо воз­ло­жил еси, в постех же и бде­ни­их, без­п­лот­ных житию под­ра­жая, пло­ти сво­ея сосуд, оби­те­ли­ще Духу Божию сотво­рил еси. Сего ради явле­нию Небес­ныя Вла­ды­чи­цы спо­до­би­вся, даро­ва­ни­ем чудес по пре­мно­гу от Нея обо­га­тил­ся еси. И ныне Свя­тей Тро­и­це пред­сто­и­ши весе­ля­ся, и свет Ея неиз­ре­чен­ный види­ши, и куп­но со ангель­ски­ми лики, и с чин­ми пре­по­доб­ных, три­свя­тое пение воз­гла­ша­е­ши, и о Хри­сто­име­ни­тых людех непре­стан­но Богу моли­ши­ся. Тем же и наша сми­рен­ныя молит­вы не пре­зри, но при­и­ми, и яко бла­го­ухан­ный фими­ам воз­не­си, к недо­мыс­ли­мо­му гор­не­му пре­сто­лу, всех Вла­ды­ки и Гос­по­да наше­го. Да вер­но чту­щии тя чада, во хва­ле­нии свет­ло поем песнь бого­ра­до­ван­ную: радуй­ся, отче Сера­фи­ме, свя­тым анге­лом собеседниче.

Песнь 7

Ирмос: Не послу­жи­ша тва­ри, бого­муд­ре­нии паче Зижди­те­ля, но огнен­ное пре­ще­ние муже­ски поправ­ше, радо­ва­х­у­ся пою­ще, пре­пе­тыи Иже отцем Гос­подь и Бог, бла­го­сло­вен еси.

Дары Царе­ви сво­е­му при­не­се, веру чисту яко зла­то, надеж­ду нетлен­ну яко смир­ну, яко ливан воз­же­гл еси, юже на небе­са воз­но­ся­щую любовь. Цер­ковь явил­ся еси оду­шев­лен­на, и мир­но при­но­ше­ние, пре­по­до­бен свя­щен­ник, и жерт­ва Богу приятная.

Уче­ни­че имя от купе­ли стя­жал еси, иже Сло­ву Божию воз­люб­лен­на­го наперс­ни­ка, и сего сло­ве­сем после­дуя, пре­муд­ро­стию обо­га­тил­ся еси, яко за ближ­ня­го душу свою пола­га­ти, еже есть любы крест­ная и совершенная.

Сла­ва: Яко от раз­бой­ник раны тер­пе­лив­но подъ­ял еси, яко о люте муча­щих тя моля­ше­ся, помо­зи и мне, иже бесов­ски­ми при­ло­ги, даже до отча­я­ния раз­би­е­ну, душу мою изба­ви, мно­ги­ми напастьми вра­жи­и­ми, от путей свя­тых низринуту.

И ныне: Свет от Све­та, Иже преж­де век воси­я­выи, и в лета послед­няя на зем­лю при­шед, во Твою пре­чи­стую утро­бу все­ли­ся, нега­си­мую Тя, Бого­ро­ди­це, све­щу пока­за, иже вся мир­ския кон­цы, истин­ным бого­ра­зу­ми­ем просвещающу.

Песнь 8

Ирмос: Отро­ки бла­го­че­сти­выя в пещи, Роже­ство Бого­ро­ди­че спас­ло есть. Тогда убо обра­зу­е­мо, ныне же дей­ству­е­мо, все­лен­ную всю воз­дви­же пети, Гос­по­да вос­пе­вай­те дела, и пре­воз­но­си­те Его во веки.

Явил­ся еси в тер­но­нос­ная вре­ме­на, яко крин пре­кра­сен, смя­тен­ным серд­цам мир Хри­стов бла­го­ухал еси. Тако и на теле цер­ков­нем болез­нен­ныя раны, миром бра­то­лю­бия увра­чуй, да еди­не­ми усты и еди­нем серд­цем, Хри­ста Бога наше­го поем, и пре­воз­но­сим во веки.

Ели­ко во тме стра­стей, и сени смерт­ней седя­щих, иже све­та живот­на­го ника­ко­же видя­щих, и о сих руце к небе­сем воз­де­ва­ет, молит­вен­ник огнедох­но­вен­ныи, иже свы­ше пла­ме­нем омерт­ве­лыя души воз­же­гая, и содру­жеб­ни­ки Богу сотво­ряя во веки.

Сла­ва: Луча­ми доб­ро­де­те­лей тво­их, лед нечув­ствия в душах раз­ва­ря­е­ши, реч­ны­ми устрем­ле­нии чудес тво­их, цер­ковь Божию весе­ли­ши, тем­же и невер­ствия и ере­сей сви­ре­пыя вол­ны пото­пи, да Хри­ста Бога поем и пре­воз­но­сим во веки.

И ныне: Еди­на еси, Марие, в дще­рех зем­ных поро­ка не иму­щи, яко ряс­на­ми зла­ты­ми, бла­го­да­тию небес­ною пре­удоб­ре­на, сего ради сла­вя­щих Тя, Бого­ро­ди­цу, радо­сти без­смерт­ныя при­част­ни­ки сотво­ри, да в родех родов вос­пе­ва­ем имя Твое, и пре­воз­но­сим во веки.

Песнь 9

Ирмос: Радуй­ся, Цари­це, мате­рем и девам сла­во, вся­ка бо доб­ро­глас­на бла­го­гла­го­ли­ва уста муд­ря­ща­я­ся, не могут Тебе вос­пе­ти достой­но, недо­уме­ет же разум всяк Тво­е­го Роже­ства разу­ме­ти. Тем же Тя соглас­но славим.

Не убо­им­ся, бра­тие, яко сму­ти­ша­ся язы­цы, цар­ствия дер­жав­ная укло­ни­ша­ся, от гла­сов вод мно­гих потря­се­ся зем­ля, но нетлен­на­го цар­ствия упо­ва­ни­ем утвер­дим­ся, тебе после­ду­ю­ще, отче, иже нелож­но любя­щии тя.

Ангель­ским чином совос­пе­вая, с лики пре­по­доб­ных ныне, отче, соглас­но пое­ши, свят, свят, свят еси, Тро­и­це еди­но­на­чаль­ная, непо­дви­жи­мое во веки цар­ство, и дер­жа­ва еси непо­бе­ди­мая, иже пра­во­слав­но веру­ю­щим вТя.

Сла­ва: От пса­лом­ских удо­лии, и от апо­столь­ских садов, яко цвет­цы похва­ле­ния, неис­кус­ною собран­ная рукою, при­ем­ли мило­стив­но, отче, устен мла­ден­че­ская немо­ва­ния, и яже от сми­рен­на серд­ца воз­ды­ха­ния, и про­сти согрешь­ша­го на небо и пред тобою, неклю­чи­ма­го раба твоего.

И ныне: Уста­ми радо­сти вос­хва­лю Тя, рано в гуслех испо­вем­ся Ти, Ису­се Боже, Девыя Сыне, воз­ше­дый на небо пре­не­бес­ное, и на зем­ли чае­мыи со сла­вою. Ты воз­ве­ли­чил еси в мире, иже пре­мир­ныя Тво­ея люб­ве рачи­те­ля, но и нас совер­ша­ю­щих память его, помя­ни, Вла­ды­ко, егда при­и­де­ши во цар­ствии Твоем.

Комментировать

*

«Азбука молитвы»
в Telegram.
t.me/azprayer
Размер шрифта: A- 15 A+
Цветовая схема:
Цвета
Цвет фона:
Цвет текста:
Цвет ссылок:
Цвет акцентов
Цвет полей
Фон подложек
Заголовки:
Текст:
Выравнивание:
Боковая панель:
Сбросить настройки